וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ גופות מלחי ה"קורסק": הצוללנים קדחו חור בגודל אדם

25.10.2000 / 10:31

בסך הכל מתכננים הצוללנים לקדוח שבעה חורים; דובר הצי: לפני פעולות החילוץ יצלמו הצוללנים את פנים הצוללת, על מנת למנוע פגיעה מחלקי מתכת שהשתחררו בעת הפיצוץ

הצוללנים שהחלו במבצע חילוץ גופותיהם של אנשי צוות הצוללת "קורסק", הצליחו להגדיל את החור שקדחו לגודל אדם - כך הודיע היום דובר חיל הים הרוסי. הצוללנים מתכננים לצלם את פנים הצוללת לפני שיכנסו לתוכה כדי לחלץ את שרידי הגופות, מחשש לביטחונם.

בסוף השבוע שעבר פתח הצי הרוסי, בסיוע ספינה נורבגית, במבצע לחילוץ שרידי הגופות של 118 אנשי הצוללת. הצוללנים עמלו בעומק של 108 מטרים מתחת לפני הים, בניסיון לחדור מבעד לדופן הצוללת, העשויה פלדה בעובי חמישה סנטימטרים. הצוות נעזר גם בזרועות רובוטיות, שחתכו בגוף הצוללת באמצעות התזת מים בלחץ אדיר ושימוש באבקת יהלומים. בסך הכל מתכננים הצוללנים לנקב שבעה חורים בגוף הצוללת, שיובילו לחלקיה השונים, דרכם ימשו את הגופות. את רוב עבודת הקידוח ביצעו הצוללנים הנורבגים, אולם רק הרוסים יורשו להיכנס לתוך הקורסק.

בכירים בצי הרוסי טוענים כי למרות הצלחת מבצע החילוץ עד כה, ייתכן שהצוללנים ייאלצו להפסיקו, מחשש לביטחונם. עד עתה לא ידוע מה מצבם של שני הכורים הגרעיניים של הצוללת, וייתכן כי נפלטת מהם קרינה. בנוסף, חשופים הצוללנים לפגיעת חלקי מתכת כבדים, שהשתחררו ממקומם בעת הפיצוץ.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully