וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ייקבע: היישוב הדתי יישלט על ידי נשים?

רמי שני

4.12.2012 / 18:45

6 נשים מתמודדות היום בבחירות המקדימות במושב איתן, נגד כל הסיכויים, ולמעשה התקנון - שלא איפשר לנשים להיבחר לוועד. אבל זה לא הפריע להן: "המושב לא התקדם, ניבחר ונפעל"

במושב איתן, שליד קריית גת, מתמודדות היום (שלישי) שש נשים על הזכות להתמנות לוועד המושב. אופירה אחת, בת 30 ואחת המתמודדות, הסבירה על הייחוד בריצה שלה: "זה מושב דתי, שבו כמאה משפחות, ואי אפשר היה לקיים ועד מעורב". למרות האיסור, הנשים החליטו לעשות מעשה, ולא להשלים עם מצב היישוב בו הן מתגוררות. "שמנו לב שהמושב לא מתקדם לשום מקום. הוא תקוע. לפני 8 חודשים, התפטר הוועד המקומי. התחלנו להתארגן כדי למנות ועד שיפעל לקדם עניינים מקומיים, כמו איכות חיים, חזות, גינון וכדומה ועכשיו הצגנו רשימה של שש נשים כדי שבעזרת התפילות, נבחר לוועד ונפעיל ונקדם נושאים חשובים".

רב המושב לא ראה בעין יפה ישיבה משותפת של נשים וגברים סביב שולחן אחד לצורך ניהול ועד מקומי, ומסיבה זו, החליטו החמש להתגבש כגוף שיתמודד ברשימה אחת: "אם נהיה רק רוב, אני מקווה שגבר שאמור יהיה להצטרף לוועד, יחליט לאפשר למועמדות שלנו להחליף אותו", הסבירה חדד. לדבריה, הרב הצעיר של המושב נתן להן את ברכתו ולמרות שיש חילוקי דעות עם גברים מאותן משפחות של המתמודדות, הן מקוות שהתוצאות יהיו לטובתן. בכוונתן לפעול בתחומים רבים, בהתאם לצרכים של המושב.

מושב איתן הוקם ב 1955, על ידי עולים שהגיעו בעיקר מצפון אפריקה. יש בו היום 80 משקים חקלאיים ותושבים המתפרנסים מעבודות חוץ מושביות, כמו חינוך, תעשייה ומקצועות חופשיים. על רשימת הנשים, הנקראת 'דרך אישה' נמנות גם רינה מזוז, גילי גבעתי, נעה כהן, אירית כהן ורותם עמר. אם יבחרו, הן יחליטו על יושבת ראש מתוכן, שתנהל את ענייני הועד לצד ועד האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully