וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אישה: לנדבר תשובץ במקום ה-10 בליכוד ביתנו

פנחס וולף

5.12.2012 / 19:24

לוואלה! חדשות נודע, כי שרת הקליטה תוקפץ מהמקום ה-11 ברשימה המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו לסוף העשירייה הראשונה. זאת לאחר שהתברר כי אין בעשירייה זו ייצוג לנשים

שרת הקליטה סופה לנדבר תשובץ במקום העשירי ברשימת הליכוד-ביתנו. כך נודע הערב (שלישי) לוואלה! חדשות. גורמים בליכוד הבהירו כי לא מדובר בשינוי בעקבות לחץ מסוים שהופעל עליהם, אלא מלכתחילה תוכנן לשבץ אישה בעשירייה הראשונה. הרשימה המאוחדת אמורה לכלול 27 חברי ליכוד ו-15 חברי ישראל ביתנו ב-42 המקומות הראשונים בשיטת ה"ריצ'רץ'", כלומר שני חברי ליכוד, חבר ישראל ביתנו וכן הלאה. עם זאת, שתי המפלגות רשאיות לתכנן יחד את השיבוצים. מחר תיסגר הרשימה באופן סופי ותוגש לוועדת הבחירות המרכזית.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013
עפר שלח: ”נביא להגדלה של פי חמישה בכמות הספורטאים”
רשימת קדימה: ישראל חסון שני, פלסנר שלישי
יממה לסגירת הרשימות: האיחוד בשמאל לא נושא פרי

סופה לנדבר בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
הקופצה למקום העשירי. לנדבר/מגד גוזני

לנדבר, האישה הראשונה ברשימת ישראל ביתנו, אמורה הייתה להיות משובצת במקום ה-11 ברשימה המאוחדת. האישה הבאה אחריה, המשובצת במקום ה-15 ברשימת הליכוד ביתנו, היא ציפי חוטובלי. בסך הכל, ב-40 המקומות הראשונים הריאליים בליכוד-ביתנו בבחירות שובצו רק שמונה נשים - חמש מתוכן בעשירייה השלישית ומטה. לשם השוואה, במפלגת העבודה שובצו שש נשים ב-20 המקומות הראשונים, ובמפלגת יש עתיד שובצו ארבע נשים רק בעשירייה הראשונה.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הודיע הבוקר לראשי רשימת "הליכוד ביתנו", בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, כי יאות לפנות את מקומו ולזוז מקום אחד אחורה ברשימה המשותפת לכנסת כדי לאפשר שיבוץ אישה בעשירייה הראשונה של הליכוד ביתנו. ריבלין, שובץ בפריימריז בליכוד במקום השביעי ונדחק למקום העשירי ברשימה המאוחדת של הליכוד ביתנו ובכך "דחק" עמו גם את האישה הראשונה ברשימה, סופה לנדבר. שדרוגה של לנדבר ברשימה לא נבע מהצעתו של ריבלין, ובליכוד-ביתנו הבהירו כי השינויים הקוסמטיים ברשימה המאוחדת תוכננו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully