וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הפריימריז: בדרך לכנסת עוצרים אצל סופיה

יהושע בריינר

26.11.2012 / 16:32

סופיה ביילין, סגנית ראש העיר אשקלון, נחשבת לאישה החזקה בליכוד בדרום הארץ. בכירים במפלגה עולים אליה לרגל ומתחננים שתכניס אותם לאחד ה"דילים" שלה. צפו בכתבה המצולמת

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק, קריינות: יהושע בריינר

אומרים שיום הפריימריז הוא יום חג לדמוקרטיה, אבל הוא בעיקר יום חגם של קבלני הקולות. אחת מהם היא סופיה ביילין. נוסף על היותה סגנית ראש העיר אשקלון, היא נחשבת למלכת הליכוד בדרום. שרים וחברי כנסת עולים אליה לרגל במקום מושבה בקלפי באשקלון, מתקשרים ומתחננים שתכניס את שמם לאחד ה"דילים" שהיא רקמה, אבל ביילין אינה פראיירית. בסיוע צבא של 500 מתפקדים, מרביתם יוצאי חברי העמים, ומערך הסעות מאורגן היטב, ברית איתה שווה חברות בכנסת.

כך, למשל, בכתבה המצולמת נראה פעיל של סגנית השר לאה נס לוקח את ביילין הצידה ומנסה לשכנע אותה להכניס את שמה של המועמדת לכנסת לרשימת הברזל. אבל לא כולם זוכים להיכנס לרשימה של ביילין: חלק מהמועמדים שפנו אליה ייאלצו לנסות להיבחר ללא תמיכתה.

בכתבה נראה גם השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, בן העיר אשקלון, מגיע לקלפי כדי להצביע. ביילין מצדה חיכתה שארדן ייגש אליה. הוא אמנם שר בממשל ישראל, אבל היום גם ארדן יודע: ביילין היא הקובעת. ומה יוצא לביילין בתמורה מכל היום הזה? שבתאי צור, המועמד למחוז נגב עונה בבירור: "למדתי מראש הממשלה: 'ייתנו - יקבלו, לא ייתנו - לא יקבלו. היום היא עוזרת לי, ומחר אני אעזור לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully