וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל הסכינים הארוכות: ליברמן סוגר חשבונות

לירון מרוז

5.12.2012 / 9:34

יו"ר ישראל ביתנו יכל להשתחרר בקלות יחסית מאילון ומיכאלי, אך הפרידה ממיסז'ניקוב, השר הפופולרי ביותר במגזר, היא כבר סיפור אחר. מלבד זאת, ברשימה אין בשורה מרעננת

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

אז הנה שני הקורבנות הישראליים מפרשת המרמרה. הראשונה, אנסטסיה מיכאלי, לא הצליחה לעצור את עצמה כשח"כ חנין זועבי נאמה בכנסת בעקבות המשט לעזה, וניסתה לתקוף אותה. מכאן הותר הרסן עד שגם לשפוך מים על אחד מעמיתיה למשכן נראה בעיניה דבר טריוויאלי. השני, סגן שר החוץ דני אילון, בחר להשפיל את השגריר הטורקי ולהזמין מצלמות שיתעדו את העניין. כמעט שלוש שנים נדרשו - ממש סבלנות של בדואי - כדי ששר החוץ יבוא איתו חשבון. הקורבן השלישי של ליל הסכינים הארוכות בישראל ביתנו, השר סטס מיסז'ניקוב, הוא כבר סיפור אחר. אבל ייתכן שגם כאן מדובר על יצרים בלתי נכבשים.

מפלגת ישראל ביתנו מציגה את הרשימה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
קר, אכזרי, אינסטרומנטלי? ליברמן בפרסום הרשימה/עומר מירון

אומרים על ליברמן שהוא קר, אכזרי, אינסטרומנטלי. ברוב המקרים יש אולי אמת בטענה, אבל ראוי להזכיר את הסיפור הבא: לקראת בחירות 2003 התאחדה ישראל ביתנו עם כמה מפלגות ימין. עקב כך נדחק מקורבו של ליברמן, אליעזר (צ?יטה) כהן, למקום השמיני ונשאר מחוץ לכנסת. עם תחילת כהונת הממשלה מונה ליברמן לשר התחבורה. כעבור שבועות ספורים הוא התפטר מהכנסת רק כדי שצ'יטה ייכנס. כשליברמן התפטר מהממשלה אחרי פחות משנה וחצי הוא נותר מחוץ לכנסת ומחוץ לזירה פוליטית וכהן נשאר בכנסת.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! חדשות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אין עזים ברשימה החדשה

אמנם ההפתעה הגדולה של הערב היתה הדחתו של אילון, אבל נראה שדווקא הפרידה ממיסז'ניקוב היא הקשה ביותר לליברמן. לא בכדי רק בעניינו הוא פרסם הודעה שמביעה צער על ההחלטה. מיסז'ניקוב נחשב בקרב עולי מדינות ברית המועצות לשעבר לשר הטוב ביותר. בסקר שנערך לפני כשבוע עבור האתר ברוסית קורסור, ניצב מיסז'ניקוב באופן מובהק בראש רשימת הח"כים והשרים שפעלו לטובת העולים בכנסת החולפת. ייתכן שהאיחוד עם הליכוד הוא שעמד בעוכריו של שר התיירות. לו היה ליברמן רץ לבד, הוא היה מתקשה לוותר על דמות כל כך בולטת. אבל כשזאב אלקין ויולי אדלשטיין ניצבים במקומות בולטים, הוא יכול להיות יותר רגוע.

אמנם ליברמן הפתיע עם ההדחה של אילון, אבל חוץ מזה אין הפתעות מרעישות ואין עזים שהוא הכניס לראש ממשלה כדי להראות לו מי כאן הבוס. השמות בראש - יאיר שמיר, עוזי לנדאו, סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ' - יבגרו את הרשימה המאוחדת, על רקע כמות הצעירים המשמעותית בעשירייה הראשונה של רשימת הליכוד. מצד שני, מלבד שמיר שעדיין מהווה חידה פוליטית, אין בראש הרשימה שום בשורה מרעננת. אולי ליברמן מאס בשערוריות ומבוכות. על עוזי לנדאו הוא יכול לסמוך שכשמישהו ירגיז אותו, הוא ישתה מים ולא ישפוך אותם עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully