וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נתניהו ייכנס לבית ישראלי, הוא יגלה מציאות עגומה"

טל שלו

2.12.2012 / 19:46

יו"ר העבודה יחימוביץ' לא מודאגת מהביקורת על זניחת המסר המדיני, וממשיכה לתקוף את המדיניות הכלכלית של נתניהו. מחר תציג המפלגה תכנית כלכלית רשמית: "רגע מכונן בקמפיין"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תקפה היום (ראשון) בחריפות את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, באשר לדירוג הכלכלה הישראלית במגזין ה"אקונימיסט". "לא מפתיע שנתניהו היה צריך להרחיק עד לאקונומיסט הבריטי על מנת להחמיא לעצמו על ניהול הכלכלה שלו, מכיוון שלו היה יוצא מבית ראש הממשלה ונכנס לביתה של משפחה ישראלית ממוצעת, היה מגלה מציאות עגומה שכנראה זרה לו", אמרה יחימוביץ'. "מציאות שבה מספר העניים השנה גדל למספרים מפחידים וישראל ממשיכה להוביל את העולם המפותח בשיעורי העוני. מציאות שבה משפחה מהמעמד הבינוני נאלצת לעבוד בחצאי משרות בשכר שהולך ונשחק רק בשביל לגלות שהיא לא מצליחה לסגור את החודש", תקפה יחימוביץ', שהתייחסה גם למחירי המזון והדיור המאמירים ולנטל המסים על מעמד הביניים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

יחימוביץ' שבה ותקפה את איש העסקים נוחי דנקנר, והוסיפה כי "זו מציאות שבה רק בשבוע שעבר נחשפה חקירה פלילית נגד מי שהיה עד לא מזמן אחד מיקירי המשק שהחליט להמר על כספי הפנסיה של כולנו, מציאות שבה רק היום התבשרנו על כך ששני הבנקים הגדולים במדינה, שמרוויחים מיליארדי שקלים, שולחים אלפי עובדים הביתה ללא כל סיבה נראית לעין למטרות התייעלות. אולי זו המציאות שבה רוצה לחיות בנימין נתניהו, אבל זו בטח לא המציאות שבה אנחנו רוצים לחיות ולהיוולד לתוכה".

סקרים פנימיים צופים 21 מנדטים

מחר צפויה יחימוביץ' להציג לראשונה את האלטרנטיבה הסדורה שלה למדיניותו הכלכלית של נתניהו. בכנס מיוחד שייערך באשדוד, תוצג תכנית כלכלית מפורטת, המבוססת על השקפת העולם הסוציאל-דמוקרטית של העבודה ומתמקדת בשיקום מעמד הביניים ובכלכלה הוגנת השומרת על זכותם של צעירים וחלשים להתפרנס בכבוד. התכנית, שגובשה בחודשים האחרונים בשיתוף עם עשרות מומחים מהמגזר הפרטי והציבורי, אף מציגה מקורות תקציביים למהלכים ולשינויים. לטענת גורמים בעבודה, מדובר ב"רגע מכונן בקמפיין", וכי התוכנית "קוראת תיגר על הגזירות הכלכליות שנתניהו מתכנן להעביר אחרי הבחירות ושאותן הוא מנסה להחביא".

למרות הקריאות הפנימיות להדגשת הנושא המדיני, בסביבתה של יחימוביץ' משוכנעים כי התמודדות על המדיניות הכלכלית תוביל להישגים גדולים יותר. היועץ האסטרטגי של יחימוביץ', סטנלי גרינברג, ביצע בשבוע האחרון סקרי עומק מיוחדים, מהם עלה שהציבור סבור ששני הנושאים החשובים ביותר שהממשלה הבאה צריכה לעסוק בהם הם יוקר המחייה והחינוך. לאחר מכן בסדר העדיפויות הציבורי מגיעים אי השוויון והפערים החברתיים, ואילו הנושא המדיני ואיומי הטרור ממוקמים במקום הרביעי והחמישי בלבד. לפי הסקרים הפנימיים האחרונים במפלגה, העבודה צפויה לזכות ב-21 מנדטים, בעוד הליכוד ביתנו ל-39 מנדטים. "התנועה" בראשות ציפי לבני זוכה לפי סקרי העבודה בשבעה מנדטים בלבד, ו"יש עתיד" של יאיר לפיד - בעשרה מנדטים.

יחימוביץ' אמרה היום כי "בכדי להפוך את ישראל למקום טוב יותר לכולנו, צריך כלכלה אחרת, כלכלה הוגנת שעובדת למען האזרחים, מספקת להם את שירותי הבסיס הנדרשים. כלכלה שבה אנשים שעובדים קשה מקבלים שכר ראוי ונטל המיסוי מתחלק באופן הוגן יותר בין אזרחי המדינה".

שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר, יצחק בוז'י הרצוג, עמיר פרץ בטקס הכרזת רשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת. נמרוד סונדרס
איתן כבל ראש צוות התגובות, פואד ראש הצוות המדיני-ביטחוני, מרגלית ראש מטה עסקים/נמרוד סונדרס

בתוך כך, יחימוביץ' מינתה היום את חבר הכנסת איתן כבל לראש צוות התגובות של מפלגת העבודה בבחירות הקרובות, כחלק משורה של מינויים של הנבחרים במטה ההסברה והארגון של המפלגה. בנוסף לחבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג שנבחר במקום הראשון בפריימריז ומונה בחודש שעבר לראש מטה הבחירות, יחימוביץ מינתה היום גם את ח"כ בנימין פואד בן אליעזר לראש צוות מדיני – ביטחוני, אראל מרגלית לראש מטה מגזר עסקי והי טק, יו"ר המשמרת הצעירה מיכל בירן לראש מטה שטח ודני עטר לראש מטה מושבים ויישובים קהילתיים. "הרשימה שנבחרה מעמידה שורה יוצאת דופן של אנשי ביצוע והסברה וכבר עכשיו בנקודת הפתיחה של הקמפיין, זוכה רשימה זאת לאמון רב בציבור", אמרה יחימוביץ'. בימים הקרובים יושלם סבב המינויים למטות, אחרי שיחימוביץ' תסיים את הפגישות עם כל המועמדים שנבחרו בפריימריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully