וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ליכוד עתרו: דוחקים אותנו מהרשימה בגלל ליברמן

פנחס וולף

6.12.2012 / 17:46

חמישה מועמדים מטעם הליכוד עתרו לבית המשפט בדרישה למנוע את "הקפצת" מועמדי ישראל ביתנו למקומות גבוהים יותר מהמתוכנן ברשימה המשותפת. "לבטל את המחטף"

הדרך לוועדת הבחירות המרכזית עוברת בבית המשפט: חמישה מועמדי מחוזות ברשימת הליכוד לכנסת הגישו היום (חמישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה לשינוי סדר הרשימה לכנסת. החמישה – סגן השר איוב קרא, שוקי אוחנה, דוד ביטן, שי קינן וקרן ברק – דורשים שהרשימה תסודר ב"שיטת הריצ'רץ'", כך שאחרי נתניהו וליברמן יוצבו שניים מהליכוד ואחד מישראל ביתנו. זאת, בשונה מהסיכום שהגיעו אליו נתניהו וליברמן, לפיו ב-40 המקומות הראשונים ברשימה יוצבו 15 אנשי ישראל ביתנו. לדברי העותרים, החלטת נתניהו וליברמן היא "מחטף", שמשמעותו היא דחיקת נציגי המחוזות בשני מקומות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
מואשמים ב"מחטף". נתניהו וליברמן/עומר מירון

"היו צריכים לומר לנו את זה לפני שהתמודדנו והשקענו את מיטב כספנו", אמרו מספר מועמדים שנבחרו. קרא אמר היום: "בשעתו תמכתי בשיתוף הפעולה בין הליכוד לישראל ביתנו, אך לא פיללתי שהדבר יהפוך להשתלטות ברוטאלית שתרסק את הליכוד ותפיץ את נבחריו לכל עבר. לא ייתכן שבכירי הליכוד שהלכו עם התנועה בימיה הקשים ביותר ושנבחרו על ידי אלפים רבים של מתפקדי ליכוד בבחירות דמוקרטיות קשות, יידחקו לשולי הרשימה בצורה כל כך קיצונית על ידי רשימה חיצונית שרירותית וישמשו ככלים במשחק קוביות קר בין ליברמן לנתניהו".

עם זאת, סיכויי העתירה להתקבל נמוכים, בשל העובדה שוועידת הליכוד קבעה באישורה את מיזוג הרשימות כי יישאר המצב הנוכחי – 27 מקומות לליכוד ו- 15 לישראל ביתנו, ב- 42 המקומות הראשונים. אלא שהוועידה הסמיכה את נתניהו להחליט באיזה סדר יתבצע המיזוג, כך שעל פני הדברים הוא רשאי להכניס את אנשי ישראל ביתנו ל-40 המקומות הראשונים ולהציב במקומות 41 ו- 42 את אנשי מפלגתו. מנגד, בא כוחם של העותרים, עו"ד שי גלילי ביקש מבית המשפט לדייק מהנוסח שאושר בוועידה: "ביחס קבוע" – כלומר בשיטת הריצ'רץ'.

בעוד חמשת המועמדים לכנסת קובלים על החלטת נתניהו וליברמן, נציג מחוז דן, אורי פראג', שגם הוא נדחק בשני מקומות למטה, יצא נגד העתירה. "הם היו צריכים לחשוב לפני שתמכו במיזוג הרשימות", הוא אמר לוואלה! חדשות. "בהחלטתה, התנועה נתנה צ'ק פתוח כדי שנתניהו יביא את ישראל ביתנו לרשימה. מה לנו להלין עכשיו? הם הלכו להצבעה בוועידת הליכוד ונתנו לראש הממשלה מרחב תמרון. הם לא יכולים כעת לצאת נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully