וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצטרף ללבני או לא? בן דרור ימיני מתחבט בפייסבוק

פנחס וולף

2.12.2012 / 21:30

לבני הציעה לימיני לחבור אליה, והעיתונאי החליט לפרוס בפוסט את כל התלבטויותיו: "האם אאבד את העצמאות שלי? זו הדרך הנכונה?". במקביל, מנהלת לבני מגעים גם עם יובל אלבשן

העיתונאי בן דרור ימיני ירוץ או לא ירוץ במסגרת רשימתה של ציפי לבני "התנועה"? אם תשאלו אותו – התשובה היא שהוא בעצמו עדיין לא יודע. תחת הכותרת: "התחבטות על עיתונות ופוליטיקה", כתב ימיני בדף הפייסבוק שלו פוסט שמסביר את לבטיו בכל הנוגע לכניסה לפוליטיקה.

"מאז הפרסום אתמול על כך שהוצע לי להיכלל ברשימה של ציפי לבני אני מוצף בעצות של חברים, בשאלות, בתהיות", כתב ימיני. "הסיפור הזה נפל עליי בהפתעה. רק ביום שישי פרסמתי מאמר שעסק במפלגות המרכז או כאלה שהן מצג שווא של מפלגות מרכז. המאמר נכתב, צריך להדגיש, לפני שהדילמה הוצבה בפניי. ואם זה לא ברור למישהו, היו במאמר גם מחמאות ליחימוביץ' וגם עקיצה ללבני".

"אני מאמין גדול במדינה יהודית ודמוקרטית", הוא הוסיף. "גם וגם. כאדם מעורב, אני מנהל מאבק בשמאל האנטי-ציוני, שמנהל קמפיין שקרים שעיקרו שלילת זכות היהודים למדינת לאום. אבל ברור לי שהבעיה היא גם בפוליטיקה הישראלית. יש צורך להיאבק בתהליך הכפול מתוצרת הקואליציה הנוכחית. ראשית, האסון של מדינה לא ציונית מבפנים (אנחנו הולכים לקראת רוב לא-ציוני בגיל הגיוס, בעיקר בגלל התרחבות החינוך החרדי, בעידודה של ממשלת נתניהו); ושנית, של מדינה דו-לאומית (הימין מתעקש ליצור מדינה דו-לאומית, כאשר חלק מהימין תומך במתן זכות הצבעה לערביי השטחים)".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בן דרור ימיני. ברני ארדוב
"למרות התקדימים של עיתונאים אחרים, אני לא יכול להיות גם עיתונאי וגם 'מתחבט'. צריך להחליט". ימיני/ברני ארדוב

ימיני ממשיך לשתף בהתלבטותו ותוהה: "איך מונעים את האסון הכפול הזה? איך עוצרים את רמיסת הרוב הציוני, על ידי 'מיעוטוקרטיה'? בכוחותיי הדלים אני עוסק בכך בטורים שלי. אני טוען שוב ושוב שהימין מגשים את החזון של השמאל הרדיקלי - מדינה אחת גדולה, לא יהודית, עם אזרחות שווה. אני נאבק נגד המגמה של הפיכת המדינה לפחות יהודית ודמוקרטית וליותר חרדית".

בשלב זה ימיני עובד להתחבט עם חבריו לעיתונות מה הדרך הנכונה להילחם על עמדותיו: "האם כדאי להעביר את המאבק הזה לכנסת? האם 'התנועה' של ציפי לבני היא המסגרת הנכונה? האם הרכב הרשימה הוא כזה שיאפשר לי לפעול למען המטרות הללו? האם אני עלול לאבד את העצמאות המחשבתית שלי? האם הצורך המתמיד בפשרות יסרס אותי? אני מודה שאני מתחבט. אין לי הרבה זמן. יש לי גם בעיה אתית. למרות התקדימים של עיתונאים אחרים, אני לא יכול להיות גם עיתונאי וגם 'מתחבט'. צריך להחליט. זו לא התחבטות קלה. יש הרבה שיקולים לכאן ולשם. זו תמונת המצב. זו התשובה לכל החברים שפנוי אליי בכל הערוצים האפשריים. מצאתי לנכון להבהיר את הדברים".

מגעים עם סמנכ"ל עמותת "ידיד"

מאז ההכרזה על הקמת מפלגה חדשה, ביום שלישי שעבר, פועלת לבני במרץ לבניית רשימה אטרקטיבית ככל האפשר. מלבד הגישושים האחרונים מול העיתונאי ימיני, מתנהלים מגעים גם מול יובל אלבשן, פעיל חברתי וממייסדי עמותת "ידיד", וכיום סמנכ"ל העמותה. אלבשן התמודד בפריימריז במפלגת העבודה שנערכו לקראת בחירות 2006, אך שובץ במקום לא ריאלי.

היום הודיע עמרם מצנע, מי שהיה יו"ר מפלגת העבודה, על הצטרפותו ללבני והצבתו ברשימת "התנועה" לכנסת. "בפעם הראשונה מזה עשרות שנים מדינת ישראל הולכת לבחירות עם מועמד אחד לראשות הממשלה. הולכים לבחירות כשאין אלטרנטיבה לראש ממשלה, אין אף מועמד שרואה את עצמו חלופה לנתניהו", אמר מצנע, "בבחירות הקרובות זה או ביבי והמשך הקיפאון המדיני, המשך הידרדרות הדמוקרטיה, החברה, הכלכלה והמוסר של מדינת ישראל, או ציפי לבני: עם תקווה והבנה שאנחנו חייבים לקחת אחריות לגורלנו ולקבוע באופן הנחרץ ביותר מה טוב לישראל".

מוקדם יותר היום דווח כי ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, העיתונאי יועז הנדל, יחבור גם הוא לרשימת "התנועה" וישתלב בחמישייה הראשונה. כמו כן, גם ראש אכ"א בצה"ל לשעבר, אלוף (במיל') אלעזר שטרן, וחבר הכנסת מאיר שטרית הודיעו על הצטרפותם למפלגה החדשה. שטרית מצטרף לשישה חברי כנסת שכבר הודיעו על הצטרפותם ללבני: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. מחר צפויה ועידת הכנסת לדון בבקשת השביעייה לפלג את סיעת קדימה, ואם זו תתקבל, תזכה לבני לדמי מימון מפלגות שנחוצים לה לניהול קמפיין הבחירות שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully