וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לבחון מעורבות אולמרט ברשימת קדימה

9.12.2012 / 16:30

ח"כ מרינה סולודקין, שהוצבה במקום התשיעי ברשימת המפלגה ופרשה מהפוליטיקה מיד אחרי, פנתה ליו"ר ועדת הבחירות בעקבות חלקו של אולמרט בוועדה המסדרת בקדימה. "אין זה ראוי"

אהוד אולמרט בכנס תנועת קדימה. שרון בוקוב
חבר הוועדה המסדרת. אולמרט/שרון בוקוב

ביקורת מבית על מעורבות אולמרט במערכת הבחירות: חברת הכנסת מטעם קדימה, מרינה סולודקין, פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, ולשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה לבחון האם מעורבותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בקביעת רשימת מפלגת קדימה לכנסת ה-19, עומדת בסטנדרטיים משפטיים, נוכח הרשעתו בהפרת אמונים וההליכים המשפטיים אשר עודם מתנהלים כנגדו.

אולמרט מונה להיות חבר בוועדה המסדרת של קדימה, יחד עם יושב הראש, שאול מופז, וראש העיר עכו, שמעון לנקרי. מתוקף כך דעתו היוותה משקל רב בקביעת הרשימה הסופית של קדימה לקראת הבחירות לכנסת. סולודקין, שמכהנת בכנסת כמעט ברציפות מאז 1996, דורגה במקום התשיעי שאינו ריאלי – ועל כן החליטה לפרוש מהחיים הפוליטיים. "סבורה אני שאין זה נכון ואין זה ראוי מבחינה ציבורית שאדם שהורשע בפלילים, טרם ריצה את עונשו וטרם הסתיימו הליכים משפטיים נגדו, ישתתף באופן פעיל בקביעת רשימת מועמדים של תנועה פוליטית המתמודדת בבחירות לכנסת. סבורה אני גם שחייבים לנקוט צעדים שימנעו מקרים דומים בעתיד", כתבה סולודקין במכתב הרשמי.

חברת הכנסת מרינה סולודקין בועדה הכלכלה בדיון מיוחד בעקבות הסחר עם איראן, מאי 2011. מגד גוזני
הוצבה במקום התשיעי ופרשה. סולודקין/מגד גוזני

לסולודקין ואולמרט "חשבון פתוח" מהעבר, מאז שימשה כראש מטה חבר העמים בקדימה לקראת בחירות 2006. סולודקין ציפתה לקבל את המשרד לקליטת עלייה בממשלת אולמרט, אך התאכזבה לגלות כי התיק ניתן לעמיתה מסיעת קדימה, זאב בוים. בתגובה הודיעה כי היא לא מחויבת להחלטות הקואליציה.

אף שהוצבה במקום לא ריאלי ופרשה מהפוליטיקה, הדגישה סולודקין כי הפנייה אינה מהווה ערר על הרכב רשימת המועמדים של קדימה לבחירות הקרובות.

מקדימה נמסר בתגובה: "הרכב הועדה המסדרת אושר פה אחד בסיעת קדימה. ראש הממשלה אהוד אולמרט הוא אדם רב זכויות וחבר קדימה ואנו מודים לו על שלקח חלק בהרכבת רשימת התנועה לבחירות הקרובות. אנו מצרים על כך שחברת הכנסת סולודקין החליטה בעקבות שיבוצה במקום התשיעי שלא להתמודד ברשימת קדימה ומאחלים לה הצלחה בהמשך דרכה". עוד הוסיפו בקדימה כי "מדובר ברשימה מצוינת, איכותית ובעלת ניסיון רב, של אנשים שלא חיפשו ג'ובים וכסא ומוכנים להילחם על עמדותיהם והשקפת עולמם - בשונה ממראות שחזינו בהם במפלגות אחרות במהלך הימים האחרונים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully