וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורות, צביעות, ומוסר כפול

איזי ליבלר

11.12.2012 / 8:07

הצטערתי לשמוע שהמנהיגים היהודים הרפורמים בצפון אמריקה החליטו לגנות את תוכניתה של ישראל לבנייה בירושלים ובאזור E1. האשמה בכך מונחת על כתפינו, וזאת משום שלא הסברנו כראוי את המצב. דברי רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בארה"ב, שבמסגרתם אף האשים את רה"מ בנימין נתניהו בכך שיזם את המהלך רק כדי להשפיל את הנשיא אובאמה, תרמו לכך.

להערכתי, רובם המוחלט של היהודים הרפורמים בארה"ב כלל אינם מודעים לכך שהגינוי המתמשך וההיסטרי של ישראל בנוגע להתנחלויות מתייחס ללא יותר מאשר שני אחוזים מן השטחים. הם אינם מודעים לכך שחלקו הגדול של תכנון הבנייה לדיור מספק מענה רק לגידול הטבעי באוכלוסיית ההתנחלויות הקיימות, וכן שהבנייה הזוכה לגינוי כעת מוגבלת לפרברי ירושלים או לגושי ההתנחלויות, שכל תוכנית שלום כוללת בתוך גבולותיה של ישראל.

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
"הבנייה הזוכה לגינוי כעת - מוגבלת". בנייה בהתנחלויות/רויטרס

שטח E1 מורכב מ-12 קמ"ר הסמוכים למעלה אדומים, עיר בת 40 אלף תושבים יהודים השוכנת רק 6 ק"מ מירושלים. הקביעה כי העיר הזו תיוותר בתוך גבולות ישראל אושרה מחדש על ידי כל מנהיג פוליטי, בין השאר על ידי יצחק רבין (אשר אף סיפק לראש עיריית מעלה אדומים מסמכי סיפוח בראשית הסכמי אוסלו), שמעון פרס, אהוד ברק, אולמרט, ציפי לבני ואפילו יוסי ביילין. בזמן השיחות בקמפ דיוויד אישר הנשיא קלינטון את האזור ככזה הנכלל בגבולות ישראל העתידיים. ממשל בוש הסכים גם הוא כי בהתאם לשינויים הדמוגרפיים, אזורים הכוללים בתוכם גושי התנחלויות מרכזיים יישארו בשיפוטה של ישראל.

הטענה הפלשתינית, ולפיה הפרויקט הזה ימנע רציפות ממדינתם, היא שגויה, שכן כביש עוקף הנכלל בתוכנית יבטיח לפלשתינים חופש תנועה ברחבי האזור.

הסטנדרטים הכפולים של הקהילה הבינלאומית

במשך יותר מעשור נשמעה ישראל לבקשות הבינלאומיות לדחיית הבנייה באזור, וזאת במטרה לרצות את הפלשתינים. אך אפילו לאחר הקפאת הבנייה בת עשרת החודשים המשיכה הרשות לסרב לשאת ולתת עם ישראל. תחת זאת המשיך אבו מאזן להסית לשנאת ישראל, ואפילו הכחיש כי קיים כל קשר יהודי לירושלים. לאחר שהפר בהתרסה את הסכמי אוסלו על ידי קידום ההכרה באו"ם, ממשלת ישראל חשה כי היא המתינה מספיק והחליטה לקדם את תוכנית הבנייה באזור זה באיחור רב.

כעת נדמה כי מרבית הקהילה הבינלאומית חשה רווחה בהינתן ההזדמנות להרחיק עצמה מן התפקיד התומך שנאלצה לספק לישראל, כאשר ניצבה לצידה נגד מתקפות הטילים של חמאס. הגינוי ליוזמת הבנייה הוא ביזארי, ולא נעשית במסגרתו כל הבחנה בין בניית בתים בהתנחלויות מבודדות, אשר אותה הגבילה הממשלה, לבין גושי ההתנחלויות המרכזיים, אשר אין כל ספק כי יישארו בתוך גבולות ישראל.

אין כל התחשבות בעובדה ששני ראשי ממשלה ישראלים עוקבים הציעו לפלשתינים הלכה למעשה יותר מ-95 אחוזים מן השטחים שבמחלוקת - אולם נדחו. מרבית המדינות באו"ם זנחו את ישראל באמצעות הצבעת הימנעות או תמיכה ברשות, ובכך התנערו מהחלטה 242 של מועצת הביטחון והעניקו לפלשתינים פרס על הפרת התחייבויותיהם.

לא בוטאה כל תרעומת במהלך השנים שבהן שוגרו טילים על ישראל. לא נשמעו ביקורות כלפי הרשות על כך שהסיתה או נגד נוהגה להפוך רוצחי נשים וילדים ישראלים למקודשים. שום מדינה לא גינתה את אבו מאזן, המאשים אותנו ב"טיהור אתני", על כך שהכריז כי שום יהודי לא יורשה לחיות במדינתו.
הקהילה הבינלאומית הקימה מהומה גדולה יותר נגד בניית הבתים בישראל משעשתה בתגובה לרצח המזוויע בסוריה.

אפילו כאשר מורסי, נשיא מצרים, ביקש לכפות שלטון דיקטטורי במדינתו, נשמע רק לחש עמום של מחאה. ודאי שהסטנדרטים הכפולים המופעלים על ידי הקהילה הבינלאומית נגד ישראל מסתכמים בבורות, בצביעות או בשילוב של השניים.
לנוכח האיום הקיומי, הנובע ממאמציה של איראן להשיג פצצה גרעינית, אנו מוכרחים לחזק את מעמדנו בקרב בעלת בריתנו החשובה ביותר, ארה"ב. עם זאת ישראל תשמר את ירושלים, את מעלה אדומים ואת גושי ההתנחלויות המרכזיים, נושא שלגביו עלינו לעמוד באיתנות. אי אפשר לצפות שנקפיא את הבנייה עד בלי די, וזאת רק משום שמנהיגי הפלשתינים מסרבים למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully