וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: איך מפיגים חרדה של חתול במעבר לבית חדש?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

5.12.2012 / 8:10

מומחיות וואלה! בעלי חיים להתנהגות חתולים עונות על שאלות גולשים: איך מכניסים חתולת רחוב הביתה? ולמה החתולה שלי אוכלת שקיות ניילון?

צעירה שוכבת לצד חחול אפור ישן. Alex James Bramwell, ShutterStock
איך הופכים את החתולה לחברותית?/ShutterStock, Alex James Bramwell

יש לי חתולה בת ארבעה חודשים. אספתי אותה כשהייתה בערך בת שבוע מהרחוב, האכלתי אותה מבקבוק ודאגתי ליציאות שלה. כיום היא לא אוהבת מגע של ידיים, לא מגרגרת ואם היא באה לישון איתי על המיטה, היא ישנה רחוק ממני. איך הופכים אותה לחברותית יותר?

תשובה: קודם כל, כל הכבוד על אימוץ החתולה מהרחוב. הרבה מאד חתולים אשר נולדו ברחוב לאמהות זהירים מאד בכל מגע עם אנשים וחוששים מהם באופן כללי. חשוב מאד שתביני את החתולה שלך ולא תהיי לחוצה מהתנהגותה החששנית או החרדתית. קבלי אותה בדיוק כפי שהיא ואף עיזרי לה, כלומר ספקי לה מקומות גבוהים לעלות בטיפוס עליהם, כמו מדפים מדורגים ומקום על המקרר. במקביל נסי לשחק איתה בעזרת משחקי חכה, כמו "חכת הציפור" המעולה שלנו da bird המיועדת גם למטרה זו. בעזרת החכה הארוכה הזו תוכלי להפעיל את המתוקה ממרחק, ולגעת בה בקלילות על הגב בלי שהיא תבחין בך. נסי גם לתת לה מזון טעים מאד ולאכול פסטרמה מהיד שלך, והכל בסבלנות ובעדינות מרובה. שקט ושלווה בבית גם חשובים להתקדמותה, וכמובן תקשורת חיובית שתקרב אותה אליך.

עצה אחרונה ואולי הכי חשובה היא לאמץ חתול מאד חברותי/ת. חתולים הם חיות חברותיות במהותן, והיותן לבד בבית ללא מודל לחיקוי ומשחק, יכול לגרום להם להיות מסוגרים וחששניים עוד יותר.

.

העברתי את החתולה שלי לתקופה לבית אחר. היא מתחבאת כל הזמן, לא אוכלת ולא שותה. שמעתי על מכשיר חשמלי שמפזר ריח שמפחית חרדה. האם אתן מכירות דבר כזה, ואם כן היכן ניתן להשיגו?

חתול רזה. ShutterStock
מעבר לבית אחר יכול לייצר בעיות התנהגות. חתול חששן/ShutterStock

תשובה: חובה לקחת החתולה אל וטרינר אם היא לא אוכלת כלל או שותה למעלה מ- 24 שעות. אחרי ביקור מסודר אצל הווטרינר וטיפול בבעיות הפיזיולוגיות, אם ישנן כאלו, אז אפשר לעבור להתמדדות עם הנושאים המטרידים אותה רגשית ונפשית, כדי שהתנהגותה תהיה טבעית ורגילה לחתולים בריאים.

המכשיר עליו את מדברת נקרא FELIWAY וניתן לרכוש אותו במרפאות וטרינריות מובחרות . המכשיר מחקה באופן מלאכותי את הריח של החתולה שלך וכך היא מרגישה יותר נוח בבית החדש, וזה בהחלט מומלץ ביותר. יחד עם זאת, יש עוד הרבה מאד דברים לעשות כדי שהיא תרגיש טוב גם בבית החדש. אוכל, מים טריים ומשחקים ישפרו את מצב רוחה. בריאות ובטחון אלו שני הדברים הכי חשובים בתקופת התאקלמות, לכן בכל פעם בה היא יוצאת ממחבואה, צ'פרי אותה הן במילים נעימות ואוהבות והן בכל מה שהיא אוהבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אני מגדלת בבית שלוש חתולות, ואחת מהן אוכלת ובולעת שקיות ניילון. למה היא עושה זאת? ואיך אני מונעת את זה?

שלושה גורי חתולים ישנים בתוך סלסלה. ShutterStock
שלוש חתולות. אחת חובבת שקיות ניילון/ShutterStock

תשובה: אכילת שקיות או כל דבר שהוא לא מזון נקרא בלשון המקצועית PICA , וזה סימן מובהק ללחץ נפשי בו נמצאת החתולה, גם אם לכאורה הכל נראה לך טוב אצלה. לפעמים זהו הסימן היחיד המרמז אצל חתולים ללחץ נפשי. חשוב מאד להעלים כל מה שהיא חלילה יכולה ללעוס ובמקביל חובה לבדוק את גורמי הלחץ הגורמים לחתולה להיות לא שקטה ולנטרלם. פעילות חיובית של משחקים פעילים, משחקי חכה, מתקני גירוד גבוהים ויעילים אף תוספי מזון (חובה להתייעץ עם וטרינר מומחה לחתולים בנושא החשוב הזה) יוכלו לעזור. חשוב לא להזניח את התופעה ולטפל בה.

יש לנו חתולה בת שנתיים שנמצאת אצלנו מאז הייתה גורה. בחודש האחרון חתולת רחוב אימצה אותנו, היא ידידותית, צעירה ונחמדה ורצינו לדעת אם אנחנו יכולים לאמץ אותה ולהפוך אותה לחתולת בית אחרי ששהתה ברחוב?

אילוסטרציה. ShutterStock
טובים השניים מן האחד/ShutterStock

תשובה: ברור! שניים זה תמיד נהדר, וחתולים הם חיות חברותיות שחשובה להם מאוד חברת חתולים אחרים. יחד עם זאת את השלבים הראשונים חובה לעשות בנפרד, ויש לשכן את החתולה החדשה בחדר אחר למשך כעשרה ימים. עליכם לסגור היטב את החלון והדלת, לארגן לה מתקני גירוד, ארגז חול פתוח ונקי בכל עת (חול מתגבש ללא ריחות) , מזון משובח ומיים טריים. וכמובן לבלות איתה זמן במשחקים. במקביל, לאהוב כרגיל את החתולה שלכם ולא להחסיר ממנה דבר.

חשוב לדעת- אין כזה דבר "חתולת בית או רחוב". מדובר באזור המחייה של חתול מסויים ואם החתולה אשר אתם התאהבתם בה גרה בחוץ והיא חברותית אתכם, אז אין כל בעיה בכך שהיא תחיה בבית. היא ככל הנראה ננטשה מבית לא טוב או הלכה לאיבוד. אחרי התאקלמות מתאימה היא תהיה מאושרת , גם החתולה הוותיקה שלכם, ואתם כמובן.

התנהגות חתולים: איך מרגילים חתול לחיים בדירה עירונית?

התנהגות חתולים: החתולה שלי מייללת בכל פעם שחבר שלי ישן איתי

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully