וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים ישמרו על עצמאות? "הכל פתוח אחרי פרישת ברק"

טל שלו

26.11.2012 / 14:20

חברי עצמאות בחרו בשלום שמחון כיו"ר הזמני של המפלגה, אחרי שברק הודיע על פרישתו מהפוליטיקה. שמחון לוואלה!: "כל האפשרויות פתוחות - גם מחוץ למערכת הפוליטית וגם בתוכה"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, שי מכלוף, לע"מ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יישארו עצמאיים? ההודעה על פרישת אהוד ברק מהחיים הפוליטיים טרפה את הקלפים עבור ארבעת החברים הנותרים בסיעת עצמאות, שגילו בימים האחרונים אופטימיות נוכח הסקרים שהעידו כי הרשימה צפויה לקבל שלושה-ארבעה מנדטים בבחירות. זמן קצר לפני שהודיע היום לציבור על החלטתו, יידע ברק את השרים שלום שמחון ואורית נוקד ואת חברי הכנסת עינת וילף ושכיב שנאן בפרישתו, וכשעה קלה לאחר ההצהרה הפומבית התכנסו חברי הסיעה לישיבת סיעה מיוחדת במשרד הביטחון. בסיום הישיבה סוכם, כי השר שלום שמחון יכהן כיו"ר זמני של המפלגה, וכי שלושת הח"כים הנותרים יתייצבו מאחוריו, בעוד הוא יוביל את המגעים הפוליטיים בעקבות פרישת ברק.

במפלגה סירבו לפרט אם קיימת כוונה להשתלב במפלגות פוליטיות אחרות, ורק נמסר כי ?מפלגת העצמאות בוחנת היבטים שונים, וכל האפשרויות פתוחות?.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אהוד ברק מודיע על פרישה מהפוליטיקה. AP
ברק, היום/AP

שמחון סיפר היום כי היה שותף להתלבטויות של ברק במשך חודשים ארוכים. ?מדובר בצעד אישי שאני מאוד מכבד אותו?, הוא אמר לוואלה! חדשות. ?הייתי שותף להתלבטויות שלו, גם להתלבטויות האישיות והאינטימיות, ואני באמת מכבד את הרצון שלו להקדיש יותר לחיי המשפחה שלו ולעצמו. כצעד פוליטי, כשאתה נמצא בנסיקה, זה דבר שנעשה בזמן הנכון - אנחנו נמצאים בעלייה. היינו אמורים להיות הפתעת הבחירות האלה, אבל בסופו של דבר אהוד קיבל את ההחלטה שלו, ויש לי הרבה כבוד אליו?. שמחון הדגיש: ?אני לא סגור עם אף מפלגה. שום דבר לא ברור או סגור. הכל פתוח גם מחוץ למערכת הפוליטית וגם בתוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"תחושה של אכזבה גדולה"

לדברי גורמים במפלגה, בישיבת הסיעה, בה השתתפו מלבד ברק ושמחון גם נוקד ושנאן (וילף נעדרה כי היא שוהה בגרמניה), הורגשה ?אכזבה גדולה. כולם מבינים אותו, אבל בשבוע האחרון ראו את המנדטים בסקרים והאמינו שזה אכן יכול לקרות?. קמפיין המפלגה, שהובל על ידי משרד הייעוץ האסטרטגי פאר את לוין, הוקפא לעת עתה, לאחר שבשבועות האחרונים התמקד הקמפיין בדמותו של ברק כשר הביטחון הבא על שלטי חוצות ברחבי הארץ. אף לא אחד מחברי המפלגה הופיע לצדו, וגם רשימת המתמודדים לכנסת הבאה טרם שובצה או פורסמה.

כל חבר כנסת מטעם עצמאות הוא רכש אטרטיקיבי עבור מפלגות קיימות, שכן הן יכולות לקבל דמי מימון מפלגות נוספים. גורמים במפלגת העבודה דחו היום את הדיווחים לפיהם שמחון יחבור ליחימוביץ?, אך בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים במערכת הפוליטית לפיהם שמחון ויחימוביץ מקיימים מגעים במטרה לקדם חבירה לאחר הבחירות.

לקריאה נוספת:
ברק הודיע: "אני פורש מהחיים הפוליטיים"
איש המבצעים המיוחדים של הפוליטיקה הישראלית
נתניהו הודה לברק, בימין בירכו על לכתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully