וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל מכוון לגדה

ראובן ברקו

9.12.2012 / 8:17

טיל ירוק וגדול ניצב על הבמה בעזה על רקע מסגד אל-אקצא. הטיל, שכינויו 75-M, היה תפאורה לעצרת השנה ה-25 להקמתו של חמאס ול"ניצחונו" על אזרחי ישראל, בעיקר אלו שבתל אביב ובירושלים. המשתתפים המשולהבים התעלמו כמובן מיכולתה של ישראל למחוק את עזה בתוך שנייה לו רצתה, או במשמעות פגיעתו האפשרית של הטיל ששיגר חמאס לירושלים במסגד אל-אקצא וביושביו.

הופעתם הדרמטית של חאלד משעל ופמלייתו עם איסמעיל הנייה כשהם מצדיעים במועל יד ואצבעם מונפת באיום, השלימה את "מופע האימים" של משעל שביקר בעזה בחסות הכידונים הישראליים ומטריית הביטחון המצרית.

היה זה שיעור בדמגוגיה זולה. משעל שיבח את טילי ההתנגדות והדגיש כי הפלשתינים, מוסלמים כנוצרים, לא יפסיקו את מלחמת הג'יהאד בישות הציונית "הגזענית", אויבת האנושות, עד לתבוסתה ולשחרור פלשתין כולה. הוא פסל את מהלכי אש"ף להכרזת המדינה הפלשתינית, ודרש לבנות את אש"ף ואת עקרונותיו מחדש על בסיס רעיונות הג'יהאד ושלילת הלגיטימיות של ישראל, עד לחיסולה הסופי בכל האמצעים - הצבאיים והמדיניים. מבחינתו, אש"ף במתכונתו הנוכחית כבר מת מזמן.

חמאס חוגג את ביקורו ההיסטורי של חאלד משעל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2012. AP
משעל בביקור ברצועת עזה לציון 25 שנים להקמת חמאס/AP

משעל ביקש לפוגג את החשדות של מצרים ושל לבנון בנוגע לחתרנות פלשתינית, והדגיש כי ירדן ולבנון אינן מולדתם החלופית של הפלשתינים. הוא הצהיר כי חמאס אינו נלחם ביהודים, אלא בציונים (כרמז אנטישמי למערב המתחסד). משעל הציע לעולם המערבי לנסות לפנות את הפולשים הציונים מ"פלשתין", אם אפשר, בלא מלחמה.

החסות שמעניקה מצרים לחמאס מספקת לו תחושת ביטחון, אך המצב עדין. מצרים נתונה במשבר אלים לנוכח התנגדותה של האופוזיציה ל"חוקת" מורסי, שהצטיירה כחליפת משוגעים. משטרו של מורסי ביצע בינתיים נסיגה מכוונתו לבצע במצרים "אונס דיקטטורי" בכסות דתית, ורק הצבא, שוב, מאזן ומונע הידרדרות לכאוס.

דוברי המשטר הסורי הגוסס מאשימים את מצרים ואת ארגוני הטרור האיסלאמיים בעזה כמי שמכרו את "פלשתין", והם יבלמו הברחות נשק ויחזירו את הרצועה למצרים. מלך ירדן, הנמצא במצב שברירי מבית, הגיע לאחרונה לביקור תמיכה מיותם וחסר סיקור ברמאללה על רקע "הניצחון" בזירה המדינית. עבדאללה ביקש בתמיכתו לחסל את הרעיון שלפיו ירדן היא "המולדת החלופית" לפלשתינים.

2,500 נציגי מדינות השתתפו בעצרת בעזה

בינתיים הודיעו אנשי הרשות, שנדחקה לפינה, כי יחגגו את היום המציין 25 שנים לייסוד חמאס, והבטיחו שלא לעצור חמאסניקים. בנוסף, הם משמיעים בתכיפות שירים לאומיים העוסקים בשחרור כל פלשתין. בדיאלוג טלוויזיוני בין חבר הלשכה המדינית של חמאס, צלאח ברדוויל, ובין חבר הוועד המרכזי של פת"ח, עזאם אל-אחמד, היה ניכר שחמאס אינו מעוניין בשום איחוד אלא בהשתלטות.

לעומת ה"פיאסקו" של הרשות הפלשתינית באירועים סביב "המדינה המשקיפה" התרחש ה"הפנינג" ההמוני בעזה "המנצחת". בעצרת ההמונים שנערכה בשבת השתתפו, לפי דיווחי אל-ג'זירה, כ-2,500 נציגים ממדינות ערביות ומערביות, כולל נציגים מהגדה, אסירים משוחררים ונציגי פת"ח. הצבע הירוק שלט באלפי הדגלים ובסיסמאות, ואילו דגלי "פלשתין" נראו בעליבות פה ושם.

בנאומו הבטיח משעל גם חטיפת חיילים כדרך לשחרור אסירים נוספים, וירה חיצי מוות לעבר הרשות כמי שהפריעה בשנים האחרונות למאבק הפלשתיני בגדה. המפנה שעליו הצביע משעל ביטא מעבר מ"חמאסטן" ל"חמאסטין" שבגדה בדרך לשחרור כל "פלשתין" בדם ובאש. המשל הערבי אומר: "לימדנו אתכם קבצנות והקדמתם אותנו בפתחי הבתים". אש"ף, טרוריסטים ותיקים שהביאו לפלשתינים את "המדינה המשקיפה", הובס בידי משעל "הטרוריסט שניצח עם הטילים על תל אביב".

נראה עתה כי העיסוק במדינה הפלשתינית הוא פוסט מורטום. מדינות המערב מיהרו מדי כשתמכו באבו מאזן וב"מדינה הפלשתינית". כך קיבלנו את "חמאסטין" ואת הג'יהאד כמדינה משקיפה באו"ם. יש אפילו עיתון ישראלי שיגיד שזה הזמן לדבר עם חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully