וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת ברית אינה שק חבטות

יורם אטינגר

9.12.2012 / 8:12

הבהלה מהביקורת ומהאיומים הבינלאומיים המוטחים בישראל עקב ההחלטה להקים אלפי יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון, והקריאה לסגת ממנה, מבטאות אי הבנה של ההתנהלות הבינלאומית והמזרח-תיכונית כלפי ישראל.

קצת היסטוריה: במציאות גיאו-פוליטית חמורה יותר מהיום הכריז בן-גוריון על הקמת המדינה, סיפח את ירושלים והכריז עליה בירת ישראל, סירב לסגת מהשטחים "שנכבשו ב-1948" והודיע לשגריר האמריקני כי "איומים לא ישפיעו על מדיניות ישראל", למרות אמברגו צבאי אמריקני ואיומים בסנקציות כלכליות. אשכול פתח במלחמת מנע ב-1967, איחד את ירושלים והקים את שכונת רמת אשכול מעבר ל"קו הירוק" בירושלים, למרות לחץ ברוטלי אמריקני ובינלאומי. גולדה מאיר הורתה להקים את השכונות גילה, רמות והגבעה הצרפתית, המאכלסות כ-100 אלף איש, בתגובה לתביעת ארה"ב והעולם לחלק את ירושלים ולסגת לקווי 1967.

ב-1981 הפציץ רה"מ בגין את הכור הגרעיני בעיראק ואת מפקדות אש"ף בלבנון, הקים התנחלויות, החיל את החוק הישראלי ברמת הגולן ודחה באגרסיביות את "תוכנית רייגן", למרות אמברגו צבאי אמריקני, השעיית אספקת מטוסי F-15 ורכש אמריקני מישראל, ביטול שיתוף פעולה אסטרטגי עם ישראל ומסע הכפשות אמריקני ובינלאומי. שמיר הכריז שלא יניח לארה"ב להכתיב לישראל את צרכיה הביטחוניים והרחיב את ההתנחלויות. הוא שידרג את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ארה"ב למימדים חסרי תקדים - חרף התנגדותו של הנשיא בוש.

יחסי ישראל-ארה"ב - על ציר אינטרסים משותפים

עד 1993 הבינו ראשי הממשלה שארה"ב מעדיפה בעלת ברית שאינה "שק חבטות", ושיחסי ישראל-ארה"ב סבים על ציר של ערכים ואינטרסים אזוריים וגלובליים משותפים, החורגים מעבר לסכסוך הערבי-ישראלי.

מ-1993 חל מהפך בהתנהלות ראשי הממשלה, מה ששיכנע את אבו מאזן כיום כי הוא יכול להפר את הסכם אוסלו ואף לצאת מכך נשכר. התברר כי ככל שמדיניות ישראל רופסת יותר, כן גוברת תוקפנות הפלשתינים. מאז הציע ברק לסגת לקווי 1967, נסוג בבהלה מלבנון והביא לאינתיפאדה השנייה, ואילו אריאל שרון עקר 25 התנחלויות ביו"ש ובעזה והביא למתקפת טילים חסרת תקדים מעזה. אוזלת יד לנוכח התעצמות מאגר הטילים בעזה מ-2009 עד 2012 החמירה את מתקפת הטילים.

כעת, על נתניהו להתמקד בשדרוג דרמטי של תשתיות התחבורה, התעסוקה והדיור בירושלים, שהוא תנאי למהפך דרמטי ממאזן הגירה שלילי יהודי למאזן חיובי, ואשר מותנה בהרחבת בנייה דרמטית. נוסף על כך, יש להחיל את החוק הישראלי על אזור C ולאמץ את דו"ח אדמונד לוי, המאשר שלפי החוק הבינלאומי יו"ש אינו "שטח כבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully