וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנובלת סרוגים: כצל'ה חזר בו ותומך באיחוד

יהושע בריינר

5.12.2012 / 22:20

חבר הכנסת יעקב כץ החליט להעניק בחזרה את כספי מימון המפלגות שהוא זכאי להם לרשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הוא אף ניאות לאפשר לרשימה להשתמש באות ט'

סרוגים, הפרק "כצל'ה מחזיר את המנדט": אחרי שאיים להקים מפלגה חדשה ולפלג את קולות המחנה הדתי, חזר בו הערב (רביעי) חבר הכנסת יעקב כ"ץ והעניק בחזרה את כספי מימון המפלגות לרשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי-תקומה. מעבר לכך, הוא החליט לאפשר לרשימה המאוחדת לעשות שימוש באות הנכספת ט'. כך נודע לוואלה! חדשות.

לאחר שהודח מרשימת מפלגת האיחוד הלאומי לכנסת ה-19לקח כ"ץ את הנושא ללב ואף הסתגר בביתו בבית אל. נוכח הדחתו, החליט כ"ץ, יו"ר הסיעה בכנסת, לקחת לעצמו את שם המפלגה, "האיחוד הלאומי", את כספי מימון המפלגות שלו ושל חבר הכנסת אורי אריאל וכן את האות ט'.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

ועדת הפנים. עומר מירון
התקפל. יעקב כץ/עומר מירון

אריאל עצמו, שבינתיים נבחר לעמוד בראש המפלגה לכנסת הקרובה הפעם תחת המותג 'תקומה', רצה להתאחד עם מפלגת הבית היהודי, אולם מכיוון שכ"ץ החליט ליטול לעצמו את כל הזכויות במפלגה הגיע אריאל למו"מ עם נפתלי בנט כמעט ללא דבר. כ"ץ הודיע במקביל, כי החליט לרוץ לכנסת ברשימה נפרדת, "ארץ ישראל שלנו" ועורר לא רק את זעמם של רבים בציבור הדתי, אלא גם של רבנים רבים שאמרו כי הוא מפלג את המפלגה.

הערב, בצעד חריג, שלח כ"ץ מכתב לועדת הבחירות המרכזית במסגרתו הוא הורה להשיב את כלל זכויותיו למפלגה המאוחדת. "הריני לאשר לרשימה המאוחדת של לעשות שימוש באות ט' ובכינוי 'האיחוד הלאומי'", כתב כ"ץ במכתב בחתימתו. "בכל הנוגע למימון המפלגות, הרי שאבקש שאלו יועברו למפלגת תקומה ולאורי אריאל". ככל הנראה, המכתב נוסח לאחר שבימים האחרונים לחצו מספר רבנים, ובהם הרב זלמן מלמד מבית אל המשמש כרבו של כ"ץ שלא להתמודד בנפרד בבחירות כדי לא לפצל את קולות הציבור הדתי וכן על מנת שיאפשר שימוש בכספי מימון המפלגות, שלו ושל אריאל. את תגובתו של כץ לדברים לא ניתן היה להשיג.

היום הגישה הבית היהודי את רשימתה לכנסת, כשבנט ואריאל בראש. נוסף על כך, חתמה היום המפלגה הסכם עודפים עם מפלגת הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully