וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האו"ם הוא חותמת גומי לכל גחמה פלסטינית"

טל שלו

29.11.2012 / 2:34

במאמר שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" טען שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי על נציגי המדינות התומכות בשדרוג מעמד הפלסטינים לשאול עצמם: "עבור איזו מדינה אנו מצביעים?"

בעוד גורמים בירושלים מנסים להמעיט בערכה של ההצבעה היום (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם, לאור הרוב הצפוי להצעה לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית למשקיפה בארגון, ישראל מנסה למזער נזקים גם בזירה התקשורתית. במאמר שפרסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", טען אמש (רביעי) שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי העצרת הכללית של האו"ם "משמשת כחותמת גומי עבור כל גחמה פלסטינית, לא משנה עד כמה היא חסרת היגיון". לדברי פרושאור, "על האו"ם לשקול האם העולם זקוק כיום לאומה נוספת שעוסקת בייבוא אמצעי לחימה וייצוא עמדות קיצוניות וטרור".

במאמר, שכותרתו "איזו מדינה פלסטינית?", תקף השגריר הישראלי את התנהלותו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהוביל את המהלך לשדרוג מעמד הפלסטינים באו"ם, וטען כי "במשך יותר משנה אבו מאזן ניסה לעקוף את המשא ומתן עם ישראל על ידי ניסיונות חד-צדדיים להשיג הכרה כמדינה באו"ם". לדבריו, "במקום למשוך אותו מהצוק, העצרת הכללית של האו"ם עלולה לדחוף אותו מעבר לקצה".

אבו מאזן: "מוכנים למו"מ אחרי ההכרה באו"ם". רויטרס
"לא ראה את עזה מאז 2007". אבו מאזן/רויטרס

בימים האחרונים התברר כי המאמץ הישראלי לרכך את תוצאות ההצבעה נכשל, כאשר עוד ועוד מדינות הצהירו על שינוי באופן הצבעתן. ככל הנראה, ההצעה הפלסטינית תזכה לרוב של 130 עד 170 מהמדינות החברות בעצרת. לפי שעה ארצות הברית, קנדה, גרמניה, צ'כיה, גוואטמלה, דרום סודן, פלאו וונואטו צפויות להתנגד מפורשות למהלך. בולגריה ופולין טרם הודיעו אם יתמכו, יימנעו או יתנגדו לבקשה.

פרושאור פנה במאמרו למדינות החברות בארגון, הצפויות לתמוך במהלך הפלסטיני, וכתב: "לא צריך להיות מומחה כדי להבין עד כמה היסודות שהפלסטינים הניחו להקמת מדינה בגדה המערבית ורצועת עזה רעועים. על המדינות השוקלות לתמוך בהצעה לחקור את היסודות, ולשאול: 'עבור איזו מדינה אנו מצביעים?'". פרושאור טען כי לרשות הפלסטינית אין כיום שליטה על הנעשה ברצועת עזה. "בשל החשש לביטחונו האישי, אבו מאזן לא ראה את רצועת עזה, אף לא דרך משקפת, מאז שנת 2007 - בעת שארגון הטרור חמאס השתלט על הרצועה", כתב, וטען כי במשך שש השנים האחרונות יו"ר הרשות הפלסטינית הזניח מחצית מהאוכלוסייה הפלסטינית. פרושאור אף תקף את התנהלותו האישית של אבו מאזן וטען כי "עיתונאים, בלוגרים ופעילי זכויות אדם נכלאים ועוברים עינויים גם כיום בגדה המערבית, כיוון שהם מבקרים את הנשיא הפלסטיני". השגריר הישראלי הזהיר כי קבלת ההצעה לשדרג את מעמד הפלסטינים בעצרת הכללית של האו"ם לא תשנה את פני הדברים, כפי שהם כיום. "קבלת ההצעה עלולה להעצים את הציפיות של העם הפלסטיני, אשר לא ניתנות להגשמה. באזור רווי האלימות שבו אנו חיים, התוצאות עלולות להיות טראגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully