וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שיהיה מאוחר מדי: יום שימור חיות הבר הבינ"ל

4.12.2012 / 12:05

יום השימור של חיות הבר מצויין היום בכל העולם זו השנה הראשונה. ארגוני השימור הבינ"ל: "ב-50 שנות פעילותנו לא נתקלנו בפשעים נגד חיות כמו בשנה האחרונה"

"כל 13 שעות נהרג קרנף בעולם בשביל הקרן שלו", כך נפתח סרטון בכיכובה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילארי קלינטון שמתריעה מפני הסחר ההולך וגודל של חיות בר. הארגון הבינ"ל לשימור חיות הבר (WWF) קבע את ה-4 בדצמבר כיום השימור העולמי לחיות בר, בעקבות הרעה במצבן בשנים האחרונות.

טיגריס הרג שומרת בגן החיות, גרמניה. 25.8.2012. AP
הסובלים הגדולים. רק 3,200 טיגריסים נותרו בטבע/AP

תעשיה לא חוקית שמגלגלת מיליארדי דולרים

"החיות הכי אהובות על פני כדור הארץ נרצחות על ידי רשתות לא חוקיות של ציידים", נכתב באתר הארגון. "הסחר הלא חוקי בבע"ח מתחרה כיום בסחר בנשק ובסמים וסכומי הכסף שהוא מגלגל עומדים על כ-9 מיליארד דולרים בשנה", הם מדווחים. שימור חיות הבר בטבע הוא אתגר עולמי שהולך ונעשה קשה יותר עם השנים. לא רק החיות הנדירות סובלות מהתחזקותו של השוק השחור, כי אם גם שומרי שמורות הטבע שנרצחים במילוי תפקידם, והקהילות שנסמכות על חיי הבר לשם פרנסתם בתחום התיירות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שריפה המונית של שנהב בגבון גבון  בשביתה נגד ציד בלתי חוקי. רויטרס
שנהב שנתפס השנה בגבון שבאפריקה/רויטרס

בחודש שעבר נערך כנס בוושינגטון שדן בעליית המספרים של הציד הלא חוקי בחיות בר, בהשתתפותם של מדענים, אנשי איכות הסביבה וקובעי מדיניות בתחומי הכלכלה, המשפט והמסחר בארה"ב. "אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, ואתם חלק מהפיתרון", פונה קלינטון אל הצופים. "הצטרפו אלינו וסרבו לקנות מוצרים שמקורם בחיות בר נכחדות. ביחד נוכל להציל אותן לפני שיהיה מאוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully