וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טביעת האצבע של מורנייה בכל טיל שנורה מעזה"

ניר יהב

26.11.2012 / 11:08

מקורות המקורבים לאחראי המבצעים בחיזבאללה שחוסל ב-2008 סיפרו כי הוא עמד בראש רשת הברחת טילים לעזה, בשיתוף עם סוריה ואירן. לאסד אמר: "חיל השריון הוא כמו חולדה"

לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, נערכה פגישת הערכת-מצב בין בכירי חיזבאללה לבין נשיא סוריה בשאר אסד, שבה גם נכח אחראי המבצעים בחיזבאללה, עימאד מורנייה. בכתבה נרחבת אודות הברחות הנשק מאירן, סוריה וחיזבאללה לתוך רצועת עזה, נכתב כי באותה פגישה דרמטית אמר מורנייה, שחוסל שנתיים לאחר מכן, לאסד: "אם אתה רוצה לנצח במלחמה הבאה נגד ישראל, עליך לשכוח מחיל השריון. הוא כמו חולדה. במקום זאת, עליך להתמקד במלחמת הטילים ובבניית מערכת חדשה שתוכל לנצח בכל עימות עם ישראל".

עימאד מורנייה. רויטרס
"הבכירים הפלסטינים הכירו אותו אז בשם חאג' רדואן". מורנייה/רויטרס

בכתבה שפורסמה אמש (ראשון) באתר החדשות הלבנוני "לבנון עכשיו", נכתב כי לאחר פגישה דרמטית זו סיכמו ההנהגה הסורית והנהגת חיזבאללה להתחיל בבניית מערכת טילים חדשה. בכתבה, המסתמכת על גורמים המעורים בפרטי הברחות הנשק ונחשבים למקורבים להנהגת חיזבאללה, נטען כי מי שמונו לפקח על העניין היו מורנייה עצמו והגנרל הסורי מוחמד סלימאן, שהיה יועץ קרוב של אסד וחוסל אף הוא ב-2008 בפעולה שיוחסה בעבר לישראל.

"מורנייה אף הגיע באופן אישי לכמה חודשים לעזה"

המקורות טענו עוד כי "מורנייה לא הסתפק רק בפעילות מול סוריה, אלא סיכם עם אירן והפלגים הפלסטינים ברצועת עזה "להעביר להם את הידע לרצועה". לפי כמה מקורות שהסתמכו על מידע בלתי-מאומת, מורנייה לא הסתפק רק בהעברת הידע והניסיון, אלא הגיע באופן אישי לכמה חודשים לעזה כדי לפקח באופן אישי על הכנת הטילים ועל האימונים. "הבכירים הפלסטינים הכירו אותו אז בשם חאג' רדואן, ולאחר שחוסל הבינו שמדובר במורנייה".

המקורות הביאו מדבריו של מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, על מנת לחזק את אמינות הדיווח: "אגיד את מה שמותר לומר בשלב זה – טביעות האצבע של מורנייה מופיעות בכל טיל שנורה לעבר האויב הציוני מתוך עזה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תצוגת רקטות במשטרת מרחב לכיש, נובמבר 2012. דרור עינב
רקטות שנורו לדרום במהלך מבצע "עמוד ענן"/דרור עינב

המקורות, הנחשבים למקורבים למורנייה עצמו, הוסיפו וסיפרו כי באחד ממפגשיו עם בכירים פלסטינים אמר מורנייה: "לאחר נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000, ולאחר שהתאפשר לנו להכיר את האויב ואת יכולותיו, חלום שחרור פלסטין הפך לבר-ביצוע. לא נעשה את העבודה במקום הפלסטינים אבל אנו נמצאים בעמדה פוליטית, מוסרית ודתית שמחייבת אותנו להעניק סיוע אפשרי ללוחמי ההתנגדות בפלסטין. הסיוע הוא לא רק על מנת להצליח להישאר בשטח, אלא להתנגד לכיבוש ולדחוף אותו החוצה".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא סוריה בשאר אסד בביקור רשמי בדמשק, פברואר 2010. רויטרס
שיתוף פעולה למען עזה. נסראללה ואסד/רויטרס

על רקע דבריו אלו, סיפרו המקורות על רשת שפעלה על מנת לצייד את הפלסטינים בנשק, ובעיקר בטילים. לדברי המקורות, חוליות חיזבאללה שנעצרו בירדן ובמצרים היו אחראיות על שיגור אותם טילים. עוד מסרו כי התיאום לא היה רק מול חמאס והג'יהאד האיסלמי, אלא גם מול פתח ומנהיגו לשעבר, יאסר ערפאת. "זו הייתה הסיבה המרכזית שבגללה חיסלה ישראל את ערפאת", העריכו המקורות.

לדברי המקורות, מורנייה הוא מי שפיקח על רשת הברחת הנשק ועמו פעלו פעילים בכירים רבים בחיזבאללה ובפלגים החמושים הפלסטינים. כל זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם ההנהגה האירנית והסורית. מבין אותם בכירים מצד חיזבאללה שהיו חברים ברשת היו ראלב רואלי, עלי סאלח ואבו חסן סלאמה. מחמאס לקחו חלק: מחמוד מבחוח (שחוסל בדובאי ב-2010 – נ.י) וניזאר חליל. מהג'יהאד האיסלמי: מוחמד מג'ד'וב ואחיו, ומסוריה – הגנרל מוחמד סלימאן.

יאסר ערפאת נואם, ועידת דרבן הראשונה נגד גזענות, דרום אפריקה, אוגוסט 2001. AP Photo/Jose Goitia, AP
חוסל בעקבות שיתוף הפעולה עם מורנייה? ערפאת/AP, AP Photo/Jose Goitia

המקורות סיפרו כי לאחר שהועבר הנשק הקל והבינוני לחמאס, לג'יהאד האיסלמי, לזרוע הצבאית של פתח - גדודי חללי אל-אקצא, לוועדות ההתנגדות העממית, לגדודי אבו ריש, ולפלגים פלסטינים נוספים, הורה מורנייה לבצע את החלטת חיזבאללה להעניק סיוע לפלגים הפלסטינים. לפי הדיווח, סוריה ואירן העניקו סיוע נוסף ואסטרטגי. "מורנייה לא שכח גם להקים יחידות רגלים, צלפים, הנדסה, יחידה נגד משוריינים וכוח רקטי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully