וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דברי שלום: "הממשלה צריכה לגנוז מסקנות דו"ח לוי"

יהושע בריינר

10.12.2012 / 23:10

ההקלטה שנחשפה בוואלה! חדשות בה מודה השר שלום כי השופט לוי נבחר בשל היותו איש ליכוד, הביאה לביקורת חריפה משמאל. "חשיפת ההקלטה מוכיחה כי זו ועדה אשר נבחרה מטעם"

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

"ועדת אדמונד לוי הייתה מכורה מראש, על ראש הממשלה לגנוז את מסקנותיה ולהשליכן לפח האשפה של ההיסטוריה", כך תקפו הערב (שני) ב"שלום עכשיו" את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות ההקלטה שנחשפה בוואלה! חדשות, ובה נשמע המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי, סילבן שלום, מודה כי הבחירה בשלושת המשפטנים שהכינו את "דו"ח המאחזים" לא הייתה מקרית. מדברי השר שלום עולה כי למעשה השלושה נבחרו על מנת להגיע למסקנות שנקבעו מראש וכי שופט העליון בדימוס אדמונד לוי נבחר בגלל היותו איש ליכוד לשעבר. "דבריו של השר שלום מוכיחים כי ועדת אדמונד לוי לא ראויה להיות לא יותר מוועדת המצע של הליכוד. עצם קיום הוועדה גרם נזק לתדמית ישראל בעולם", נמסר משלום עכשיו.

"היה ברור לכל מי שיש לו עיניים בראש ומשהו בקודקוד שהמסקנות של הוועדה מופרכות משפטית ומזיקות מדינית", אמרה הערב יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון. "אם המסקנות יאומצו – שרי הממשלה שמינו אותו עוד יגיעו להאג", הוסיפה גלאון. גם ב"תנועה" בראשות ציפי לבני גינו את את הממשלה בעקבות חשיפת ההקלטה: "הגילוי של סילבן שלום אינו מפתיע איש, שהרי כל יחס הממשלה הזאת לדמוקרטיה ולשלטון החוק הוא ישראבלוף ותחמנות", ציין יו"ר צוות התגובות של הרשימה, ח"כ ישראל חסון.

חשיפת וואלה! חדשות - השר שלום מודה: השופט מונה כי הוא איש ליכוד

הוגש דו"ח צוות לוי: אין כיבוש, להכשיר מאחזים. לשכת העיתונות הממשלתית
"עצם קיום הוועדה גרם נזק לתדמית ישראל בעולם". השופט לוי מגיש את הדו"ח לראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית

הדברים של המשנה לראש הממשלה נאמרו במהלך כנס בהתנחלות נווה צוף בבנימין, ובו נשמע השר מפרט על דרך מינוי שלושת השופטים שעמדו בראש הוועדה. "לגבי דו"ח אדמונד לוי, האם ראש הממשלה לא ידע מי זה אדמונד לוי כשמינה אותו?", שואל השר שלום את המשתתפים בכנס ועונה בגילוי לב, "אז אני אגלה לכם: אדמונד לוי היה סגן ראש עיריית רמלה מטעם הליכוד. הוא היה איש ליכוד, תושב רמלה, סגן ראש העיר מטעם הליכוד, עילוי משפטי והשר מאיר שיטרית מינה אותו להיות שופט ב'דילים' עם אהרון ברק. הוא לא התחבר בכלל להוויה של בית המשפט העליון, לא הגיע לשום טקס, פשוט פרש בודד. אז כאשר ראש הממשלה מינה אותו, הוא לא הבין את מי הוא ממנה?".

שלום המשיך לתאר את שני חברי הוועדה הנוספים - אלן בייקר והשופטת בדימוס תחיה שפירא. "כשהוא מינה את בייקר, אתם חושבים שלא ידענו מי זה אלן בייקר? היועץ המשפטי של משרד החוץ בתקופתי, כשאני הייתי במשרד החוץ. לא ידענו מי זה?". על החברה השלישית בוועדה, השופטת בדימוס תחיה שפירא אמר שלום: "נאמר לי כאן שהיא הבת של הרב שלמה גורן. האם לא יודעים מי זאת בתו של הרב גורן? הרי ברור שהשלישיה הזאת לא הייתה אמורה לספק דו"ח של טליה ששון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"יש דין": חשיפת ההקלטה מוכיחה כי זו ועדה שנבחרה מטעם

בארגון זכויות האדם "יש דין" אמרו הערב כי "חשיפת ההקלטה מוכיחה כי זו ועדה אשר נבחרה מטעם, שכל מטרתה לשרת אינטרס פוליטי מובהק של ממשלת ישראל ולא היה לזה שום קשר עם החוק או עם שלטון החוק". בארגון הזכירו כי ערב הקמת הוועדה הודיעו ראשי "יש דין" כי לא ישתפו פעולה עם חבריה, שכן לדבריהם הם אינם הגורם המוסמך לייעץ לממשלה בנושא הגדה המערבית, שכן זהו תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. חשיפת ההקלטה, אומרים בארגון הערב, מעידה כי החלטתם הייתה צודקת. "לצערנו הרב, ראש ממשלת ישראל ממשיך לפגוע בשלטון החוק במדינת ישראל למען מטרות פוליטיות שנויות במחלוקת", הוסיף מנכ"ל הארגון חיים ארליך. "הבעיה בדו"ח לוי לא נעוצה בעמדותיו הפוליטיות של השופט, שהן עניינו הפרטי, אלא בהתעלמות מפסיקות בג"ץ שקבעו שהגדה המערבית נמצאת תחת כיבוש, וכן מהתעלמותו מהפלסטינים שחיים בה ומזכויותיהם", נמסר הערב מארגון "בצלם".

מנגד, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, טען כי "הטענות כנגד לוי הן פוליטיות וצבועות". "לא שמענו את מקהלת השמאל הקיצוני כשמינו את טליה ששון להגיש דו"ח על היישובים ביהודה ושומרון", אמר מסיקה. בהתייחסו לעברו של לוי, אמר מסיקה כי "להיות סגן ראש עיר לפני 30 שנה זו לא עבירה שיש עמה קלון. לעומת זאת, טליה ששון הייתה ידועה כאשת שמאל קיצוני כשמונתה - ולהקת הצבועים של השמאל שתקה. השופט לוי הוא סמכות משפטית מהמעלה הראשונה וביושרתו מתקן את עוולת דו"ח השמאל הקיצוני ומי שהייתה מספר 7 במפלגת מרצ", הוסיף מסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully