וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: "נפרדים מפרץ בהקלה, זהו שפל פוליטי"

טל שלו

6.12.2012 / 11:00

במפלגה הגיבו לנטישת פרץ ללבני: "איסוף פליטי פליטים שאין בו ולו שמץ של אידיאולוגיה". ח"כ איתן כבל: "פרץ זריקת תמיכת מצביעיו לפח". מיכאלי, המקורבת לפרץ: "לא אעזוב"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

"אנו נפרדים בהקלה מאדם שניסה לחבל במפלגה דווקא בשיא הצלחתה ובשיא האמון שהציבור מביע בה, וכשל בנסיונו זה", נמסר ממפלגת העבודה בתגובה להצטרפותו מוקדם יותר הבוקר (חמישי) של ח"כ עמיר פרץ למפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני. "חבירתו של פרץ ללבני לא תזיק לעבודה ואף תחזק אותה ותאפשר לה לעבוד במלוכד, באחדות ובחברות ובלי חתרנות מזיקה מבפנים. זאת כדי להפיל את שלטונו של נתניהו, ולהפוך את ישראל לחברה צודקת". במפלגה תקפו את לבני ואמרו כי "מדובר בשפל פוליטי נוסף ובאיסוף פליטי פליטים באופן שאין בו ולו שמץ של אידיאולוגיה".

ח"כ איתן כבל, הנחשב למקורב לפרץ ולאחד החברים הבולטים במחנהו בעבודה, אמר כי "זהו מהלך פסול מבחינה ערכית ומוסרית. רק לפני שבוע העניקו לו מצביעי העבודה תמיכה רחבה והוא בחר לזרוק אותה אל פח האשפה". הוא הוסיף כי "מפלגת העבודה הייתה ונותרה האלטרנטיבה היחידה לנתניהו-ליברמן עם פרץ או בלעדיו".

"פרץ נתן למשחק הרגשי להתגבר על ההגיון. הוא מפזר סיסמאות ולא מעבר", אמר ותיק חברי הכנסת בעבודה, בנימין בן אליעזר, לוואלה! חדשות. "הוא יודע שבתוך העבודה ובמוסדות המפלגה יש לו כר נרחב לומר את שלו ולהיאבק על שלו. אף אחד לא מנע ממנו להביע את עמדותיו בשום מקום". בן אליעזר הוסיף כי "יש לי תחושה שפרץ לא השלים עם זכייתה של יחימוביץ בראשות המפלגה, למרות שהיה לי הרושם שהם הצליחו למצוא שפה משותפת, אבל כנראה טעיתי".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני ועמיר פרץ, דצמבר 2012. דרור עינב
חובר ללבני. פרץ עם לבני/דרור עינב

מרב מיכאלי, המשובצת במקום החמישי ברשימת העבודה לכנסת הבאה ונחשבת למקורבת לעמיר פרץ, אמרה: "איו לי שום כוונה לעזוב את מפלגת העבודה. מפלגת העבודה היא הבית שלי". מיכאלי ציינה שפרץ לא עידכן אותה מראש בהחלטתו לפרוש מהמפלגה ולחבור ללבני, אך "אני לא מופתעת וחבל לי מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הרצוג: "שיא חדש של אופורטוניזם"

חבר הכנסת יצחק הרצוג, המדורג במקום השני ברשימת העבודה, אמר, כי הופתע מפרישתו של עמיר פרץ. הוא הדגיש כי סבר שהיה אפשר להמשיך לעבוד יחד וכי האווירה בעקבות הבחירות המקדימות הייתה טובה. לדבריו, צעדו של פרץ הוא "שיא חדש של אופורטוניזם".

איציק שמולי, המשובץ במקום ה-12 ברשימת העבודה, מתח ביקורת חריפה על המהלך: "הזגזוג של פרץ מסמל את כל מה שרע בפוליטיקה הישראלית: חוסר עקביות, מחנאות ופוליטיקה נטולת אידיאולוגיה של סידור עבודה", אמר שמולי. "אז פרץ נעלב וערק פעם נוספת לאחר שהפסיד, וכמו לאחר עזיבת ברק - גם עתה מפלגת העבודה תהיה חזקה ומאוחדת יותר".

אראל מרגלית, המתמודד ברשימת העבודה לכנסת, הגיב לפרישת פרץ ואמר: "צר לי שעמיר פרץ עוזב את המפלגה, אני חושב שהוא עושה טעות פוליטית. הבית שלנו הוא מפלגת העבודה. המפלגה חזקה יותר מכל מועמד כזה או אחר".

במסיבת עיתונאים שקיים עם לבני בתל-אביב, הסביר פרץ את החלטתו לערוק מהמפלגה. "לא יכולתי לעזור ליחימוביץ', כי היא תמיד דחתה את ידי המושטת משיקוליה היא", הוא אמר. "היא נבחרה ליו"ר וזכותה להחליט על דרך התנהלותה, אך אין לה זכות לוותר על החזון המדיני. בלי הסדר מדיני לא יהיה צדק חברתי והשילוב ביניהם הוא המפתח לצמיחה ולצמצום פערים". פרץ ציין כי הוא מכבד את יחימוביץ', שנבחרה בצורה דמוקרטית, וכי היא "קיבלה את כל הגיבוי". אולם לדבריו, "בכל מערכת בחירות בוחרים קטר מרכזי והפעם הקטר הוא המאבק לצדק חברתי, אך יש להצמיד לו קרונות נוספים - בהם הקרון המדיני. גם הקרון החברתי וגם המדיני הוא באותו גודל, ולשניהם מחכים בתחנה אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully