וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הבחירות השני: תלונות פעילים, קלפיות סגורות

פנחס וולף וקובי דוד

26.11.2012 / 20:40

לדברי ראשי סניפים ביהודה ושומרון, הקלפי ביישוב ברקן נפתחה רק לפני שעות מספר. פעילים וותיקים בצפון נדהמו לגלות כי דווקא הקלפיות בעלי שיעור הצבעה גבוה נפתחו מחדש

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

עם סופו של היום השני להצבעה בפריימריז בליכוד, נשמעות גם היום (שני) תלונות כנגד מנגנון הבחירות המפלגתי, ובמיוחד בנוגע למיקום הקלפיות ושעות פתיחתן. ראשי סניפים ופעילים מרכזיים ביהודה ושומרון טענו הערב כי הקלפי ביישוב ברקן נפתחה רק בשעה 16:00, שעות מספר לפני סיום ההצבעה המתוכנן ב-21:00, ועתרו לוועדת הבחירות בדרישה לקיים מחר יום הצבעה נוסף. בליכוד הוחלט בתגובה להאריך את שעת נעילת הקלפיות בשעה, ולפיכך יידחה גם פרסום התוצאות הסופיות.

לדברי פעילים במטה ההתיישבות בליכוד, יו"ר ועדת הבחירות השופט בדימוס יהושע גרוס הורה לפתוח מחדש שלושה קלפיות ביהודה ושומרון: במועצה האזורית שומרון בברקן, בשער בנימין ובעתניאל שבהר חברון. עם זאת, מנהלת הליכוד בחרה לפתוח רק את הקלפי בברקן, על אף הפצרותיהם של הפעילים. "מדובר בניסיון שקוף להטות את תוצאות הבחירות", אמר עו"ד אביעד ויסולי המייצג את העותרים, "ריח עז של תקופת עמרי שרון עולה מהתנהלות מנהלת הליכוד".

כל העדכונים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בליכוד, כאמור, החליטו להאריך את שעת סגירת נקודת ההצבעה היחידה בברקן, אולם סירבו לפתוח אתרים נוספים. "מההתחלה לא היו אמורות להיפתח קלפיות באיו"ש וגם הן לא מופיעות ברשימת הקלפיות שנמצאת באתר הליכוד, זאת בשל אחוזי הצבעה גבוהים בהם אתמול", נמסר בתגובה מהליכוד, "עם זאת לפנים משורת הדין הודיעו בבוקר כי יערכו לפתוח קלפי אחת והיא אכן נפתחה".

"שחיתות של צמרת הליכוד"

גם בצפון זעמו חברי ליכוד רבים על קלפיות שלא נפתחו ביום השני לבחירות. פעילים מהערים צפת, עפולה וחצור הגיעו הבוקר אל עמדות הקלפי כדי להצביע, אך נדהמו לגלות כי הן סגורות. הפעילים התאכזבו מכך שדווקא הקלפיות שעבדו אתמול ללא תקלות - בערים טבריה ונצרת עילית, ובהם ניכרו אחוזי הצבעה גבוהים מהרגיל, נפתחו הבוקר ללא כל שינוי.

"מדובר בשחיתות מכוונת של צמרת הליכוד". סיפר בכעס מאיר זנטי, חבר מרכז ותיק בליכוד, המתגורר בישוב מנחמיה, ליד טבריה. "איך יכול להיות שפותחים שוב את הקלפי בטבריה שעבד ללא תקלות, ואילו את הקלפי בשאר הערים שבקושי עבד סוגרים. יש אינטרסים חשודים מאוד, שאנחנו לא מבינים. מדובר במשחקים פוליטיים לא כשרים. אין צודק ויושר. פוגעים בדמוקרטיה של התנועה".

הערב מ-22:00: משדר מיוחד בוואלה! - הליכוד בוחר רשימה

מסכי הצבעה לפריימריז של הליכוד , נובמבר 2012. עומר מירון
שמה של חברת הכנסת שמאלוב ברקוביץ' לא הופיע במסכים. מסך תקול, אתמול/עומר מירון

גם פעילי ליכוד בחצור הגלילית מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות ועדת הבחירות. "קלפי הבחירות החל לעבוד אתמול רק בשעה שש בערב". סיפר גילי ברמי תושב חצור. "300 תושבי חצור בעלי זכות הצבעה לא יוכלו הבוקר להצביע, מאחר ואין מי שיסיע אותם עד לקריית שמונה כדי שיוכלו להצביע. יש כאן כעס גדול, אין שום היגיון בהחלטה לסגור את הקלפי בחצור. אני חושב שמדובר בהחלטה לא דמוקרטית בעליל".

בליכוד הדגישו כי הייתה זו החלטתה של ועדת הבחירות: "הבוקר נפתחו עשרות אתרים בפריסה ארצית המאפשרים לבעלי זכות בחירה להצביע בכל הארץ. כידוע, ניתן להצביע מכל מקום בארץ ללא קשר למקום מגורים".

תלונה נוספת הועלתה מכיוונה של חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ', שחברה לליכוד לאחר שעזבה את קדימה לפני מספר שבועות. ברקוביץ' טענה כי גם אתמול וגם היום לא הופיע שמה במסכי המחשב בחלק מן הקלפיות. לדבריה, רק מי שהפעיל מחדש את המחשב הצליח למצוא את שמה. בקלפיות אחרות שמה לא הופיע בסדר הכרונולוגי של מספרי המועמדים. התוצאות שיהיו היום, היא טענה, לא משקפות את התמיכה הגדולה לה היא זכתה בקלפיות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully