וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פואד לוואלה!: "פרץ בעט בתומכיו והלך לעבודה ב'"

פנחס וולף

6.12.2012 / 14:12

זקן חברי סיעת העבודה התקשה להסתיר את אכזבתו מהצטרפות יו"ר מפלגתו לשעבר עמיר פרץ לרשימת לבני. "מפלגה איננה עסק פרטי. יש לי תחושה שהוא לא השלים עם ניצחון יחימוביץ'"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

בנימין (פואד) בן אליעזר הוא זקן חברי הכנסת של מפלגת העבודה, ואחד מוותיקי חברי הכנסת בכנסת ישראל. במהלך כמעט 30 שנות חברותו בכנסת – משנת 1984 – הוא ראה הרבה פילוגים, איחודים, מערכים משותפים ועריקות. גם יחסיו עם עמיר פרץ ידעו עליות ומורדות. הוא היה ממצדדי הכניסה לממשלת נתניהו לאחר הבחירות הקודמות – מהלך בו פרץ נלחם בכל מאודו, עד לניסיון שלא צלח לגייס חמישה חברי כנסת שיפרשו מהמפלגה.

ציפי לבני ועמיר פרץ, דצמבר 2012. דרור עינב
"מעשה שלא ייעשה". פרץ ולבני, הבוקר/דרור עינב

"זה מעשה שלא ייעשה", אמר בן אליעזר היום (חמישי) בראיון ראשון לוואלה! חדשות, בתגובה להודעתו של פרץ היום על הצטרפות למפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני. "הוא בעצם נתן בעיטה לכל אלה שעזרו לו ותמכו בו, וחבל. מנהיג נבחן על פי יכולתו לספוג דברים ולהיאבק עליהם ולא לתת מכה לאנשים שעזרו לו להגיע לאן שהגיע. חבל שהוא נתן למשחק הרגשי ולרגשות להשתלט עליו. האזנתי בקשב רב לנאומו, וכולו סאגה רגשית וכואבת. הוא מפזר סיסמאות ולא מעבר. לא הבנתי את ההיגיון שלו. הרי אין מצב שבעבודה איש לא יכול לומר את דעתו ולהביא את דעתו, כמו כל משחק דמוקרטי, להכרעת הרוב. הוא יודע שיש לו כר נרחב לומר את דברו ולהיאבק על קולו. אף אחד לא מנע ממנו להביע את עמדותיו בשום מקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עזיבתו לא תחליש את העבודה

על רקע טענותיו של פרץ על אי-הבהירות המדינית של יחימוביץ', בוחר בן אליעזר לצאת להגנתה של היו"ר. "מישהו מהציבור לא יודע את דרכה המדינית של מפלגת העבודה?", תהה. "תשאל כל ילד – הוא יאמר בבהירות מהי מפלגת העבודה מבחינה מדינית. אז על מה הוא נאבק? על חישוקה של יו"ר המפלגה שתכריז כבר מהיום שלא תיכנס למשאים ומתנים? חבל מאוד. רציתי לראות אותו לידינו. בן אליעזר הוסיף כי "יש לי תחושה שפרץ לא השלים עם זכייתה של יחימוביץ' בראשות המפלגה. היה לי הרושם שהם הצליחו למצוא שפה משותפת, אבל כנראה טעיתי".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

"מפלגה היא איננה עסק פרטי של מישהו. היא של כולם, וכולם מחליטים על דרכה. לא תמיד התקבלו החלטות שאני סמכתי עליהן את ידיי. אבל זה ההליך הדמוקרטי, אין מה לעשות. כמו שההליך הדמוקרטי שם אותו מקום 2 בפריימריז. איך הוא נבחר אם לא בהליך דמוקרטי?"

למרות אכזבתו מהמהלך של פרץ, בן אליעזר מדגיש כי הדבר "לא יחליש את העבודה, שמובילה דגלים חברתיים, אבל לא פחות בתחום המדיני. אף אחד לא טועה או מפקפק בדגלים המדיניים של המפלגה. פרץ לא היה צריך לרוץ ולחשק את יחימוביץ' כמו שהוא עשה. המהלך שלו לא יפגע בעבודה כי הציבור לא הולך לפי שיקול של אדם כזה או אחר, אלא על הדרך ועל המאבק".

אתה זקן חברי הכנסת. ראית לאורך השנים הרבה עזיבות, עריקות וחבירות. איך אתה מתייחס למהלך?

"אני יכול רק להצטער על הדבר הזה. פשוט חבל. ראיתי הרבה בכנסת, וזה רק גורם לי לצער גדול. הציבור מסתכל עלינו, והוא לא לומד מאיתנו. אתה לא מחזק את הציבור, אלא רק מחליש ומגביר את יחסו העוין אל ההנהגה הציבורית. זה לא יפגע במפלגת העבודה. היא תמשיך להתחזק לקראת הבחירות. מאוד רצינו שציפי תבוא איתנו. בסוף היא הכריעה מה שהכריעה, וחבל. אני מסתכל על הרשימה ומתחיל לומר שאולי היא מקימה את תנועת העבודה ב'. לצערי הגדול אני כבר לא יודע בעצמי למה לצפות. הבעיה המרכזית זה חוסר האמון שיש לציבור מול ציבור הפוליטיקאים, ומעשה כזה רק מחזק את התחושות הללו בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully