וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפה היקר בעולם עובר דרך קיבת פיל

11.12.2012 / 14:00

הקפה היקר בעולם הושק לפני כחודש וחצי במחיר של 50 דולר לכוס. ההפתעה הגדולה יותר, מלבד המחיר, היא הדרך שבה מפיקים אותו. רמז: גללים של פיל

האם הייתם שותים את כוס הקפה שלכם בבוקר בידיעה שהיא מופקת מתהליך עיכול של פיל? מסתבר שכך נוצרת כוס הקפה היקרה ביותר בעולם של חברת "שנהב שחור", שמיוצרת במקלט לפילים "משולש הזהב" שבצפון תאילנד.

הקפה היקר בעולם. GettyImages
מינה, פילה בת שש מתעוררת ומריחה את הקפה/GettyImages

תערובת פולי הקפה היוקרתית שנוצרה על ידי בלייק דינקין, מומחה קנדי לקפה, עשויה מפולי ערביקה תאילנדים שנקטפים ביד, ולאחר מכן הופכים לתערובת מאכל לפילים התאילנדים. מהרגע שהתערובת נכנסת לקיבתו של הפיל עוברות בין 15 ל-30 שעות עד שפולי הקפה מתעכלים בגופו הגדול. בשלב הבא נאספים הפולים מצואתו, נשטפים ולאחר מכן נקלים.

כעשרת אלפים פולים נדרשים כדי להפיק ק"ג של קפה קלוי, והמחירים בהתאם. קילו קפה יעלה לכם למעלה מאלף דולר, ועל כוס קפה אחת תשלמו 50 דולר, לכן כרגע תוכלו למצוא את הקפה היחודי רק בכמה מלונות יוקרתיים בפינות רחוקות יותר של העולם כמו צפון תאילנד, האיים המלדיביים ובאבו דאבי.

תהליך הפקת הקפה

תהליך הפקת הקפה היקר בעולם מקקי של פילים. GettyImages
תערובת של פולי קפה, בננות וקני סוכר/GettyImages
תהליך הפקת הקפה היקר בעולם מקקי של פילים. GettyImages
הנה זה בא/GettyImages
תהליך הפקת הקפה היקר בעולם מקקי של פילים. GettyImages
בוררים את פולי הקפה מהצואה, שוטפים וקולים/GettyImages

למה דווקא פילים?

"כשהפיל אוכל את פולי הקפה מערכת העיכול שלו מייצרת חומצה ששוברת את החמיצות הטבעית של הקפה, בתוספת הבננות וקני הסוכר שהוא אוכל מתקבל קפה חלק, פירותי ועשיר", מספר בלייק דינקין שהשקיע במייזם למעלה מ-300 אלף דולר. התוצאה אגב, מאוד דומה לתהליך שעובר קפה ה"לואק", עוד קפה מאוד יקר שיוצא ממערכת העיכול של בעל חיים אינדונזי בשם חתול הזבד (CIVET), הדומה לנמיה.

ומה לפילים יוצא מזה? שמונה אחוזים מכלל הרווחים של מכירות הקפה בעולם הולכים אל מקלט הפילים בצפון תאילנד, שם עלות אחזקתו של כל פיל מגיעה לכאלף דולרים בחודש. "בהתחלה פחדנו שהפילים יתמכרו לקפה", הסביר מנהל המקלט ג'ון רוברטס, " כרגע אין סימנים לכך, ובעזרת הכסף ניתן להציל עוד פילים".

תהליך הפקת הקפה היקר בעולם מקקי של פילים. GettyImages
עוד פיל מאושר/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פילים
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully