וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא מהקשר? ההסתבכות של שלח עם "אובמה המסטול"

פנחס וולף

2.12.2012 / 12:29

הפוליטיקאי המתחיל מ"יש עתיד" נאלץ להדוף ביקורת בנוגע להתבטאות לא ממש מחושבת שלו בהתייחס לנשיא ארצות הברית. "אני מאוד מעריך את אובמה ותומך בו", הבהיר היום

עפר שלח, המועמד במקום השישי ברשימת "יש עתיד" לכנסת, נאלץ להתייחס הבוקר (ראשון) לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות פרסום בעיתון "מעריב", לפיו אמר ביום חמישי האחרון כי, "ברק אובמה היה עד גיל 30 בעיקר מסטול". בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר היום שלח כי לא הייתה בכוונתו לפגוע בנשיא ארצות הברית, במיוחד לאור העובדה שהוא נמנה על תומכיו, גם בבחירות האחרונות. שלח הוסיף בשיחה עם סטודנטים כי "לנתניהו לא היה יותר ניסיון פוליטי מלפיד כשהוא נבחר לראש ממשלה בפעם הראשונה".

שלח אישר כי אכן אמר את הדברים, אך ציין כי יש לקרוא אותם בהקשר הנכון. לדבריו, הוא לא התכוון ללעוג לאובמה אלא לשבח את העובדה העם האמריקאי על כך שביקש לעשות שינוי, והסכים לתת את אמונו באדם שלא היה מוכר ציבורית, מפני ש"נשבה ממנו אותה רוח של שינוי". הוא אף הפנה לספר הביוגרפי של אובמה, בו מספר הנשיא על מעלליו בצעירותו.

עוד ממערכת הבחירות - בסיקור נרחב בוואלה! חדשות

אובמה נבחר לכהונה שנייה: "הטוב עוד לפנינו". רויטרס
"העם האמריקאי היה מוכן לתת את אמונו באובמה - דבר שמעט מאוד מנסיונו מצדיק אותו, אך הוא הציג רוח של שינוי"/רויטרס

שלח הסביר כי מטרת האמירה הייתה להבהיר כי "חוסר ניסיון" בפוליטיקה לא מצדיק חוסר תמיכה במועמדים חדשים. "זו אמירה נגד הייאוש ובעד התקווה", אמר. "העם האמריקאי היה מוכן לתת את אמונו באובמה, שנסיונו היה מצומצם. הוא אדם צעיר ממני, והעם האמריקאי היה מוכן ללכת אחריו ולבחור אותו לנשיא - דבר שמעט מאוד מנסיונו מצדיק אותו, אך הוא הציג רוח של שינוי שהעם בחר בה".

שלח הבהיר עוד כי "בעלי ניסיון" אינם תמיד הבחירה הנכונה והטובה למדינה: "נתניהו וברק הם שני אנשים שלפני יותר מעשור הדחנו אותם ועדיין מובילים היום את ישראל ונחשבים לאופציות יחידות לראשי ממשלה".

במענה לשאלה כיצד איש תקשורת ותיק כל כך מסתבך באמירה שיכולה לפעול נגדו - גם אם כוונתו הייתה שונה - השיב שלח כי "אני עושה שלושה-ארבעה חוגים פוליטיים ביום, ומקדיש זמן רב לנשיא ארה"ב. כשקוראים דברים בהקשרם רואים שהסיפור של אובמה הוא נושא מאוד מעניין. זה נשיא שאני מאוד מעריך, ותמכתי בו גם לכהונה שנייה. כשעושים את זה לכותרת - זה בורח מההקשר".

כותרות פוליטיות נוספות:
לפיד יציג את סיסמת הבחירות לכנסת: "באנו לשנות"
מסתמן: יועז הנדל ואלעזר שטרן בצמרת הרשימה של לבני
כיפופי ידיים בעבודה: יחימוביץ' ביטלה פגישה עם פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully