וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ירוק מודל 2013: יש כיוון חדש - ללא סמים

גלעד גרוסמן

10.12.2012 / 17:33

המפלגה, שזה לה הנסיון החמישי להיכנס לכנסת, אמנם לא זונחת לגמרי את סוגיית הלגליזציה, אך עוברת להתמקד במסרים ליברליים-כלכליים שעיקרם חופש הפרט והקטנת הממשלה

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

גרסת טראנס של התקווה? גיל קופטש? שכחו מזה, השנה הגימיקים בחוץ. מפלגת עלה ירוק, או בשמה החדש "עלה ירוק - הרשימה הליברלית", עדיין מאמינה בלגליזציה של סמים, אולם הדגש בבחירות אלה הוא על אג'נדה כלכלית וחברתית ליברלית, הדוגלת בהפחתת ההתערבות הממשלתית. רפובליקנים סטלנים, אם תרצו, רק בלי הסמים.

עלה ירוק השיקה היום (שני) את קמפיין הבחירות של המפלגה לכנסת ה-19 במבשלת בירה בתל אביב. ג'וינטים לא היו שם. בירות, נקניקיות ודגים מלוחים כן. על הבמה - ארבעה ממועמדי המפלגה, שמבליטים את השינוי שעברה. בראש הרשימה עומד היום ירון לרמן, איש הייטק בשנות ה-30 לחייו, אחד משני חברי עלי ירוק שנותרו ברשימה ואדם שתדמיתו החיצונית רחוקה שנות אור מזו של קופטש. הוא לא יטעה כנראה כשיישאל לאיזו כנסת הוא מתמודד.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקצר את השירות הצבאי, לקצץ במסים ומכסים, לבטל את המאגר הביומטרי ולאפשר לבחור חינוך הילדים. בכירי המפלגה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצדו של לרמן ישבו שלושה מועמדים נוספים - צבי צוויג, מספר שלוש ברשימה, חובש כיפה שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 69. קצת קשה לדמיין אותו מגלגל. "חיפשתי מפלגה עם אג'נדה ליברלית", הוא הסביר. ולגבי הסמים? "אין איסור בהלכה", הוא השיב. לשמאלו של צוויג ישבה עו"ד ליבי מולד, מספר שבע ברשימה. היא לא משתמשת בסמים, היא אמרה לאחר מסיבת העיתונאים, אבל מי שמה, כדבריה, לומר לאחרים כיצד לנהוג כל עוד הם אינם פוגעים באחרים? הנציג האחרון על הפודיום היה רועי עידן, מנהל הקמפיין, שעד לאחרונה היה בכלל חבר ליכוד. ברקע, מאחורי הכתבים והצלמים, השקיף על הנעשה בועז וכטל, מייסד עלה ירוק. "העברתי אותם מסע ייסורים עד שחברנו", הוא אמר על שותפיו החדשים, שנדמה שדחקו הצדה את חבריו הישנים. לדבריו, הוא שותף לתפיסת הליברלים בנוגע לחופש הפרט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אנשים רציניים עם אג'נדה רצינית

המצע של המפלגה, כפי שהוא תומצת וחולק על דף לעיתונאים, נחלק לשניים: חירות הפרט וחופש כלכלי. כותרתו: "שמים סוף להפללתם של צרכני קנאביס". את הכסף שמשקיעה בכך המשטרה, נציגי עלה ירוק היו מפנים לנושאים אחרים, בהם העלאת שכר החיילים. הם גם רוצים לקצר את השירות הצבאי, לקצץ במסים ומכסים, לבטל את המאגר הביומטרי ולאפשר להורים לבחור את החינוך של ילדיהם. מנין יבוא הכסף? מהקטנת הממשלה, החלשת הוועדים החזקים ורפורמה במינהל מקרקעי ישראל. "בניגוד לשאר המפלגות, אנחנו באים לכנסת על מנת לבטל חוקים", הבהיר צוויג.

סוציאליזם? לא בפאב הזה. חברי המפלגה רוצים להרחיק את הממשלה מהכיס שלכם ומההחלטות שלכם. והבחירה בפאב שמכין את הבירה של עצמו אינה מקרית. חברי המפלגה רוצם להיאבק במס הקנייה שהוטל על יצרני הבירה. "פעם, בארה"ב, רדפו אנשים ששתו וויסקי ובירה, וזה היה פיאסקו מוחלט", אמר עידן. "בוא ניישם את זה גם על משתמשי הקנאביס", הוא הוסיף.

לאחר ארבעה ניסיונות כושלים לעבור את אחוז החסימה, בעלה ירוק מקווים שהפעם המסרים שלהם ימצאו אוזן קשבת בקרב קהל גדול יותר. כדי לעשות זאת, הם משילים מעליהם את התדמית שדבקה במפלגה. "אנחנו שונים 180 מעלות מעלה ירוק שהכרתם", הם אמרו במסיבת העיתונאים. "אנחנו לא מייצגים חבורה של סטלנים, אלא אנשים רציניים שמייצגים אג'נדה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully