וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול סיעת קדימה צפוי להיות מאושר ברוב דחוק

פנחס וולף

3.12.2012 / 18:40

על אף נסיונותיה של המפלגה למנוע את אישור פילוג הסיעה בוועדת הכנסת, ההחלטה צפויה להיות מאושרת בתמיכת חברי סיעות אחרות. גורמים בכנסת: חיים רמון פעל מאחורי הקלעים

לאחר מאבקים רבים בין הצדדים, הערב (שני) צפוי להיות מאושר בוועדת הכנסת הפיצול בסיעת קדימה, ושבעה מחברי הכנסת מטעמה יקימו סיעה חדשה הנאמנה למפלגת "התנועה" של ציפי לבני. על פי ההערכות, ההחלטה תאושר ברוב דחוק של חמישה מול ארבעה חברי ועדה, כאשר חברי הליכוד והעבודה לא מתכוונים לקחת צד, ועשויים להימנע בהצבעה.

ארבעת חברי קדימה - ישראל חסון, אכרם חסון, מרינה סולודקין ושי חרמש - אשר נשארו נאמנים לקדימה ו"הונחתו" לוועדה במקום חברי הכנסת הפורשים, יצביעו נגד הפילוג. חברי הכנסת דוד רותם, רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ניסים זאב, אברהם מיכאלי (ש"ס) ואחמד טיבי (רע"מ תע"ל) יצביעו בעד הפילוג. חברי הוועדה מטעם קדימה מתכוונים לתקוף את לבני ואת הח"כים הפורשים בצורה חריפה.

גורמים בכנסת טוענים כי חיים רמון, מי שהיה בין היוזמים לחזרתה של לבני לחיים הפוליטיים וסייע לה להקים את המסגרת הפוליטית הנוכחית, פעל היום מאחורי הקלעים כדי לגרום לגרום לחברי הוועדה לתמוך במהלך. מבחינה משפטית, גם אם ההחלטה לא תעבור, יכולים חברי הסיעה להתפלג, אולם ייתכן והאישור יהיה כרוך בעתירה לבג"ץ.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

הצבעה בוועדת הכנסת על החוק לפיזור הכנסת. עומר מירון
ההחלטה צפויה להיות מאושרת ברוב דחוק. דיון בוועדת הכנסת/עומר מירון

מוקדם יותר היום הוציאה מפלגת התנועה הודעה חריפה נגד נסיונות קדימה למניעת הפילוג, שאותם היא כינתה "התרגיל המסריח הצפוי". כאמור, קדימה ביקשה לטרפד את אישור הפילוג בוועדת הכנסת, באמצעות הצבת ארבעה חברי כנסת משלה במקום ארבעה חברי ועדה קיימים: יואל חסון ושלמה מולה – שניים מהפורשים מקדימה, רוחמה אברהם - שעדיין בקדימה אך לא מתמודדת לכנסת, ואילן גילאון ממרצ – שנמצא בוועדה על תקן השמור לקדימה.

"'התנועה' בראשות לבני מתנהלת ותתנהל אך ורק על פי החוק", נמסר מהמפלגה. "חברי קדימה שהצטרפו ל'תנועה בראשות לבני' ויתרו על התקציב השוטף המגיע להם, ולפיכך התקציב שתקבל התנועה יהיה בהתאם לתוצאות הבחירות. זוהי משמעותו של תקציב מימון מפלגות וזוהי לשון החוק".

ב"תנועה" תקפו את "קדימה" ואמרו כי מצבה "נואש, והיא המפלגה שיש להאשים בגזלת כספי ציבור. גם אם תעשה שימוש בתקציב המתבסס על 21 מנדטים, בעוד צופים לה הסקרים התרסקות, ניתן יהיה להאשים את קדימה בשוד הקופה הציבורית. מסע ההכפשות הנמשך סביב תקציב מימון מפלגות והתרגיל המסריח הצפוי היום בוועדת הכנסת הם סממנים ללחץ בו נתונים גורמים פוליטיים, מימין ומשמאל, מכניסת התנועה בראשות לבני להתמודדות והצבתה כאלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו".

במפלגת קדימה לא נשארו חייבים להאשמות עמיתיהם למפלגה לשעבר. "קדימה לא תיגרר לתוך מסע ההכפשות של ציפי לבני שנובע כולו מלחץ והיסטריה בעקבות אובדן המומנטום. בתום פחות משבוע, הסקרים לא מתרוממים ואנשים איכותיים לא מצטרפים אליה", נמסר מקדימה, "ציפי לבני יצרה בקדימה גירעון של למעלה מ-30 מיליון שקלים בפחות מארבע שנים. אם לא די בכך, עכשיו היא מנסה לפלג ולרוקן את תקציב מימון הבחירות של קדימה. לציבור יש חוש ריח מפותח להבין מאיפה באמת יוצא הסירחון. וכדבריה של הגברת ציפי לבני עצמה בשעה שהתנגדה לחקיקת חוק הפילוג: 'המניע של החוקים האלה הוא הישרדותי והתוצאה היא רמיסת כל כלל דמוקרטי. זה ליקוי מאורות'. עכשיו הציבור הוא שיחליט היכן ליקוי המאורות האמיתי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully