וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בספארי: שקנאים פצועים בבית חולים לחיות בר

4.12.2012 / 8:00

עונת נדידת הסתיו נמצאת בעיצומה, ובית החולים לחיות בר בספארי עמוס בשקנאים פצועים שזקוקים לטיפול. כתבה שלישית בסדרה שנותנת הצצה למאחורי הקלעים של הספארי

צילום: עידו שחם עריכה: אמיר קוטיגרו

"בחודשיים האחרונים הגיעו לבית החולים 55 שקנאים כשמחציתם פצועי ירי. עשרים מהם לא שרדו", מסבירה הווטרינרית נילי אנגליסטר. "בגלל מחסור בכוח אדם ובכסף אל מרבית השקנאים הפצועים אנחנו בכלל לא מגיעים והם נשארים למות בשטח. זה מאוד חשוב שהציבור ידע שאם הוא נתקל בחיית בר פצועה שלא ייתעלם".

בית החולים לחיות בר נוסד בשיתוף פעולה של הספארי ברמת גן ושל רשות הטבע והגנים והוא ייחודי בארץ. כל שנה מטפל בית החולים בכ-2000 חיות בר פצועות המגיעות מרחבי הארץ. השקנאים שמגיעים לבית החולים נורים פעמים רבות על ידי מגדלי דגים שמנסים להבריחם מבריכות הדגים בהן הם מחפשים את מזונם בעונה זו. כדי לנסות ולפתור את הבעיה תוסיף רשות הטבע והגנים החודש 150 טון של דגים אל הבריכות, וכך אולי יפתר הקונפליקט בין בעלי הבריכות לעוף הנודד.

לאחר הטיפול הרפואי והשיקום הפיזי בבית החולים, עובר השקנאי למתקן שיקום שמטרתו לדמות ככל הניתן את החיים בטבע והכנתו לאתגרים הצפויים לו עם השבתו. אלה שחזקים מספיק יועברו לאגמון החולה, שם יתחזקו ואולי אף יצטרפו ללהקה להמשך מסע הנדידה. אלו שפציעתם אינה מאפשרת חזרה לטבע מועברים לפינות חי.

חי בספארי: פדיקור לפילים

חי בספארי: ארוחת בוקר של אלופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully