וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות במועצות האזוריות: הרוב זכו לקדנציה נוספת

קובי דוד ורמי שני

5.12.2012 / 12:47

מלבד מספר הפתעות, רוב ראשי הרשויות המכהנים בדרום ובצפון הארץ ימשיכו לקנדציה נוספת. פעיל ותיק מהצפון מאוכזב: "ציפינו לשינויים מרעננים שיפעלו לפיתוח הגליל"

בתום לילה ארוך ומורט עצבים של ספירת פתקי הצבעה פורסמו היום (רביעי) תוצאות הבחירות ב-22 מועצות האזוריות בדרום ובצפון הארץ, וברובן ימשיכו ראשי הרשויות לקדנציה נוספת. עם זאת, בדרום יוחלפו שלושה ראשי מועצות מכהנים: ד"ר אייל בלום יחליף את עזרא רבינס בראשות המועצה האזורית ערבה תיכונה, שי חג'ג' יחליף את אבנר מורי במועצה האזורית מרחבים ותמיר עידן יחליף את מאיר יפרח בשדות נגב. בין עידן ויפרח נרשם הפרש של קולות בודדים בלבד, כשהראשון זכה ל-47.66% והשני - 47.59%. ההפרש הזעום העלה אפשרות כי יתקיימו בחירות חוזרות, אולם בסופו של דבר הוכרז עידן כמנצח.

בשאר המועצות בדרום ימשיכו המכהנים לקדנציה נוספת: חיים ילין במועצה האזורית אשכול, שמוליק ריפמן ברמת הנגב, יאיר פרג'ון בחוף אשקלון, מטי צרפתי הרכבי ביואב, אלון שוסטר בשער הנגב ואשר אברג'יל בשפיר. בבחירות לוועד המקומי של מושב איתן בחבל לכיש, זכתה רשימת נשים במרבית מושבי הוועד - שלושה מתוך חמישה מושבים. הנבחרות מקוות עתה כי הנבחרים לשני המושבים האחרים, יוותרו על כיסאותיהם ויאפשרו לשתי נשים נוספות מרשימתן להיות חברות ועד.

"חבל שאנשים לא מפנים את הכיסא, גם לאחר עשור"

גם בצפון – מגמה דומה. במועצה אזורית מבואות חרמון נבחר בפעם השלישית היו"ר המכהן, בני בן מובחר. "במרבית מהבחירות הקרב אפילו לא היה צמוד", סיפר פעיל ותיק ממבואות חרמון. "חבל מאוד שאותם אנשים נבחרו בפעם השלישית לעמוד בראש המועצה. ציפינו לשינויים מרעננים שיפעלו לפיתוח הגליל". במועצה האזורית עמק הירדן נבחר יוסי ורדי לקדנציה שלישית ובמועצה האזורית גליל תחתון נבחר בפעם השלישית מוטי דותן. " קיווינו לקבל מועמדים חדשים שיגיעו עם בשורות חדשות לפריפריה. חבל מאוד שאנשים לא מפנים את הכיסא שלהם גם לאחר עשור". השינוי היחיד נרשם במועצה האזורית גליל עליון, שם נבחר יו"ר חדש, גיורא זלץ, שיחליף את היו"ר הפורש, אהרון ולנסי.

במהלך יום הבחירות הציב משרד הפנים בישובים השונים 565 קלפיות. מנתוני המשרד עולה כי אחוזי ההצבעה לבחירות עמדו על ממוצע של 60.3%, כאשר אחוז ההצבעה בדרום הארץ היה הגבוה ביותר ועמד על 64%, אחריו מחוז צפון עם 60% ובמקום האחרון אזור מרכז חיפה ויוהודה ושומרון, שם הגיע אחוז הצבעה ל-56%. במועצות האזוריות גולן, זבולון, מטה בנימין, שער הנגב ושומרון, לא התקיימו בחירות לראשות המועצה האזורית, בשל הסרת מועמדויות לראשות המועצה וקיומו של מועמד יחיד, אשר הוכרז כראש מועצה. במועצות אלה יתקיימו בחירות רק למליאת המועצה והוועד המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully