וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעות נגד ה"מוסר" גפני: "די לסרב לדין תורה"

29.11.2012 / 13:45

משפחות שנאלצו לעזוב את ביתן במסגרת ההתנתקות מאשימות את הח"כ מיהדות התורה בהכשרת התכנית ודורשות ממנו לא להתעלם מהן ולהתדיין בדין תורה. "פועל נגד ההלכה ומזלזל בה"

תכנית ההתנתקות יצאה אל הפועל בשנת 2005 אך הנושא, מסתבר, עדיין מבעבע בקרב הנוגעים בדבר. בימים האחרונים נתלו ברחבי ירושלים ובני ברק מודעות עם תמונתו של חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), תחת הכותרת "מוסר" - מלשון "דין מוסר". במודעות נכתב: "משה גפני, אתה מכיר את ההלכה: המוסר ממון בידי אנס חייב לשלם. די לסרב לדין תורה".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גפני אשם בכך באופן ישיר ועליו לתת את הדין". המודעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הפעילים ששתלו את המודעות, למעלה משנתיים מנסות משפחות שהוצאו מביתן מגוש קטיף במסגרת ההתנתקות, כהגדרתן, להביא את גפני לדין תורה על חלקו ואחריותו במימוש התכנית. לטענת המשפחות, "חבר הכנסת גפני הביא להכשרת מהלך ההתנתקות ובכך גרם בידיו לגירוש של כ-10,000 משפחות מבתיהן". על פי הטענה, גפני "אשם בכך באופן ישיר ועליו לתת את הדין, שהרי על פי 'שולחן ערוך' דינו דומה למי שמסר ממון ישראל ביד האומות".

הפעילים מספרים כי הם פנו אל גפני מספר רב של פעמים במהלך השנתיים האחרונות כדי לזמן אותו ל"דין תורה" שיפסוק בנוגע לאחריותו למימוש התכנית, וכי הוא מסרב עד היום לעשות כן. עוד הם טוענים כי במהלך המגעים איתו הם איפשרו לו לבחור את בית הדין הרצוי, אך גם זה לא הועיל והוא המשיך לסרב ולהתעלם מהם. "גפני מסרב כבר שנתיים להתייצב לדין תורה", אמרו יוזמי הפצת המודעות. "על פי ההלכה היהודית חייב כל אדם לבא בפני הדיינים גדול כקטן, ולכן סבורים התובעים כי גפני פועל נגד ההלכה ומזלזל בה. הנתבע לא השיב לתובעים מעולם ולא בא עמם בדברים. בפורום אחר אמר כי קיים הוראת גדולי ישראל ומדובר בפרובוקציה מופרכת ודווקא הדתיים הלאומיים הם שהביאו את ההתנתקות".

"מדובר בהתנכלות אישית גרידא"

לדברי המשפחות שנטלו חלק ביוזמת הזימון לדין תורה, "לאחר תקופה ארוכה של איפוק מוטלת עלינו החובה להביא לידיעת הציבור אותו מתיימר גפני לייצג את מעלליו ואת סירובו לבוא בפני דין תורה. אנו מקווים כי לפחות הביקורת הציבורית נגדו תביא אותו לקבלת דין תורה". ואכן בימים האחרונים נתלו כרזות נגד חבר הכנסת גפני בריכוזים החרדיים בערים ירושלים ובני ברק. היוזמים לא הסתפקו במודעות ופרסמו גם קו טלפון שבו מוזמנים המתקשרים לשמוע את פרטי התביעה נגד גפני. לדברי המפעילים, הקו פועל רק יומיים וכמות השיחות המתקבלות כבר עומדת על מאות.

בתגובה לפרסום המודעות מסר דוברו של גפני, ירח טוקר, כי "חבר הכנסת גפני הסכים להתדיין בדין תורה ודרש שהדיון יתקיים בעיר מגוריו, כפי שההלכה מורה. לעצם העניין, ח"כ גפני הצביע נגד תכנית ההתנתקות כמו חמשת חברי סיעתו, כאשר כל הפעולות על פיהן פעלו חברי הכנסת נעשו בהוראת גדולי התורה". הוא הוסיף כי "ההתנכלות שנמשכת במשך תקופה ארוכה כנגד חבר הכנסת גפני הכוללת מודעות ברחובות וניסיונות להשמיץ אותו אישית ולא כנגד הסיעה כולה שפעלה, כאמור בצורה אחידה, מעידה כי מדובר בהתנכלות אישית גרידא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully