וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפופי ידיים בעבודה: יחימוביץ' ביטלה פגישה עם פרץ

טל שלו

2.12.2012 / 11:52

יו"ר מפלגת העבודה לא תיפגש עם יריבה, שהציג לה אתמול דרישות באופן פומבי. בסביבתה הבהירו: "היא אינה מתכוונת לקיים פגישה תחת לחץ ואיומים"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן ; קריינות: אביב אברמוביץ'

לא נכנעת לאיומים: יום לאחר שחבר הכנסת עמיר פרץ תבע באופן פומבי מיו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' "להבהיר את עמדותיה", יחימוביץ' ביטלה פגישה שתוכננה להתקיים היום (ראשון) בין השניים. יו"ר מפלגת העבודה קבעה סבב של פגישות עם כל הנציגים שנבחרו למקומות ריאליים ברשימה לכנסת, אך בסביבתה הבהירו שנוכח העובדה שפרץ הציב לה מראש אולטימטום, היא אינה מתכוונת לקיים פגישה "תחת לחץ ואיומים".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

גורמים במפלגת העבודה אף אמרו היום, כי "המפלגה תבוא חשבון עם מי שמנסה לקלקל את הצלחתה. לא נאפשר להרוס את ההצלחה שהמפלגה זוכה לה כעת".

שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר, יצחק בוז'י הרצוג, עמיר פרץ בטקס הכרזת רשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת. נמרוד סונדרס
הציג קווים אדומים. פרץ עם יחימוביץ' בעת הצגת הנבחרת של העבודה/נמרוד סונדרס

פרץ, המדורג במקום השלישי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19, קרא אתמול ליחימוביץ' להציג תכנית שלום מפורטת ולהודיע כי לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. לדבריו, על יחימוביץ' להבהיר את עמדותיה לציבור הבוחרים ולא לטשטש אותן. "השאלה היא לא שמאל או ימין", אמר פרץ בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "השאלה היא מה תכנית העבודה שלנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"איננו יכולים להיות חלק מממשלת נתניהו. נקודה. אם נצטרך להיות באופוזיציה – נלך לאופוזיציה. אין שום אפשרות להשאיר דלת – ולו סדק פתוח", הצהיר פרץ בראיון. זאת יום לאחר שיחימוביץ' אמרה כי הסיכוי להצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה עם הליכוד הוא "אפסי כמעט", אך זו תהיה "איוולת פוליטית להגיד שחד-משמעית זה לא יהיה".

פרץ הוסיף: "אינני מתכוון להיות בסיטואציה שהיינו עם אהוד ברק, שאמרנו לציבור שאנחנו הולכים לבנות אלטרנטיבה לנתניהו, ואז הסתבר שעשינו מעשה הפוך לחלוטין". חבר הכנסת אמר עוד: "מה ההישגים הגדולים שהיו לחברי מפלגת העבודה כשהיו שרים בממשלת נתניהו? הגיע הזמן שנלמד מהניסיון ונקבע עמדה חד-משמעית".

יריבה של יחימוביץ' גם דרש ממנה להציג תכנית שלום מפורטת. "הצדק החברתי הוא חשוב ביותר", הסביר פרץ. "אני הרי שמתי אותו על שולחן הדיונים במדינת ישראל, ולכן מבחינתי הצדק החברתי הוא הנושא המוביל, אבל אני לא אוותר בשום פנים ואופן על מעמדה של מפלגת העבודה כמנהיגת מחנה השלום".

בוז'י הרצוג מבציע בגני התערוכה, נובמבר 2012. דרור עינב
יצא חוצץ נגד פרץ. כבל/דרור עינב

"אני רוצה תכנית שלום", הוסיף חבר הכנסת בראיון. "אני לא רוצה אמירות סתמיות. מה זה נקרא מתווה קלינטון? אני רוצה לדעת שאנחנו מתנגדים להמשך הבנייה בהתנחלויות. אני רוצה שיהיה ברור מה אנחנו הולכים להציע לפלסטינים. כולם רוצים שלום. זו אחת הבעיות. מה זה נקרא לרצות שלום? יש מישהו שלא רוצה שלום במדינה? גם אני רוצה מרצדס, אבל אני מוכן לשלם למרצדס במחיר של סוברו. זו חכמה קטנה. כולם רוצים שלום, אבל לא מוכנים לשלם את מחירו".

חבר הכנסת יצחק הרצוג, שנבחר למקום השני ברשימת העבודה, תקף את התנהלותו של פרץ ואמר: "חברי מפלגת העבודה ותומכיה לא יסבלו התנהגות המקלקלת את השורות, במיוחד תוך כדי הסתערות משותפת לעבר היעד של החלפת השלטון והצגת חלופה לממשלת נתניהו". הרצוג הוסיף כי "דרישותיו של פרץ אינן מבטאות את עמדת הסיעה".

חבר כנסת נוסף שהתייחס ליריבות במפלגה הוא איתן כבל, שאמר היום בראיון לגלי צה"ל: "אין שום מצב לפילוג, וכל הדיבורים האלה חסרי שחר ומזיקים. יכולנו להתפלג ברגע הקשה שהיה למפלגת העבודה ולא עשינו זאת".

לקריאה נוספת:
פרץ נגד יחימוביץ': הבהירי את עמדות המפלגה
המנצחים והמפסידים הגדולים בפריימריז של העבודה
העבודה עוד לפניה: המבחן הגדול של יחימוביץ'

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully