וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בצפון: לא יהיה נציג בליכוד בכנסת ה-19?

קובי דוד

28.11.2012 / 20:10

שוקי אוחנה, נציג הגליל והעמקים שהגיע בדירוג המחוזות למקום 26, אך נדחק למקום 39 ברשימה המאוחדת, הגיש ערעור לוועדת הבחירות. לדבריו, זו פעלה בניגוד לכללי התקנון

בתום הפריימריז לליכוד נותרו שרים בולטים מחוץ ל-20 המקומות הראשונים במפלגה, ביניהם דן מרידור, אבי דיכטר, בני בגין ומיכאל איתן, אך מתברר שהם לא היחידים שלא יכנסו לכנסת הבאה. כמוהם גם נציג משבצת "גליל עמקים", שוקי אוחנה, שהגיע בדירוג המחוזות למקום 26 ברשימת הליכוד לכנסת, אך נדחק למספר 39 ברשימה המאוחדת עם ישראל ביתנו. אוחנה הגיש הבוקר (רביעי) ערעור לוועדת הבחירות בתנועת הליכוד באמצעות עו"ד שי גליל. לדבריו, הוועדה פעלה בניגוד לכללי התקנון של המפלגה, מאחר וזו דירגה את שיבוץ המחוזות על פי בעלי זכות ההצבעה באותו במחוז, ולא כפי שנקבע בתקנון על פי מספר חברי התנועה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מספר חברי התנועה במחוז צפון עומד על 16,692 איש, ואילו מספר חברי התנועה במחוז דן עומד על 14,312. למרות פער המתפקדים הגדול, משבצת "גליל עמקים" נדחקה למקום 26 ואילו גוש דן דורגה במקום 23. אוחנה סבור כי במתכונת הנוכחית הנציג של "גליל עמקים" לא יכנס לכנסת. "לצערי הרב, ועדת הבחירות לא התחשבה בכמות המתפקדים כפי שנקבע על פי חוק, אלא על פי בעלי זכות ההצבעה". ציין. "זה לא הגיוני שלמחוז הצפון יש כמות גדולה יותר של מתפקדים ממחוז דן, ועדיין נדחקנו לתחתית הרשימה".

בסעיף 9 לתקנון נקבע כי סדר שיבוץ המחוזות יתבצע לפי מספר חברי התנועה שיש בכל מחוז. "סדר המחוזות ברשימה יהיה בסדר יורד, בהתאם למספר חברי התנועה בכל מחוז", נכתב בסעיפי התקנון. בערעור ציין עו"ד שי גליל כי "קיים חשש שוועדת הבחירות חטאה בתפקידה והפרה אמונים לחברי המפלגה, מתוך שיקולי מחנות על מנת לסייע למועמד כזה או אחר".

"חייב להיות נציג הולם לפריפריה"

גם ח"כ ציון פניאן, הנציג הנוכחי של הצפון, ככל הנראה ייאלץ לוותר על תפקידו כנציג הצפון, מאחר והגיע למקום לא ריאלי ברשימה הארצית של הליכוד - 26 - ונדחק ברשימה המאוחדת למספר 53. "חייב להיות נציג הולם וראוי לפריפריה", הסביר פניאן. "אני מתפלא על המהלך מאחר שהליכוד זוכה לניצחונות לא מעטים ביישובי הצפון. אם לא יהיה ייצוג בכנסת הבאה, התגובה תגיע בבחירות הארציות. אסור לתת לדבר כזה לקרות".

מתנועת הליכוד נמסר בתגובה: "השאלה כאן היא על הפרמטר שלפיו יש לדרג את עשרת מחוזות הבחירה ברשימת הליכוד לכנסת. האם זה יקבע בהתאם למספר המתפקדים במחוז או בהתאם למספר בעלי זכות הבחירה במחוז. ועדת הבחירות תתכנס בקרוב ותחליט על כך. ההשפעה על הרשימה, אם בכלל, תהיה רק על המיקום של מחוז דן וגליל ועמקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully