וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הנרצחת בתאילנד לנתניהו: "למנוע חנינה לרוצח"

גלעד גרוסמן

27.11.2012 / 17:20

רבקה אמסלם, שבתה קרול נרצחה וגופתה בותרה בתאילנד על ידי אלי כהן ב-2004, פנתה לראש הממשלה כדי שיפעל למניעת החנינה שהעניק מלך תאילנד לכהן, שצפוי להשתחרר במאי 2013

רבקה אמסלם, אמה של קרול כהן שנרצחה על ידי בעלה לשעבר, אלי כהן בתאילנד ב-2004, פנתה לאחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיסייע במניעת חנינתו של כהן והגעתו לארץ. זאת, לאור שחרורו הצפוי של כהן במאי 2013, לאחר שקיבל חנינה לפני כשבועיים ממלך תאילנד. אמסלם בוחנת אפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כד למנוע את החנינה, אולם נדמה שהסיכוי לכך קלוש, כיוון שהשחרור המוקדם התבצע על פי הנהלים המקובלים בתאילנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלג גופה העליון של כהן נמצא במזוודה שהושלכה לנהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב, שנשלח באמצעות מרכז נגה המסייע לנפגעי עבירה, נכתב כי "לאחר הרצח המזוויע השתנו חיי בני משפחתה של קרול ז"ל ללא היכר, וחיי מרשתי הפכו לחיים נטולי חדווה, כאשר כל יום הוא אתגר הישרדותי בפני עצמו". בהמשך המכתב מבקשת אמסלם את סיועו של נתניהו במניעת החנינה, "אשר מהווה סיכון ממשי לחיי אדם, ונוגדת כל חוש צדק".

אלי כהן, רצח וביתר את גופת גרושתו בתאילנד בקבלת גזר דינו ב-2004. AP, SAKCHAI LALIT, AP
קיבל חנינה לפני כשבועיים. אלי כהן במתן גזר דינו ב-2004/AP, AP, SAKCHAI LALIT

במקביל, פנתה אמסלם לשר הפנים, אלי ישי, בעקבות הפרסומים על מעורבותו האפשרית בבקשת החנינה, כדי שיעביר לידה כל המסמכים שהועברו אליו בנושא - וזאת על מנת לבחון אפשרות של נקיטת הליכים משפטיים נגד החנינה. יצוין, כי ישי מכחיש כל מעורבות בנושא וכך גם גורמים בתאילנד שמכירים את הפרשה. "שעה שיכנס לגבולות המדינה הוא (כהן - ג"ג) יהא רשאי להסתובב באופן חופשי וללא כל מגבלה, בעוד מרשתי ובני משפחתה הם אלה שיהפכו להיות אסירים בביתם מחשש אמיתי לחייהם", נכתב במכתב שנשלח לישי.

לפני שבועיים נודע כי כהן, כיום בן 45, קיבל חנינה לרגל יום הולדתו של מלך תאילנד, וצפוי להשתחרר בעוד מספר חודשים, לאחר שירצה תשע שנות מאסר בלבד בגין הרצח. פרקליטו לשעבר, עו"ד יורם שפטל, הסביר אז כי כהן הורשע ברצח ממדרגה שנייה, המקביל להריגה בישראל, ונידון תחילה למאסר עולם, אולם כעבור זמן קצר העונש נקצב ל-25 שנות מאסר. בהמשך קוצר העונש פעם נוספת ל-18 שנות מאסר.

לדברי עו"ד מרדכי ציבין, המייצג ישראלים רבים בחו"ל וייצג נאשמים ישראלים בתאילנד, הנוהל במדינה, בכל הקשור לאסירים זרים, הוא להפחית שנתיים ממאסרם בכל יום הולדת של המלך. כך יצא שעונש המאסר של 18 שנה הצטמק בחצי, וכהן צפוי לשתחרר לאחר תשע שנות מאסר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully