וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תג מחיר" ברמה הממשלתית

יהושע סובול

5.12.2012 / 8:12

הודעת ממשלת ישראל על כוונתה לבנות 3,000 יחידות דיור בשטח E היא פעולת תג מחיר ברמה הממשלתית כלפי מדינת פלסטין וכלפי כל המדינות שהצביעו בעד הגדרתה כמדינה משקיפה באו"ם. אלא שמדינות העולם יודעות להציב תג מחיר משלהן, ואצלנו הייתה לרגע תדהמה קלה על חוצפתן של גרמניה, של צרפת ושל שבדיה, שהענקנו להן ברוב טובנו את התואר "הגוש המוסרי". אחרי רגע התעשתנו. "השמיים לא נפלו", אמרו בירושלים, ומייד הודיעה הממשלה על כוונתה לבנות עוד 1,700 יחידות דיור מעבר לקו הירוק מצפון לירושלים. בכך הכריזה הממשלה שלא זו בלבד שהשמיים לא נפלו, אלא שישראל מוסיפה לנסוק לתוך השמיים-ללא-גבול שהעולם החליט לקרוא להם "מדינת פלסטין".

גם דבריו של רם עמנואל בפורום סגור של כנס סבן, שהובאו בהרחבה ב"וושינגטון פוסט", היו אזהרה לישראל. עמנואל מגלה שבין נתניהו לאובמה התחולל עימות קשה בבית הלבן. אובמה הבהיר לנתניהו כי בעיניו, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר בהסכם שלום על בסיס גבולות 67', ועמנואל גילה שתגובתו של ראש הממשלה הישראלי גבלה ביחס מזלזל כלפי הנשיא האמריקני. עמנואל מסביר את היחס המזלזל הזה בכך שנתניהו הימר על תבוסת אובמה בבחירות ועל בחירתו של רומני - ידידו של נתניהו מספסל הלימודים - לנשיאות. "הימר והפסיד", הבהיר רם עמנואל והוסיף כי הנשיא אינו מוכן עוד לקבל יחס מזלזל מצד ראש ממשלת ישראל.

לא מוכן? אז שיתכונן. ה"ניו יורק טיימס" כותב כי אובמה הוכה בתדהמה לשמוע על החלטת נתניהו לבנות עוד 4,700 יחידות דיור בשטחים שמעבר לקו הירוק, ומוסיף וכותב כי שמע על כך שעות ספורות טרם ההודעה לכלי התקשורת. אובמה נדהם לא רק מעצם ההחלטה על הבנייה, אלא גם מהאזור שבו אושרה הבנייה - שחלקו עובר ברצף הטריטוריאלי המיועד למדינה הפלסטינית, כותב המקומון הניו-יורקי. מי אנחנו שניקח אותו ברצינות, עד שנוכה בתדהמה כשארה"ב לא תטיל עוד וטו במועצת הביטחון על קבלת פלסטין כמדינה חברה באו"ם.

אבל עד אז מכריזים בירושלים כי המחאות לא יגרמו לממשלת ישראל לחזור בה מתוכניותיה לבנות מעבר לקו הירוק. ישראל מודיעה לעולם שהיא מצפצפת עליו. בתגובה רמזו מדינות אירופה כי זימון השגרירים היה רק צעד ראשון בבנק צעדים שהן עשויות לנקוט - החל בביטול הסכמי סחר וכלה בחידוש הצורך בוויזות לאזרחי ישראל שירצו להיכנס לתחומי הקהילה האירופית. העולם מודיע לנו שאם אנחנו נצפצף עליו, הוא מסוגל בקלות לצפצף עלינו. מעניין מי יכול לצפצף חזק יותר.
התנהגותה של ממשלת ישראל בימים אלה מזכירה טייס שלקה בוורטיגו ונדמה לו שהארץ היא השמיים, ולמרות כל האזהרות של מערכות הניווט הוא בטוח שהוא נוסק לשמיים הפתוחים בעוד למעשה הוא צולל בתאוצה גוברת היישר לתוך האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully