וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בשוויץ: ישראלים הונו בנק וגנבו מיליוני דולרים

גלעד גרוסמן

4.12.2012 / 17:00

איש עסקים ישראלי שהפקיד 3.7 מיליוני דולרים בחשבון בשוויץ גילה לתדהמתו כי נותרו בו 8,000 אירו בלבד. לפי החשד, קבוצת ישראלים התחזו לבעל החשבון ומשכו את הכסף

העוקץ הישראלי: רשויות אכיפת החוק בשוויץ חוקרות פרשת הונאת בנק, שבמסגרתה על פי החשד רוקנו עבריינים מישראל קרוב לארבעה מיליוני דולרים מחשבונו של איש עסקים ישראלי. לפי החשד, הארבעה, תושבי אזור הצפון, משכו במרמה כספים מהחשבון באמצעות שליחת פקסים והתחזות בטלפון. הם טרם נעצרו. פקיד בסניף הבנק בשווייץ, שטיפל בבקשות העבריינים למשיכות הכספים, פוטר.

מדובר בחשבון בבנק שוויצרי ידוע, השייך למיליונר ישראלי מאילת, שצבר את הונו במהלך פעילותו בתחום הפיננסים. בחשבון הופקדו כ-3.7 מיליוני דולרים. ככל הנראה, לפני כשנה וחצי קיבלו העבריינים את פרטי חשבון הבנק של המתלונן מנציג של הבנק בישראל, אשר נקלע לחובות כספיים. לוואלה! חדשות נודע כי בידי העבריינים חשבונות בנק של תושבים ישראלים נוספים.

על פי החשד, לאחר שקיבלו לידיהם את פרטי החשבון, שלחו העבריינים כ-15 הודעות פקס לסניף הבנק, ובהן הוראות להעביר כספים מהחשבון לחשבונות בנק באתונה, לאס וגאס, אנגליה וגרמניה. על גבי הפקסים, שצולמו לפני שנשלחו לבנק, הדביקו החשודים את חתימתו של בעל החשבון, אשר כפי הנראה נגזרה מהמחאות השייכות לו, שהונפקו לטובת מוטבים שונים. כך גרמו לפקס להיראות כחתום על ידי בעל החשבון. לאחר שנשלח הפקס התקשר אחד החשודים לבנק, ואישר בטלפון את ההעברה. פקיד הבנק אישר את הבקשות, על אף שהתעוררו אצלו ספקות בנוגע לטון וצורת הדיבור של המתקשר. בעת שהתגלתה הגניבה על ידי הנהלת הבנק, נותרו בחשבון 8,000 אירו בלבד.

מעקב אחד הגנבים

מחקירת הרשויות בשוויץ עלה בנוסף כי כחצי מיליון אירו הועברו לחשבון בנק של עורך דין גרמני. עורך הדין נעצר לבקשת שוויץ בעת שביקש למשוך את הכסף במזומן מחשבונו. לשם כך הוא הציג בפני נציג הבנק הגרמני מכתב מזויף מעורך דין ישראלי, שהתברר כדמות פיקטיבית, שבו הוא מאשר כי הכסף נועד לרכישת יהלומים עבור בעל החשבון הישראלי. העובדה שעל נייר המכתבים של אותו "עורך דין" ישראלי נכתב low office ‎ במקום law office ‎‏ ("משרד נמוך" במקום משרד עורכי דין – ג.ג) לא הדליקה נורות אדומים בקרב אנשי הבנק.

חלק ניכר מהפרטים בחקירה נחשף באמצעות חקירה שניהל משרד החקירות פוקוס ייעוץ, ביטחון וחקירות מהרצליה. החוקרים ביצעו במשך מספר שבועות מעקבים סמויים אחר החשודים בישראל. פרקליטו של בעל החשבון, עו"ד מרדכי ציבין המייצג ישראלים רבים בחו"ל, מנהל בתקופה האחרונה משא ומתן עם הבנק בשוויץ כדי להשיב לידי לקוחו את הכספים שנגנבו ממנו וכן פיצויים מוגדלים. "ישראלים שיש להם תביעות נגד בנקים, לפעמים לא יתבעו משום שהתביעה תגלה לשלטונות ישראל כי הם מחזיקים בהון לא מוצהר בחו"ל", אמר עו"ד ציבין. "נוצר מצב ש'אוי להם מהבנק, ואוי להם מהרשויות בישראל'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully