וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בכירי ישראל ביתנו הופתעו: "דני איש מצוין"

יהושע בריינר

4.12.2012 / 21:30

שרי המפלגה לא ידעו כי אילון עומד להיות מודח עד הרגע בו הוקראה הרשימה, אך לא הטילו דופי בהחלטה: "תהליכים שקורים בכל ארגון". אילון הגיב: "אמשיך לפעול לחיזוק ישראל"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

הדחתו של סגן שר החוץ דני אילון מרשימת ישראל ביתנו לא הפתיעה רק את הציבור הרחב, אלא גם את בכירי המפלגה עצמם. חלק מהשרים שמעו על הוצאתו של אילון, שהיה נחשב למקורב ליו"ר אביגדור ליברמן עד הערב, רק בעת הקראת רשימת המועמדים הסופית הערב (שלישי) במלון פארק בירושלים, רשימה שנקבעה על ידי מה שמכונה במפלגה "הוועדה המתמדת" - ועדה המורכבת מחמישה נציגים ומקבלת את החותמת הסופית של ליברמן.

אילון עצמו התייחס להחלטה בצורה לקונית, ומסר רק כי, "היום קיבלתי הודעה מיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי לא אשובץ ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה. בארבע השנים האחרונות זכיתי לכהן כסגן שר החוץ של מדינת ישראל בתקופה מורכבת ומאתגרת. בכל דרך שאבחר, אמשיך לפעול לחיזוקה ושגשוגה של ישראל בזירה המדינית, הכלכלית והביטחונית. ממשיך לפעול במרץ, עד לסיום תפקידי, ומחר אשתתף בישיבת ממשלה בצ'כיה וגרמניה". כאמור, אילון ימריא כבר מחר לביקור מדיני באירופה - דווקא יחד עם שר החוץ אביגדור ליברמן, שהוביל לאי הכללתו ברשימה, כמו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זכיתי לכהן כסגן שר החוץ בתקופה מורכבת ומאתגרת". אילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יאיר שמיר, המועמד החדש שהוצנח הישר אל המקום השני ברשימה, שמח על בחירתו והתייחס גם להוצאתו של אילון. "אני לא יודע אם אפשר לקרוא לאי הרכבתו של אילון הדחה, יש תהליכים שכל ארגון עובר אותם, כולל חברות מסחריות והצבא, שבסופו של דבר אנשים טובים מתחרים על מעט מקומות וחלקם זזים הצידה. אני לא יודע מה היו השיקולים של הוועדה. דני הוא איש מצויין אבל כנראה שהיו לה שיקולים אחרים".

שמיר ציין כי בא למפלגה "לחזק את המחנה הלאומי, החלטתי לעזוב את מנעמי השוק הפרטי לטובת העשייה הציבורית", ולא שכח לשבח את ראש מפלגתו: "אבי (ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר - י.ב.) הקים תלמידים רבים וליברמן הוא אחד מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גם השר עוזי לנדאו, שמוקם במקום השלישי, ניסה להמעיט מחשיבות האירוע. "אני לא יודע אם זו הייתה הדחה אבל בהחלט הופתעתי כשלא קראו בשמו של אילון", אמר לנדאו, "אני לא יודע מה עמד בפני הוועדה אבל כל אחד לוקח לעיתים פסק זמן. אילון הוא בהחלט אדם ראוי. אני בסך הכל שמח לראות כוחות מחודשים כמו שמיר. עכשיו הגיע הזמן לעבוד כי בסופו של דבר בבחירות סופרים את הקולות".

מזכ"לית המפלגה והמקורבת לליברמן, חברת הכנסת פאינה קירשנבאום אמרה לאחר הצבתה במקום השביעי כי "אנחנו לא מחפשים שמות נוצצים, אלא אנשי עשייה. זוהי רשימה מצוינת שתביא הישגים למפלגה. אני הופתעתי בדיוק כמו כל אחד אחר באולם כשהבנתי שאילון לא ברשימה אבל לנו נשאר רק לקבל את ההחלטה. פוליטיקה זה דבר משתנה, אנשים יוצאים וחוזרים ולכן הכל עוד פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully