וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר כלבוטק: דרישה לסגור את משחטת "אדום אדום"

8.12.2012 / 15:00

בתחקיר ששודר נחשפה מסכת התעללויות בעגלים במשחטה השייכת לחברת תנובה. ארגוני זכויות בעלי חיים הגישו תלונה במשטרה וקראו לסגירת המשחטה ולחרם צרכנים

בתחקיר ששודר שלשום (חמישי) בתוכנית התחקירים "כלבוטק", נחשפו תמונות קשות של התעללות בבעלי חיים במשחטת "אדום אדום" השייכת לתנובה. בעקבות הממצאים הקשים הגישו בסוף השבוע עמותות "אנונימוס" ו"ותנו לחיות לחיות" תלונה במשטרה על עבירות חמורות על חוק צער בעלי חיים, ודרשו מהשירותים הווטרינרים לסגור את המשחטה לאלתר. במקביל השיקה "אנונימוס" קמפיין הקורא להחרים את מוצרי החברה.

בתחקיר, שנערך על ידי אחד מפעילי עמותת אנונימוס שהתקבל לעבודה במשחטה בבית שאן, נראים העובדים מכים עגלים כשרגליהם שבורות, מחשמלים אותם, וגוררים אותם על הקרקע על מנת לזרז אותם. עוד נתגלה בחקירה, כי העגלים והפרות מוחזקים בתנאי צפיפות וליכלוך, שאינם תואמים את התקנים הבינ"ל למשחטות. "התחקיר חושף התעללות שיטתית במשחטת תנובה", אומר חגי כהן מנהל פעילות ציבורית ב"אנונימוס". "לצערי, לא מדובר במקרים חריגים – התמונות ממחישות כי הממונים הנחו את העובדים להשתמש באמצעים אלו, וההתעללות היא דבר שבשגרה. כל שנותר לצרכנים לעשות הוא להצביע במזלג, ולסרב לממן מכיסם התעללות", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובד מחשמל את אחת הפרות. מתוך התחקיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרות צפופות במשחטת 'אדום אדום' בבית שאן. מתוך התחקיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התגובות הזועמות של גולשים באתר הפייסבוק של חברת תנובה, הוציא מנכ"ל חברת 'אדום אדום', ארז וולף הודעה כי ההתנהלות שנחשפה אינה מקובלת על החברה וכי הוא מבטיח לטפל בליקויים. עוד הודיע וולף כי מנהל המשחטה פוטר, ולחברת הקבלן שמספקת עובדים למשחטה נמסר כי עליה להודיע לכל העובדים שמעורבים בפרשה שלא להגיע לעבודה ביום ראשון. "חידדנו את הנהלים והוריתי להתקין מצלמות באיזור המכלאות, כדי שאני אוכל לראות מה קורה שם", הוסיף וולף.

כבר לפני כשנה חשפה "אנונימוס" התעללות בעגלים בעת פריקתם ממשלוחים המגיעים לחברת "אדום אדום'" מאוסטרליה. משרד החקלאות פתח בחקירה, אחד מהעובדים שתועדו פוטר מתפקידו, אך לא נעשה כל שינוי במדיניות החברה.

ביום שני הקרוב, ה-10 לדצמבר, יום זכויות בעלי החיים הבינ"ל, תערך הפגנה בשעה 14:00 בצומת הרחובות קינג ג'ורג' ושדרות בן ציון בתל אביב, שתקרא לסגירת המשחטה ולחרם צרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully