וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: הלהקה שמגדלת חתולה עם תשע נשמות

א.ב דן

12.12.2012 / 8:50

והפעם מארח מדור חי בסבבה את להקת הגולדולינס המשופעת בהרמוניות שלקוחות מעולם אחר, ואת החתולה שלהם שמוכיחה שניסים קורים לפעמים

היום עולה למסכים "ההוביט", סרטו המצופה של הבמאי פיטר ג'קסון המבוסס על ספרו האלמותי של ג' ר' ר' טולקין. ובעוד כותב שורות אלו מצפה לשובו של הגולום אל חייו, מפנטז על אלפית יפת תואר ועדיין תוהה מדוע אין הוביט שחור? הוא ציין את חג החנוכה בחברתם של להקת הגולדולינס - ההרכב הכי הוביטי וקסום שהיה בתולדות ממלכת ישראל. אבל כמובן, כשם שהמוזיקה של להקת הגולדולינס רבת קסם, הם גם אמונים על טיפול בחתולה בעלת תשע נשמות (לפחות), זאת ועוד בכתבה שלפניכם ובה ראיון עם הצלע הנשית בהרכב: טל גזית- איל המכונה טדליק. מיאו!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל גזית-איל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טדליק, באיזה כישוף נוצרו "הגולדולינס"?

"את השם דולין לקחנו מכפר אירי שהיינו בו בירח דבש ב-11 בספטמבר 2001, בדיוק כשנפלו התאומים. למקום הייתה משמעות מעבר לטיול והשם מצא חן בעינינו, אז מיזגנו אותו עם שמות המשפחה שלנו."

יש לכם המון כלי נגינה יוצאי דופן, איך מסתדרים??

"יש לנו בסביבות החמישה עשר כלים, כשלכל שיר יש כלים שונים. חלקם המצאות שלנו כמו למשל בס קלאסית שהיה במקור גיטרה קלאסית ישנה עם חמישה מיתרים אכולים, אחד נקרע ולא החלפנו. כל הכיוון שלה יצא מאוד נמוך, מלבדה יש בין הכלים זית'ה, שהוא כלי פריטה מאוד מתוק דומה לנבל אך מרובע ומתכתי, קסילופון עץ אפריקאי, משולש, שייקר, מקלות עץ, וכמובן אנחנו הרמוניה קולית משולשת. אנחנו נעים בצפיפות, אבל כשיש פסנתר או צ'מבלו אז זה מאוד תורם להופעה שלנו."

צ'מבלו?? איפה יש?

"מכיוון שאני באה מן המוסיקה העתיקה אז יצא לנו להופיע כמה פעמים באולמות קונצרטים שקשורים לז'אנר- ובהם יש צ'מבלו אבל ברוב המקומות אין."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להקת הגולדולינס בהרכב מלא. מימין: איתי איל, טל גזית- איל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נס חנוכה של החתולה של הגולדולינס!

"הגיעה אלינו לפני כמה חודשים גורת חתולים טריקלורית שרוב צבעה לבן, עם אוזן ג'ינג'ית ואוזן אפרפרה. מהרגע שהיא הגיעה היא פשוט התחבאה ולא יצאה 23 וחצי שעות ביממה, במשך חודש שלם! היא מצאה לעצמה חור מתחת לכיור, וכשסתמנו את החור היא התחבאה מאחורי המקרר כך שממש אי אפשר היה להגיע אליה. בכל הפעמים הבודדות כשהיא יצאה החוצה לאכול או לעשות את הצרכים היא נהמה ממרחק שבעה מטר שלא נתקרב אליה. אחרי חודש היה אצלנו חשמלאי שהשאיר את הדלת פתוחה בזמן העבודה והיא ברחה. שבוע אחרי ראיתי אותה מסתובבת קצת במושב אבל היא לא העיזה להתקרב לאף אחד. אחרי כמה ימים היא עברה ליד הבית שלנו ואכלה מאוכל ששמנו בצלחת, ויומיים אחרי זה בנסיעה בדרך חזרה הביתה ראינו על הכביש גופת חתולה טריקולורית לבנה והיה ברור לנו שזהו. לקחנו את זה מאוד קשה. הילדים לא ידעו מזה. למחרת בצהריים פתאום היא הגיעה אלינו הביתה, התקרבה אלי ואכלה מכף היד שלי."

רגע היא לא מתה?

"על הכביש זו הייתה כנראה חתולה אחרת. לא אתפלא אם יש לה 9 נשמות."

הטיפ הקסום של הגולדולינס: אלכוהול נגד קרציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלכה כדי לחזור. מיאו החתולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצרכים:
בקבוק אלכוהול 70 אחוז
צמר גפן
פיסת נייר טואלט
גפרורים (או כישוף אש)

"פתחתי בקבוק אלכוהול 70 אחוז. ספגתי צמר גפן באלכוהול. עם הצמר גפן טפטפתי על הקרצייה שתי טיפות. זה מסטל אותה. ואז היא איבדה את האחיזה החזקה, יכולתי למשוך אותה עם נייר טואלט."

ואחר כך?

"אחר כך צריך להרוג אותה בשריפה."


הגולדולינס יופיעו ב-16 בדצמבר בבר "התקליט" בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully