וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: מטה בחירות למוסלמים יוקם בליכוד

קובי דוד

11.12.2012 / 19:06

פורום ראשי הרשויות הערביות בליכוד פנה לנתניהו בדרישה להקים מטה מיוחד בניסיון לגייס בוחרים במגזר המוסלמי. "בין 20 ל-50 אלף בוחרים יוכלו להתווסף לליכוד"

נתניהו טוב למוסלמים? פורום ראשי הרשויות הערביות בליכוד פנה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקים לראשונה במפלגת השלטון מטה בחירות למגזר המוסלמי. המטרה: למצות את פוטנציאל הבוחרים במגזר זה, כך שניתן יהיה לקדם את האינטרסים שלו בממשלה הבאה. יוזם הפנייה לנתניהו הוא זבידאת מוחמד יאסין, ראש המועצה המקומית בסמת טבעון ויו"ר פורום ראשי הרשויות הערביות בליכוד.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

"עכשיו יותר מתמיד צריך להקים מטה מוסלמי בליכוד על מנת לשלב את ראשי הרשויות במגזר", טען יאסין במכתב בהול ששיגר לנתניהו. "צעד זה יגדיל משמעותית את מספר מצביעי הליכוד לכנסת הקרובה במגזר המוסלמי. בין 20 ל-50 אלף מצביעים יוכלו להתווסף לליכוד". הפורום שבראשו עומד יאסין כולל בין השאר שמונה ראשי רשויות ערביות שהתפקדו למפלגת השלטון, ובהם למשל ראשי המועצות פרדיס, עילוט, משהד וכפר מנדא.

הערכת כמות הבוחרים המוסלמים שיצביעו לליכוד עשויה להישמע מפתיעה, במיוחד לאור איחוד הרשימות עם ישראל ביתנו. "זה לא יהיה פשוט", מודה יאסין, "נכון שליברמן לפעמים מדבר אחרת ועושה אחרת, אך אנחנו מאמינים ששאר השרים מישראל ביתנו יוכלו לעזור למען המגזר המוסלמי". יאסין ציין לטובה את עבודתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בגיוס שוטרים מהמגזר הערבי ובהפעלת תכנית עיר ללא אלימות.

יאסין גם התייחס במכתבו למגזר הדרוזי, שכ-4,500 מחבריו השתתפו בפריימריז לקביעת רשימת הליכוד לכנסת. "הקמת המטה המוסלמי יגרום גם לדרבון ולתחרות מול המגזר הדרוזי", כתב יאסין. גורם בכיר בליכוד הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "המהלך עלול ליצור יריבות מול המגזר הדרוזי, מאחר שהם מהווים רוב בולט ביחס לשאר המגזרים. חשוב לנהוג בזהירות רבה על מנת לא לפגוע ברגשותיהם".

סגן השר וחבר הכנסת מטעם הליכוד איוב קרא ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "אנחנו נפעל במטרה לא ליצור מתיחות בין המגזרים השונים שתומכים בליכוד באמצעות פעילות המתאימה לכל מגזר. אני מברך על היוזמה וחושב שהיא ראויה".

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
סקר וואלה!: הפער בין הגושים מצטמצם: 6 מנדטים בלבד
לפיד בראיון לוואלה!: לא מתמודד על ראשות הממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully