וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי פריימריז: לבחור מתוך היגיון

חיים שיין

25.11.2012 / 7:34

היום ייערכו הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת ובימים הקרובים גם של מפלגת העבודה. ימים אלו של פריימריז הם ימי חג לקבלני הקולות, אשר אחת לארבע שנים מפשילים שרוולים בניסיון לקושש קצת כסף ממועמדים, שקשה עליהם הנסיעה ממפגש למפגש עם הבוחרים. לקבלני הקולות, כך שמעתי, יש תעריפים קבועים על פי מספר המתפקדים, כאילו מדובר במכירה של עדרי בקר. אבל בסופו של דבר חבל על כספם של המועמדים, קבלני הקולות בקושי מצליחים לשנע לקלפי את הקולות של עצמם.

גילויי יצירתיות לא חסר. אחד הקבלנים הגדולים הודיע שעקב הלחצים המופעלים עליו הוא מחלק את המתפקדים שלו ל"מנות". למועמדים שהוא רוצה ביקרם הוא נותן מנה של 3,000 (בוחרים) ולאחרים חצי מנה, 1,500 בלבד, כאילו מדובר בדוכן לממכר פלאפל. עקב הגינותו של אותו קבלן הוא אינו מקבל תמורה כספית, אלא עושה דילים, כלומר מחליף קולות מתפקדים עם מועמדים אחרים. כאותו מעשה ידוע על סוחרים חלמאים שעשו עסק ומכרו זה לזה את אותה כוסית של יין, שוב ושוב.

אחד המועמדים, אולי כדי לקבל קולות מתפקדים של משה פייגלין, אמר בראיון לעיתון מגזרי כי פייגלין הוא איש החזון הכי משמעותי שקם בימין הפוליטי בישראל. אמירה מרתקת ומשכנעת ביותר. יש רק לקוות שפייגלין עצמו לא באמת השתכנע מהתואר המחמיא שהוענק לו ערב הבחירות הפנימיות בליכוד, משום שלשם כך נדרשת מצידו עוד קצת השתדלות.

מועמדים חסרי כישרון לא ישאירו חותם

מתפקדי העבודה והליכוד יודעים היטב כי כדי לנצח בבחירות הכלליות יש לבחור את הטובים והמתאימים ביותר. המאבק האמיתי הוא על הקולות הצפים שטרם החליטו למי להצביע. הקולות הצפים יצביעו למפלגה שתציג רשימה אטרקטיבית ומשכנעת ביכולותיה ובכישוריה לנהל את מדינת ישראל, שמספר ההחלטות הקיומיות המתקבלות בה במהלך שבוע רב מאלה המתקבלות במשך שנה במדינות אחרות.

כל מתפקד חייב לבחון ראשית לכל את ניקיון כפיו של המועמד. אסור, למען הדמוקרטיה, שהכנסת תהפוך למקום כינוס של עבריינים. הימצאותם של מורשעים בכנסת תדרדר את הפוליטיקה לתהומות של חידלון. חייבים להמשיך לחזק את התנועה האדירה שהחלה בחברה הישראלית לתיקון מידותיה. אסור להניע את גלגל התיקון לאחור.

נוסף על כך, יש לברר את אמונתם של המתמודדים בערכים ובעקרונות של המפלגה, שאותם הם אמורים לייצג בשליחות הבוחרים. הפוליטיקה הישראלית כבר שבעה מאופורטוניזם ונפילתה של קדימה היא הוכחה מובהקת לכך. אדם שמערכת ערכיו גמישה ומתפתלת יהפוך במהרה את שליחותו הציבורית לקרדום לחפור לעצמו טובות הנאה.

חיוני גם לבחון ולהכיר את כישוריו של המועמד. מועמדים חסרי כישרון לא ישאירו חותם בעשייה שלטונית ופרלמנטרית. נבחר חסר כישרון שהוא גם חרוץ עלול לגרום נזקים שאי אפשר לתקן. הכישרון הנדרש כולל גם את היכולת לייצג מעל הבמות הציבוריות והתקשורתיות את המדינה ואת המפלגה.

ובעיקר חשוב לזכור כי הנבחר לעולם לא יכול להיות טיפש יותר מאלה שבחרו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully