וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם פוליטיקאים הגונים

גדעון אלון

10.12.2012 / 5:49

מתוך המערבולת המבישה של האופורטוניסטים, המזגזגים ומגשימי הכלנתריזם, שהכתימו את שמה של הפוליטיקה והציגו אותה במלוא כיעורה, הזדקרה דמותם היפה, הזקופה והמכובדת של חמישה פוליטיקאים.

השרים דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן מהליכוד וח"כ זבולון אורלב מהבית היהודי, ידעו לקבל בכבוד ובהכנעה את כישלונם בפריימריז של מפלגותיהם, ודחו הצעות שונות ומשונות להמשיך ולדשדש במי האפסיים של הפוליטיקה במפלגות אחרות. ראוי להזכיר גם את זאב ביילסקי מקדימה, שהוכיח עצמו כח"כ חרוץ ומסור אך החליט לפרוש (גם לאחר שהובטח לו מקום בצמרת הרשימה), משהבין כי קדימה לא תהווה גורם משמעותי בכנסת הבאה.

לאחר כישלונו בפריימריז של הליכוד זכה מרידור לחיזורים נמרצים מציפי לבני, שהציעה לו מקום בולט ברשימתה לכנסת, ומסיעת העצמאות ז"ל, שהציעה לו לעמוד בראשה. סקרים פנימיים, כך הבטיחו לו, מצביעים על כך שיש לעצמאות סיכוי ל-12 מנדטים, אך סירב בתוקף ושמר על כבודו.

הטרמפיסטים של לבני התעלו על כולם

הוא הדין לשר בגין, שהתנגד בתוקף ליוזמת כמה מחברי מרכז הליכוד, לעתור לוועדת הבחירות כדי לשריין לו מקום ריאלי לכנסת. גם השר איתן נהג במהלך כל הקריירה הפוליטית שלו בכנסת (שהחלה ב-1984) בהגינות רבה. הוא דחה חיזורים נמרצים של נציגי מפלגות שונות שהציעו לו להשתלב בהן, הודה בדף הפייסבוק שלו ל-11,500 חברי הליכוד שנתנו בו את אמונם והבטיח כי ימשיך לפעול בזירה הציבורית ולתרום מניסיונו אף על פי שלא נבחר שוב.

גם אורלב, שהיה ח"כ חרוץ ומצטיין שהטביע במשך 14 שנות חברותו בכנסת את חותמו כפרלמנטר, לא התחנן על נפשו ולא ניסה להשתלב ברשימה פוליטית אחרת אחרי שהובס בבחירות הפנימיות של הבית היהודי, אלא פרש בכבוד.

מסיבת עיתונאים של זבולון אורלב על מועמדותו ליו"ר מפדל, כנסת, מאי 2012. עומר מירון
לא התחנן על נפשו. אורלב/עומר מירון

אי אפשר שלא להתפעל מהתנהגות זו, על רקע אווירת הסחר-מכר הפוליטי שהגיע לשיאו ערב סגירת הרשימות לכנסת בשבוע שעבר. היה מצער לראות אישי ציבור ופוליטיקאים ותיקים ומנוסים, שעשו כל מאמץ להשתלב ברשימות פוליטיות אחרות אחרי שכשלו במפלגותיהם. התעלו מעל כולם הטרמפיסטים של לבני - עמיר פרץ, עמרם מצנע ומאיר שטרית. פרץ לא הספיק לעכל את זכייתו במקום השלישי בפריימריז בעבודה ומייד יצא נגד שלי יחימוביץ'. מצנע, שעד לאחרונה זכה להערכה רבה על הגינותו, נענה ללבני אף על פי שבעבר התחייב בכתב כי ימשיך לתמוך במפלגת העבודה. ושטרית, לאחר קריסת קדימה, היה מוכן לעשות הכל כדי להיבחר שוב לכנסת, גם אם מדובר במו"מ (כושל) עם הגמלאים וחבירה למי שספגה ממנו ביקורת בעבר.

יש לקוות שהדור הצעיר של הפוליטיקאים יידע ללכת בדרך הפוליטית הישרה והנקייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully