וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הפסילות: הימין נגד השמאל נגד הימין

גלעד גרוסמן

10.12.2012 / 19:52

מפלגת ארץ חדשה הגישה לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסול מהתמודדות ח"כים מעוצמה לישראל ומהליכוד ביתנו, וח"כים מהימין מבקשים לפסול מפלגות ערביות. בסוף - בג"ץ יכריע

לקראת הדיונים בוועדת הבחירות המרכזית אודות כשירותם של המועמדים להתמודדות בבחירות לכנסת ה-19, מנהלים הצדדים במערכת הפוליטית "קרב פסילות" ומנסים להביא לשלילת זכותם של חברי כנסת ומפלגות להיבחר לכנסת.

חברי מפלגת ארץ חדשה, בראשותו של אלדד יניב, הגישה היום (שני) פנייה דחופה לוועדת הבחירות בבקשה לפסול את חברי הכנסת מטעם הליכוד, דני דנון ומירי רגב, בעקבות "ההסתה הפרועה שלהם כנגד לא יהודים, קריאה לפגוע בהעסקת לא יהודים וכמובן, ליל ההסתה בשכונת התקווה". דקל דוד עוזר, המוצב במקום שביעי ברשימת המפלגה, כינה את השניים "האחים היהודים", "כפי שיש במדינות אחרות "האחים המוסלמים" כך, למרבה הצער יש בישראל את האחים היהודים, אנשים גזעניים שרואים לנכון להסית בשם היהדות".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

בנוסף, ביקשו חברי המפלגה לפסול גם את מועמדי עוצמה לישראל: ח"כ מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, בשל הסתה, גזענות ופגיעה בדמוקרטיה. בארץ חדשה מכנים אותם "פרחי כהנא", בעקבות רשימתו של מנהיג כ"ך, שנפסלה מלהתמודד. לדבריהם, חברי עוצמה לישראל "תומכים במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

מסיבת עיתונאים של אריה  אלדד ומיכאל בן ארי. עומר מירון
"תומכים במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". חברי עוצמה לישראל/עומר מירון

בארץ חדשה פנו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' וקראו להם להצטרף לבקשת הפסילה. "הפנייה שלנו מתבססת על ערכי ז'בוטינסקי ובן גוריון, האבות המייסדים של מדינת ישראל. אנחנו משוכנעים שנתניהו ויחימוביץ', ראשי שתי המפלגות הגדולות, יצטרפו אלינו בדאגה ובשמירה על הדמוקרטיה", מסר ראש מפלגה אלדד יניב.

בתגובה לבקשת הפסילה, מסרו מועמדי עוצמה לישראל כי הם ימשיכו לפעול למען ארץ ישראל ועם ישראל, "על אפם וחמתם של כל השמאלנים". עוד נמסר כי "בכנסת הקרובה נפעל הפעם כחברי כנסת נגד אויבי ישראל שיודעים היטב שנפעל בכל דרך חוקית להוצאתם מהכנסת. טיבי וזועבי יכולים להתחיל לארוז מזוודות".

"שימוש בעריצות הרוב כדי להשתיק את המיעוט"

פנייתה של ארץ חדשה נעשית כתגובה לפנייה דומה מהעבר השני של המפה הפוליטית: נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, חבר הכנסת אופיר אקוניס, הגיש אתמול ליו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, בקשה רשמית לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד). זאת על רקע השתתפותה במשט לרצועת עזה לפני כשנתיים וחצי. אקוניס השיג 13 חתימות הדרושות להגשת הבקשה, ובימים הקרובים תוגש, לדבריו, עתירה בנושא. נוסף על בקשה זו, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) דורש למנוע ממפלגת בל"ד להתמודד בבחירות. גם נציגי מפלגת "עוצמה לישראל", חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, דורשים לפסול את בל"ד וכן את רשימת רע"מ-תע"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה בשכונת התקווה נגד הזרים. דרור עינב
"הסתה פרועה כנגד לא יהודים". רגב נואמת בהפגנה בשכונת התקווה במאי האחרון/דרור עינב

יו"ר מפלגת מרצ יצאה להגנתה של זועבי והביעה התנגדות נחרצת לדרישה לפסילה. "ועדה פוליטית החליטה להשתמש בעריצות הרוב כדי להשתיק את המיעוט", מסרה גלאון, "עם כל הביקורת והמחלוקת עם זועבי, ברור שזכותה להשמיע את דברה ולהתמודד בבחירות". גלאון הוסיפה כי "חופש הביטוי לא נועד להשמעת דעות בקונצנזוס, אלא בדיוק כדי לאתגר ולהרחיב את השיח. לא ייתכן שאם היועץ המשפטי החליט שלא להעמידה לדין, ועדה פוליטית תהפוך לבית דין שדה".

מפלגת בל"ד הביעה זעם על הצעת חברי כנסת מהימין לפסול אותה מהתמודדות לכנסת. "הימין בישראל התרגל להציב את עצמו מעל החוק", מסרה היום המפלגה. "הוא חושב ששלטון הרוב חשוב יותר משיוויון, מזכויות אדם, מצדק, ומחוקי המשחק הדמוקרטי. בל"ד היא הנפגעת העיקרית אך לא היחידה. הנפגע האמיתי הוא כל העם שלנו, שיש לו זכות לבחור את נציגיו. אם גורמי הימין חושבים שהבחירות הן הזדמנות טובה להתנפל על בל"ד, נאמר להם שהבחירות הן גם הזדמנות טובה לשים קץ לפשיזם ולפשיסטים".

בג"ץ יכריע בכל הערעורים

על פי חוק יסוד: הכנסת, אדם או רשימה לא ישתתפו בבחירות אם מעשיהם או מטרותיהם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסיתים לגזענות או תומכים במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

הגוף המוסמך לדון בבקשות הינו, כאמור, ועדת הבחירות המרכזית, וזו צפויה לדון בכך לקראת סוף השבוע. בראש הוועדה עומד שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, וחבריה הינם נציגים פוליטיים מטעם כל מפלגות הכנסת. על כן, כאשר נידונו בעבר בקשות פסילה בפני ועדות בחירות שהיה בהן רוב של אנשי ימין, החליטה הוועדה לפסול את מפלגת בל"ד ואת חבר הכנסת אחמד טיבי מהתמודדות.

החלטות הוועדה, שיפורסמו ב-23 לדצמבר, ניתנות לערעור לבג"ץ. באירועים דומים בעבר, הפך בית המשפט את ההחלטה והתיר את התמודדות בל"ד וחברי הכנסת הערבים - כעת יצטרך למסור את החלטותיו הסופיות עד ה-29 לדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully