וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בימין: האיחוד של הכיפות הסרוגות בסימן שאלה

יהושע בריינר

27.11.2012 / 21:27

בימים האחרונים נועדו נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי בניסיון להגיע לפשרה שתוביל לרשימה משותפת. המחלוקת: מהרכב הרשימה ועד האות על הפתק, כשברקע כצל'ה מסתגר בביתו

בלאגן במחנה הימין: הציבור לוחץ על אחדות, אך הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתקשים להחליט על הסדר. בינתיים, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, נעלב ולקח איתו את שם המפלגה ואת האות בפתק ההצבעה. כזכור, שתי מפלגות הימין הדתיות התכוונו לרוץ יחד ברשימה משותפת לכנסת הקרובה, אולם כעת נראה כי משאלת האיחוד נמצאת בסימן שאלה.

לפני שנבחר לעמוד בראשות הבית היהודי, התכוון נפתלי בנט להתאחד עם אנשי האיחוד הלאומי ברשימת ריצ'רץ' משותפת. אלא שאז, לאחר שנבחר וסחף איתו את הציבור האמוני, החלו בבית היהודי להבין כי הם יכולים להגיע למספר מנדטים גבוה גם ללא אנשי האיחוד הלאומי, ודרשו כי האחרונים יקבלו רק כמה מקומות בודדים מתוך העשיריה הפותחת. היו שאפילו הציעו לשלב רק שניים מהם ברשימה.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
יכולים להגיע למספר מנדטים גבוה גם ללא אנשי האיחוד הלאומי? בנט בפריימריז/נמרוד סונדרס

בימים האחרונים נועדו נציגי הבית היהודי ביחד עם נציגי האיחוד הלאומי בניסיון להגיע לפשרה. כרגע דורשים פעילי הבית היהודי כי אנשיהם יהוו את מרבית העשירייה הפותחת וכי אנשי האיחוד הלאומי ישולבו רק בשלוש מתוך עשרת המקומות הראשונים. אלא שההצעה הזו איננה מוסכמת על נציגי האיחוד הלאומי שדורשים יותר מקומות, ובעיקר דורשים את אורי אריאל במקום השני. בבית היהודי מסרו בתגובה כי "הנתונים כפי שהוצגו אינם נכונים ובמקביל מתנהל משא ומתן".

כיוון שעד יום חמישי הבא חייבות המפלגות להגיש את רשימותיהן לוועדת הבחירות, ביום שני תתכנס ועידת הבית היהודי במודיעין על מנת לאשר את מה שיוחלט עד אז. אלא שמול כל אלה ניצב אדם אחד - כצל'ה.

האם כצל'ה יקים מפלגה משלו?

כזכור, שמה של מפלגת הימין, האיחוד הלאומי, מורכב ממספר מפלגות, בהן "תקומה" של כ"ץ ואריאל, התקווה של אריה אלדד וארץ ישראל שלנו שבראשה עמד מיכאל בן ארי. אלא שלפני מספר שבועות הודח כצל'ה מהרשימה לכנסת, ולדברי גורמים במפלגה לקח בצורה קשה את הוצאתו מהרשימה, הסתגר בביתו שבבית אל וחש נפגע מההתנהלות מולו.

בין היתר, סירב לאפשר שימוש בשם האיחוד הלאומי. התוצאה היא שבאיחוד בין אנשיו של אריאל (אנשי תקומה) לבין הבית היהודי - לא תהיה זכות למפלגה המשותפת להשתמש באות ט', כפי שקיוו. מעבר לכך, כצל'ה מחזיק בפועל את כספי מימון המפלגות - לא רק שלו אלא גם של אריאל, שכן הוא עדיין נחשב לראש האיחוד הלאומי. במצב הנוכחי, בבואם למשא ומתן עם אנשי הבית יהודי ובנט, אנשי תקומה לא מביאים עימם כמעט דבר פרקטי לשולחן - לא כספי מימון מפלגות, לא את האות המבוקשת, והם גם אינם מביאים את קולות המצביעים.

בימים האחרונים אף הציגו גורמים אנונימיים סרטונים קשים ברשת נגד כצל'ה. הסרטון מוצג כפרומו לסרט בו כתוב כי כ"ץ "יוצא למסע נקמה מטורף במטרה לשרוף את המועדון. את הכל הוא מוכן לסכן בשביל לנקום במי שהדיחו אותו, התאבדות קבוצתית זה סרט רע. כצל'ה - רגע לפני שאתה יוצא למסע התאבדות - חזור בך".

בין היתר, עלתה האפשרות כי יקים מפלגה עצמאית, שלישית במספר במחנה הימין. הוא עצמו אגב מסרב לדבר עם התקשורת. "אני לא יכול לדבר, תתקשר בעוד חודש", אמר בשיחה וטרק את הטלפון. בשיחה אחרת טרק גם כן את הטלפון לא לפני שאמר "עזוב אותי, אני לא מתעסק בפוליטיקה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ועדת הפנים. עומר מירון
מסתגר בביתו, מסרב לשחרר את השימוש באות ט', מחזיק בכספי המפלגה. כצל'ה/עומר מירון

כזכור, המפלגה המשותפת זוכה בסקרים האחרונים לעשרה מנדטים ויותר, אולם כעת מתרבות הקריאות כי על הבית היהודי בראשות בנט לרוץ לבדה, ללא אריאל. מי שמביטים מהצד על המהומה ומחייכים לעצמם הם אנשי המפלגה החדשה "עוצמה לישראל" של אלדד ובן ארי. השניים, שהוצאו מהאיחוד הלאומי לכאורה בשל קיצוניותם, עוברים בכל הסקרים את אחוז החסימה. דווקא הם בטוחים הרבה יותר מאנשי האיחוד הלאומי בעניין מעמדם בכנסת הבאה ומי שקיווה לאיחוד מרגש של כל הכיפות הסרוגות יימצא את עצמו לא רק עם שלוש מפלגות ימין קטנות אלא אולי אפילו את מועמד מספר 3 ברשימת "עוצמה לישראל", ברוך מרזל, יושב במליאת הכנסת ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully