וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה הגשת הרשימות לכנסת: 34 מפלגות מתמודדות

גלעד גרוסמן

6.12.2012 / 22:36

במהלך היומיים האחרונים הגישו נציגים מעשרות רשימות את מועמדיהם בבחירות לכנסת ה-19, וכעת תידרש ועדת הבחירות לבחון האם הן עומדות בתנאי הסף. ההחלטה הסופית: ב-29 בדצמבר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת ה-19 הסתיימה הערב (חמישי). נציגים מ-34 מפלגות הגיעו במהלך היומיים האחרונים למשרדי הוועדה במשכן הכנסת בירושלים וביקשו לקבל את רשימתם ואת האות המבוקש לפתק שיוצב בקלפי.

על פי החוק, כעת תתכנס הוועדה כדי לבדוק האם קיימת סיבה לפסול את אחת מן הרשימות או מועמדיה, מסיבות טכניות כגון רישום לא תקין, העדר תקופת צינון מספקת או אי עמידה בתנאי הסף להיבחר. במקביל, צפויות להיות מוגשות תלונות ובקשות פסילה על מועמדים או מפלגות מסוימות.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - בחירות! 2013

סתיו שפיר ופואד בן אליעזר מגישים  את רשימת העבודה לוועדת הבחירות  , דצמבר 2012. יותם רונן
"הרשימה שהוגשה לוועדה היא הטובה ביותר, ומשקפת גם את האתוס של התנועה שהקימה את המדינה". הרצוב, בן אליעזר ושפיר/יותם רונן

על פי חוק יסוד: הכנסת לא יכולה להתמודד בבחירות רשימה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, שוללת את האופי הדמוקרטי של המדינה או מסיתה לגזענות או תומכת במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל. מסיבות אלו הוגשו בעבר בקשות פסילה למפלגות מהימין הקיצוני, כמו גם למפלגות ערביות. מיד לאחר הגשת רשימת בל"ד, הגיש חבר הכנסת דוד רותם מישראל ביתנו, המשמש גם כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בקשה לפסול את בל"ד מהתמודדות.

ועדת הבחירות תפרסם את החלטותיה ב-23 לדצמבר, עליהן ניתן יהיה לערער לבית המשפט העליון. בית המשפט יפרסם את החלטותיו הסופיות עד ה-29 לדצמבר, אז יתפרסמו רשימות המועמדים הסופיות לכנסת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שמאלוב ברקוביץ' בראש רשימת כלכלה

בין מגישי הרשימות היו גם נציגי מפלגת העבודה, יו"ר הסיעה יצחק בוז'י הרצוג, זקן חברי הכנסת בנימין פואד בן אליעזר וצעירת המועמדים סתיו שפיר. "אני הצעירה ביותר, אך זה לא תמיד יהיה כך. אני מייצגת דור של אנשים שבחרו להפסיק להתייאש ולהיכנס למקום שבו מקבלים החלטות כדי ליצור ולהשפיע על הפוליטיקה שמשרתת אותנו" , אמרה שפיר, "אני גאה להיות חלק מהמפלגה הדמוקרטית היחידה בשטח ושהולכת לנצח את הבחירות הקרובות". ח"כ הרצוג הוסיף כי "הרשימה שהוגשה לוועדה היא הטובה ביותר, ומשקפת גם את האתוס של התנועה שהקימה את המדינה".

הרב רפאל פנחסי, שהגיש את הרשימה של ש"ס, אמר: "ברוך השם הצלחנו לאחד את השורות. בכוונתינו לייצג את השכבות החלשות וכל מי שזקוק לעזרה. ש"ס תייצג את כל מי שאין להם". חבר הכנסת אבראהים צרצור הגיש את הרשימה של מפלגתו, רע"מ-תע"ל ואמר: "אנחנו הרשימה העברית היחידה המאוחדת ואנחנו מקווים לייצג את הציבור שלנו בכבוד".

חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ', שנמצאת בכנסת מטעם קדימה, התמודדה בפריימריז בליכוד והפסידה, וניסתה להתפצל מסיעת קדימה אך לא אושרה על ידי ועדת הכנסת – ניגשה לבחירות כמועמדת במקום הראשון למפלגת "כלכלה". "זו המפלגה היחידה שהיא גם ימין ביטחוני וגם שמאל כלכלי חברתי", הכריזה שמאלוב ברקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully