וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד 4: מאגר ארצי חדש לאימוץ כלבים

כרמי צדוק

3.12.2012 / 8:25

אתר שידוכים חדש ויעיל שמקשר בין כלבים שמחפשים בית למאמצים רק עלה לאוויר וכבר מאיים להפוך לסצינת ההיכרויות החדשה בארץ. אהבה על ארבע במרחק הקלקה

"בקרב אנשים רבים ישנה המחשבה שרק כלבים 'מעורבים ומכוערים' מגיעים לכלביות, וחיפשתי דרך להוכיח שזה לא נכון. ושאף כלב איננו מכוער", מסבירה ליאת מורגן, ממקימי אתר "יד 4" - המאגר הגדול ביותר בישראל של כלבים לאימוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דבר כזה כלב מכוער". ליאת מורגן עם כלבים מועמדים לאימוץ בכלביית אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר שידוכים לכל דבר

האתר שהקימה ליאת, סטודנטית לווטרינריה, יחד עם חבריה (עו"ד, מתכנת, יועצת שיווקית ועוד) נוסד במטרה להפוך את תהליך האימוץ לקל ונגיש יותר על ידי איתור ומציאת כלב על פי קריטריונים שונים, והפנייה לאחת מ-36 העמותות השונות המשתפות פעולה עם המיזם. האתר עלה לאוויר לפני כחודש וחצי, וכבר יש בו למעלה מ- 1,300 כלבים הממתינים לבתים חמים ועשרות אימוצים מוצלחים.

מורגן מספרת על בחירת השם לאתר: "חיפשנו שם קליט שייתפס בקלות, אמא שלי זרקה את הרעיון "רגל 4" ובסוף עברה ל"יד 4" וכולם אמרו שזה רעיון טוב". גם בשלב הבא הסתייעה ליאת בבני משפחה. "הראשונה שעזרה לי זו דודה שלי, יועצת שיווק לחברות. יום אחד התקשרתי אליה והתחלנו לגלגל את הרעיון. בהמשך פרסמנו מודעות לחיפוש מתנדבים בכל מיני אתרים, וקיבלנו עשרות פניות ממתנדבים שונים ומשם התקדמנו", היא אומרת.

הרעיון להקמת האתר ניצת לפני כחמש שנים, אז התחילה מורגן להתנדב בכלביה העירונית בתל אביב. "ראיתי שאנשים באים ומבקשים כלב ספציפי, ולרוב ברגע שהם היו באים לכלביה ולא מצאו את הכלב המתאים, הם פשוט הולכים וקונים כלב ממגדל פרטי", היא מסבירה. "המאמצים הפוטנציאלים יוצאים מנקודת הנחה שהם לא ימצאו בכלביה מענה על כך, ומצד שני הם גם לא מעוניינים לעבור על עשרות אתרים". האתר בדיוק בא לענות על הצורך הזה.

האתר, כמו אתרי שידוך דומים לבני אדם, לא מהווה תחליף לפגישה אישית עם הצד השני. "אני לא מצפה שיבחרו בכלב לפי האינטרנט בלי לראות אותו. ברגע שמראש ממקדים בן אדם לאן ללכת, אז יש יותר סיכוי שכשהוא יבוא הוא כבר יתאהב בכלב. הרעיון הוא שתהיה כתובת אחת, ואותו אדם יודע שב"יד 4" הוא ימצא כלבים שונים מעמותות הפזורות ברחבי הארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעל 1,300 כלבים מחפשים אהבה באתר. ליאת מורגן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גידי מצער בעלי חיים תל אביב ממתין להכיר את האחת שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלבה במרחק הקלקה

באתר ניתן לחפש כלב לפי קריטריונים שונים: אפשרות אחת היא למצוא את כלבכם על בסיס מין, גודל, צבע, גיל, אזור בארץ, רמת חינוך ועוד. אופצייה זו מתאימה בעיקר לאלה שיודעים מה הם מחפשים בדיוק. בנוסף אפשר לחפש לפי עמותות שונות, וכך למעשה ניתן לראות אילו כלבים נמצאים בכל כלביה. האפשרות השלישית הינה טופס ליווי ואימוץ בו הגולשים באתר ממלאים פרטים אודות הכלב שהם מחפשים, ונציגי האתר חוזרים אליהם עם אופציות התאמה רלוונטיות.

לאחר שכבר מצאתם את הכלב שלכם, השלב הבא הוא ליצור קשר באחת הפלטפורמות הבאות: האופציה הראשונה היא לפנות באופן עצמי לאיש הקשר המופיע באתר, לרוב מדובר בעמותה. האופציה השנייה היא למלא טופס עם שאלות בסיסיות על הכלב, והעמותה תיצור קשר עם אותו אדם יחד עם התשובות והנתונים שנדרשו, ובכך נחסך השלב הראשוני.

"התחלנו עם כלבים כי זה התחום שעסקתי בו חמש שנים, וגם בכלבים יש יותר את עניין ההתאמה, אנשים מחפשים כלב מאוד ספציפי. בחתולים לרוב מדובר רק בבחירת צבעים ופחות בגזע. בארץ מורדמים מידי שנה כ- 100,000 כלבים, זו נראית לי סיבה מספיק טובה כדי להתחיל בכלבים. בעתיד אנחנו גם נרחיב את המאגר לחתולים", מסבירה מורגן.

בשל הנתונים הקשים האלה מנסים באתר לקדם את נושא האימוץ של כלבים מבוגרים שמאוד סובלים בכלביות. בדף הראשי ישנה קטגוריה מרכזית "הצלת חיים" בה מופיעים כלבים שהסיכויים שלהם להימסר לבתים קטנים יותר. לרוב מדובר בכלבים מבוגרים או בכאלה הסובלים מבעיות בריאותיות או התנהגותיות, והמערכת יודעת גם לבחור את אלו שנמצאים הכי זמן בכלביות.

מעורב זה הכי גזעי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכלל רצתה כלב דוברמן. חיה חסנוב וגולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחלתי לחפש כלב כבר מהקיץ שעבר, רציתי כלב גזעי ולא חשבתי בכלל על מעורב ובטח שלא מעמותה", מספרת חיה חסנוב שאימצה לפני חודש את פינקה הכלבה דרך האתר. "הייתי נעולה על כלב דוברמן, אבל זה לא התאפשר מכל מיני סיבות. כל פעם משהו אחר מנע זאת".

אחרי שחיה כבר הפסיקה לחפש, היא פתחה את המחשב ובטעות נתקלה בלינק לאתר "יד 4". "באיזשהו שלב הייתי פתוחה לכל הכלבים והלכתי עם הלב", היא מספרת. "התחלתי לעיין באתר ובכלבים שמוצעים לאימוץ באזור מגוריי, והתמונה הראשונה שראיתי לנגד עיניי הייתה של פינקה, כלבה ורדרדה ופיצית, בת חודש ששוקלת שני קילו". באותו רגע חיה התרגשה מאוד והחליטה שזוהי הכלבה שמתאימה למשפחתה. "זו הייתה אהבה ממבט ראשון, מיד קראתי לבעלי ואמרתי לו לבוא לראות אותה". למרות שהכלבה הייתה שונה לגמרי מהכלב הגזעי אותו דמיינו, הם החליטו שהיא האחת. "שלחתי הודעת טקסט לנייד שהופיע שם, ולמחרת כבר באתי לאסוף אותה מעמותת "גג לחיות".

"אז בסוף יצא שבחרנו בפינקה שהיא גוש פרווה מקסים, למרות שבכלל רצינו כלב בלי שיערות. תוך כמה שבועות בביתנו היא כבר הכפילה את גודלה, והיא צפויה להיות גדולה ולהמשיך להתפתח יפה. היא כל כך קטנה ומתוקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחה שכזו. הילדה של ולארי והבוקסר בר המזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ואלרי קוברובסקי מצאה את האהבה על ארבע שלה דרך האתר. "חיפשתי הרבה זמן כלב", היא מסבירה. "ברגע שהאתר נפתח ביליתי בו שעות רבות בחיפושים אחר הכלב המתאים. זה היה מאוד נוח, ולראייה בסוף החיפוש מצאתי בדיוק את מה שרציתי. ולארי שחיפשה כלב בוקסר מצאה מספר כלבים שענו על דרישותיה, אחרי שהכניסה את הפרמטרים הנכונים למנוע החיפוש. "התרגשתי ופשוט הרמתי את הטלפון וחייגתי ל"בית של דינו". בהמשך היא הגיעה לעמותה וראתה שני גורי בוקסר, אח ואחות, ובחרה בזכר. "לאחר חיפושים מצאתי לבסוף את הבוקסר המעורב והמקסים שלי. אין לו עדיין שם, הוא ממש חדש בביתנו, אנחנו צריכים עוד להחליט. בינתיים הוא משחק עם הילדה שלנו ובעיקר לועס הרבה דברים".

עוד פרוייקט שידוכים לכלבים ואנשים:

פינת האימוץ: המלאכים של רקסי


בואו לדבר על זה בפורום בע"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully