וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם איכות הזרע של הגבר הצרפתי בסכנה?

6.12.2012 / 14:17

הגברים בצרפת אמנם נודעו כשוברי-לבבות, אך מחקר חדש פוסק שהם אינם פוריים כבעבר: ב-16 שנים, ספירת הזרע שלהם צנחה ב-32%, והסיבות לתופעה לא הוכחו לגמרי

הגברים בצרפת איבדו מכושרם, לפחות כשזה מגיע לאיכות הזרע - כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם השבוע. המחקר פוסק כי איכות הזרע של הגבר הצרפתי צנחה במידה ניכרת בשנים האחרונות, ולדברי החוקרים, הממצאים תואמים מחקרים נוספים מארצות אחרות. המחקר התפרסם במגזין המדעי Human Reproduction ("רבייה אנושית"), וסקר את איכות הזרע של הגבר הצרפתי בשנים 2005-1989. לפי הממצא העיקרי של המחקר, מספר תאי הזרע במיליליטר אחד של דגימת נוזל זרע צנח בתקופה הזו מ-74 מיליון ל-50 מיליון - כלומר, ירידה של כ-32% ב-16 שנים.

ז'ואל לה מואל, שעמדה בראש צוות החוקרים מצרפת, אמרה כי זה כמה עשורים שיש חשד לירידה באיכות הזרע של הגברים בארצה, כמו בעולם כולו. לדבריה, יש הבדלים באיכות הזרע של גברים המתגוררים בארצות שונות, וגם בין גברים המתגוררים בערים שונות באותה המדינה. היא ציינה כי גם בישראל חלה ירידה באיכות הזרע של הגברים, ואמרה שיש מחקרים המוכיחים ירידה באון הגברי בהודו, בניו זילנד ובטוניסיה.

אילוסטרציה של ביצית מופרית. ShutterStock
גם בישראל ובטוניסיה צריכים לדאוג?/ShutterStock

לצורך המחקר, החוקרים נעזרו במאגר המידע של 126 מרפאות פוריות בצרפת, שתיעדו במשך השנים את בדיקות האיכות שנערכו לגברים שנעזרו בשירותיהן. לאחר מכן, צומצם המאגר ל-26,600 דגימות זרע של גברים, שנשותיהן היו אלה שסבלו מבעיות פוריות, במטרה לבדוק בעיקר רק דגימות הזרע של הגברים שנתנו דגימה פוריה. "במבט חטוף על המחקר, אפשר להגיד שזה לא נורא", אמרה לה מואל. אך לדבריה, אם תימשך ירידה באיכות הזרע, כפי שהודגמה במחקר - של כ-2% בשנה - הרי שספירת הזרע של הגבר הצרפתי עלולה להגיע לרמה של אי-פוריות (עקרות).

במחקר נמצאה גם עלייה בשכיחותם של תאי זרע שצורתם לא-תקינה, התורמים לבעיות פוריות. ואולם, החוקרים סייגו מעט את ממצאיהם, ואמרו כי חלקם המדאיג לא נובע מתחלואה אלא מזיהוי טוב יותר של בעיות שהיו קיימות ממילא. המחקר אינו מכריע לגבי מחקרים מהשנים האחרונים שהציעו סיבות שונות לירידה באיכות הזרע, בהן תזונה לקויה ומשקל הגוף, עישון, זיהום אוויר, לחץ נפשי ואף לבישה של מכנסיים הדוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully