וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בספארי: חוטמנים וגיריות ביום משחק

18.12.2012 / 8:20

השבוע אנחנו מבקרים את גיריות הדבש והחוטמנים בספארי שנהנים ממשחקים המעשירים את חייהם בעניין ובטעם. המסקנה: חוסר סבלנות היא לא רק תכונה אנושית

צילום: עידו שחם, עריכה: אמיר קוטיגרו

"העשרה לבעלי החיים בספארי נועדה לאתגר את החיות", מסבירה גלי ברקוביץ', מאמנת בעלי חיים בספארי ברמת גן. "ולכן אנחנו משתמשים בכל גירוי שמעשיר את החיים שלהם, כמו מזון, ריח וחפצים חדשים, כשהאתגר שלנו הוא שהחיות יבלו את הזמן שלהן פחות או יותר כמו בטבע. לגיריות הדבש ולחוטמנים יש פחות סבלנות, כך שהגירויים לא יכולים להיות מורכבים מדי", היא מסבירה.

החוטמן הוא טורף ממשפחת הרקוניים. הוא חי בקבוצות גדולות ביערות עבותים מדרם-מערב ארה"ב ועד צפון ארגנטינה. נקבות החוטמן האדום חיות בקבוצות גדולות ורעשניות יחד עם צאצאיהן, וחוש הריח שלהן מסייע להן בציד חרקים וסרטנים ובליקוט פירות וביצים מן הקרקע ביערות.

זוג גיריות הדבש שבספארי הם אח ואחות- עוקץ ודבש שהגיעו מגן חיות בצ'כיה לפני שבע שנים, כשהיו בני שנה. הגיריות שייכות למשפחת הסמוריים והן אוכלות כל. הטפרים הקדמיים החזקים של הגירית מאפשרים לה להשתמש בידייה בצורות רבות ומגוונות. פרוותה שמופרדת מגופה על ידי שכבת שומן עבה מגינה עליה מפני חיות ארסיות ומאפשרת לה לרדות דבש מכוורות בביטחון.

עוד ממעלליי החיות בספארי:

חי בספארי: פדיקור לפילים
חי בספארי: שקנאים פצועים בבית חולים לחיות בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully