וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה עוד לפניה: המבחן הגדול של יחימוביץ'

לירון מרוז

30.11.2012 / 15:03

יו"ר מפלגת העבודה יכולה להיות מרוצה מהרשימה שמשלבת בין ח"כים ותיקים לבין פנים חדשות, אבל כדי ליהנות מ"שקט תעשייתי" יחימוביץ' זקוקה ל-20 מנדטים ומעלה. פרשנות

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן ; קריינות: אביב אברמוביץ'

שלי יחימוביץ? טוענת שהיא לא ב?היי? מתוצאות הבחירות המוקדמות במפלגת העבודה. במשדר המיוחד ששודר היום בוואלה! היא אמרה לינון מגל ש?היי? זה לא מושג מתחום הפוליטיקה. ובכל זאת: שלי יחימוביץ? מרוצה מאוד. הרשימה שנבחרה לכנסת ה-19 מציגה בדיוק את מה שהיא רצתה: שילוב בין ותיקים לפנים חדשות. אולי היא הייתה מוותרת על חבר כנסת אחד או שניים ואולי גם על מי מהמועמדים החדשים, אבל היא יודעת שגם ?מושלם? זה לא מושג מתחום הפוליטיקה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנבחרת של מפלגת העבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגזרת הוותיקים יחימוביץ? ידעה שאין לה טעם להילחם בפטרונה בעבר ויריבה בהווה עמיר פרץ. לכן היא אינה מתרגשת מהמקום השלישי שקיבל. גם מיקומם הגבוה של איתן כבל ובנימין בן אליעזר הגיע לא מעט בזכות הוותק שצברו ולא בשל העובדה שנתמכו על ידי פרץ. המשימה הגדולה ביותר שלה תהיה להשלים עם פרץ ולמסד עמו שיתוף פעולה. מכיוון שבמפלגת העבודה עסקינן, לא כדאי לחתום על העניין הזה. פניו החמוצות באירוע היום הראו שבשלב זה הדרך עוד ארוכה.

בין השמות החדשים ניתן למצוא פרצופים רבים שיחימוביץ? ביקשה לקדם. גם עם חלק מאלה שהיא אינה חפצה ביקרם - בעיקר מרב מיכאלי - עדיין יש לה סיכוי טוב ליישר קו ולשים את המחלוקות מאחור. מבחינתה, העיקר שיריב אופנהיימר לא נבחר. לא בגלל מי שהוא, אלא בשל מה שהוא מייצג והגוון שהיה צובע בו את מפלגת העבודה. בשנים האחרונות, מדי מערכת בחירות צצה מפלגה שיש בה מקום (שינוי, הגמלאים, קדימה). הצרה הייתה שלצד אנשים ראויים, שובצו במפלגות הללו עב?מים שלא הבינו מה עושים בכנסת מהרגע הראשון שדרכו בה ועד שנבעטו ממנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר, יצחק בוז'י הרצוג, עמיר פרץ בטקס הכרזת רשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת. נמרוד סונדרס
"אנשים מוכרים עם קבלות". יחימוביץ' עם הנציגים שנבחרו/נמרוד סונדרס

בשתי העשיריות הראשונות ברשימת העבודה יש הרבה נציגים שיעשו בקרוב את צעדיהם הראשונים בפוליטיקה, אבל הם מוכרים ובאים עם קבלות ממה שכבר עשו בעבר. זה מבטיח שלפחות לא יכנו את העבודה ?שלי ו-19 הגמדים?, אבל זו אינה תעודת ביטוח שמי שעשה חיל בעיתונות/בצבא או באקדמיה יצליח בפוליטיקה. השאלה אם הם יבואו מספיק רעבים ונכונים לעבודה פרלמנטרית שוחקת ואפורה. לפחות בנושא הזה יש להם ממי ללמוד.

המבחן הבא של יחימוביץ? יהיה בקלפי. אם תביא הישג לעבודה בדמות 20 מנדטים ויותר, היא תוכל להשיג שקט תעשייתי. נתניהו הצליח להיבנות משקט כזה אחרי בחירות 2006 עם 12 מנדטים והגיע לראשות הממשלה ב-2009. השאלה אם יחימוביץ? תיאזר בעוד קצת סבלנות ולא תיכנס לממשלת נתניהו, אם יקים אותה. עד כה הסבלנות הזו עזרה לה.

לקריאה נוספת:
נבחרת העבודה: הרצוג ופרץ בראש, מיכאלי חמישית
המנצחים בעבודה: "עכשיו נחליף את השלטון"
הליכוד ולפיד: "רשימת העבודה שמאלנית מדי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully