וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "הציבור המום מהשפל המוסרי בפוליטיקה"

טל שלו

6.12.2012 / 19:50

בעקבות עזיבתו של עמיר פרץ, התכנסה ועידת העבודה כדי לאשר הרשימה לכנסת. לאחר כינוס סוער ורועש, הצביעו במפלגה לשנות את החוקה כך שכל המועמדים יוקפצו מקום אחד קדימה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נשאה הערב (חמישי) דברים בוועידת מפלגת העבודה בבית החייל בתל אביב על רקע ה"פצצה" הפוליטית שהפיל הבוקר המועמד מספר 3 ברשימה, עמיר פרץ, כשהודיע על פרישה מהמפלגה, שעות ספורות לפני המועד האחרון לרישום המפלגות לקראת הבחירות.

"פוליטיקה זאת לא מטרה, אלא מכשיר למימוש השקפת עולם. באירועי הימים האחרונים וכל השנה האחרונה בפוליטיקה מחייבים אותנו לומר לציבור שצופה בנו עכשיו, שהמום וחש סלידה מהשפל המוסרי כשכל פעם נשבר שיא חדש בפוליטיקה. אל תיכנעו למראות הסיאוב הפוליטי", אמרה יחימוביץ' ולא הזכירה את פרץ בשמו.

שלי יחמוביץ' בוועידת העבודה. נמרוד סונדרס
"מגיע לציבור יותר". יחימוביץ'/נמרוד סונדרס

הקהל הריע ליחימוביץ', והשמיע קולות בוז לפרץ. "זה לא חייב להיות ככה, יש פוליטיקה נורמלית שמבוססת על סדר יום, השקפת עולם ודמוקרטיה אמיתית", המשיכה יו"ר העבודה. "מגיע לציבור יותר - מגיע לכם אנשים עם אש בעיניים, עם נכונות לקחת אחריות ולשרת ולהנהיג את הציבור ולעשות את החיים שלכם טובים יותר".

"השנה האחרונה שעברנו היא פוליטיקה אחרת של תכנים, של מהות, דיונים אידאולוגיים וארגון משותף", טענה יחימוביץ'. "השבוע ועד השעות האחרונות קיבלנו הצעות חבירה לכל מיני גורמים פוליטיים. היו גם דברים מפתים, היו סכומי כסף מאוד גדולים שהיו מאפשרים לנו קמפיין גדול ומנצח. בכל פעם אמרתי 'לא' ושוב אמרתי 'לא', למרות שהמפלגה צריכה כסף. פעם אחת כדי לא לפגוע במתמודדים - לא יכולתי להסתכל בעיניים ולאמר להם לזוז אחורה כי יש דיל. פעם שנייה גם אחרי שעשיתי חישובים קרים ורציונליים - זה פשוט הגעיל אותי. הסלידה הזו תחושת הבטן הזו שאתם שותפים לה היא האנטיביוטיקה הטובה ביותר נגד זיהום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ועידת מפלגת העבודה. נמרוד סונדרס
נבחרת העבודה בוועידה, הערב/נמרוד סונדרס

יחימוביץ' תקפה גם את הליכוד-ביתנו ופנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "ראש הממשלה, הלכת לקומבינה פוליטית עם איווט ליברמן כי ידעת שאנחנו מתקרבים אליך, שמפלגת העבודה מאיימת על רשות הממשלה שלך. הדבקות בפולטיקה הנקייה היא שתביא להחלפת השלטון ב-22 בינואר".

לפניה נשא דברים ח"כ איתן כבל, שאמר כי "בית לא עוזבים גם כשקשה, גם כשלא נעים, וגם כשלא מקבלים את כל האהבה. מבחינתי ומבחינת מפלגת העבודה הורדנו מסך היום. כשייסגרו הרשימות כולנו מסתערים על הניצחון. המשימה שלנו היא להפיל את ממשלת נתניהו". כבל ציטט משיר לשלום ואמר: "אל תביטו לאחור, הניחו להולכים. שני הדגלים החברתי כלכלי ודגל השלום היו לפני עמיר ויהיו אחרי עמיר".

שריקות בוז ותרעומת בוועידה

לאחר הנאומים התבקשה הוועידה לאשר את הרשימה החדשה לכנסת, שכעת התפנה בה המקום השלישי. שתי אפשרויות עמדו בפני חברי המפלגה: ללכת על פי התקנון הקיים, לערוך את השינוי ברשימה הארצית בלבד ולא לשנות את המקומות המשוריינים, או "להקפיץ" את כל המועמדים מהמקום הרביעי ואילך מקום אחד למעלה - צעד שדורש הצבעה מיוחדת בוועידה לתיקון החוקה בהוראת שעה. שיבוץ על פי התקנון הקיים היה מיטיב עם יוסי יונה, שנמצא כעת במקום ה-21, אך במקום לזוז מקום אחד למקום ה-20, הוא "ידלג" הישר למקום ה-16.

בהצעה האחרונה תמכה היו"ר יחימוביץ', ואילו יריב אופנהיימר, שנבחר בפריימריז למקום ה-26 ברשימה, דרש להשאיר את המצב הקיים - ופנה בצהריים באמצעות עורך דין למפלגה בדרישה שלא להפר את תקנון המפלגה. הקהל באולם החל להתרעם למשמע הצעתה של לבני, וקריאות "דמוקרטיה" נשמעו מהנוכחים. אופנהיימר עלה לבמה לייצג את הסתייגויותיו, ואמר כי "אני מצייג ציבור שבחר בי וככה גם יוסי יונה, אפשר להגדיר אותי פוסט ציוני בתקשורת, אי אפשר לגנוב בחירות". אופנהיימר דרש לערוך הצבעה, ובה הוחלט כי החוקה תשתנה, על פי הצעת היו"ר.

עם זאת, לאחר תרעומת מצד הקהל על צורת ספירת הקולות, נערכה ספירה נוספת. 333 צירים תמכו בהצעת יחימוביץ' מול 123 צירים שהתנגדו לה. על כן, יוקפצו כל המועמדים ברשימה מקום אחד למעלה. לאחר ההחלטה יצאה לכנסת משלחת בה נכללו יו"ר הסיעה יצחק בוז'י הרצוג, זקן חברי הכנסת בנימין פואד בן אליעזר וצעירת המועמדים סתיו שפיר, שם יגישו את הרשימה הסופית.

עוד בנושא:
פרשנות: העבודה בלי פרץ - הקלה וזמן לחשבון נפש
הימין והשמאל נגד פרץ: "שיא הכיעור והסירחון"
בן-אליעזר לוואלה!: "פרץ בעט בתומכיו והלך לעבודה ב'"
משדרות ועד לבני: דרכו של האיש עם השפם והמשקפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully