וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרן מצטרף ללבני: צפוי לקבל את המקום השלישי

פנחס וולף

6.12.2012 / 9:27

לאחר שהיה מחוזר גם בידי לפיד ואמסלם, החליט ראש אכ"א לשעבר לחבור למפלגת "התנועה". "ללבני היכולת לעמוד על עקרוניתיה", הסביר. "אפעל למען תעסוקת חרדים וחיבורם לחברה"

האלוף במילואים אלעזר שטרן הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא מצטרף ל"תנועה" בראשות ציפי לבני, וההערכה היא כי ישובץ במקום השלישי ברשימה, אחרי לבני ועמרם מצנע. בשיחה עם וואלה! חדשות, הסביר שטרן את החלטתו בכך "שזאת המסגרת הכי מתאימה והכי אמינה שדרכה אוכל לקדם את הנושאים החשובים של דת ומדינה, עם חופש פעולה מדיני". שטרן התייחס לראש מפלגתו החדשה, והוסיף כי "ציפי לבני היא אישה ראויה, והיכולת שלה לעמוד על עקרונות היא דבר חשוב בעיניי". לדבריו, בכנסת הקרובה הוא מתכוון להקדיש מאמצים לקירוב חרדים, תעסוקת חרדים, חיבורם לחברה הישראלית, וכן "להחזיר את היהדות לאלה שלקחו מהם אותה".

מהמפלגה נמסר כי "לבני שמחה על היענותו של שטרן לפנייתה להצטרף לתנועה, ובכך יוכל לחזור ולתרום למדינה ולהשפיע על עתידה ועל אופי החברה בישראל". לבני עצמה התייחסה ל"רכש" החדש באומרה כי "אין ספק שאלעזר מהווה דוגמה למי שהיה נכון להתייצב בעת הזאת לחולל שינוי. בתחום המדיני שותף אלעזר לעמדה לפיה השמירה על ישראל כמדינה יהודית מחייבת אימוץ עיקרון שתי מדינות לאום ומשא ומתן פעיל להשגתו, תוך שסוכם כי בכפוף לעיקרון זה לאלעזר יהיה חופש הצבעה בנושא".

שטרן בן ה-56, אב לחמישה, שירת בצנחנים והיה מפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1, קצין חינוך ראשי וראש אכ"א. בשבועות האחרונים התלבט שטרן באיזה אופן להצטרף לפוליטיקה, ואף החליט בתחילת השבוע על הקמת מפלגה בצוותא עם ד"ר יועז הנדל, לשעבר ראש מערך ההסברה הלאומית - מהלך שלא יצא לפועל. הצעות נוספות שעמדו על הפרק הגיעו מחבר הכנסת הרב חיים אמסלם, יו"ר מפלגת "עם שלם", וכן מיו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד. "הם בסדר בעיניי", אמר הבוקר שטרן על אמסלם ולפיד, "היו לי הצעות מפתות לא פחות במערכת הפוליטית. בסוף עשיתי את השיקולים שלי ואשתתף בהובלה המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully