וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האלמן השחור" יואשם ברצח: "הפיל נשים רבות"

25.11.2012 / 16:43

שמעון קופר יואשם שהונה ורצח את ג'ני קופר כדי לרשת את רכושה. במקביל, מתנהלת נגדו חקירה בחשד לרצח אשתו הראשונה. טרם הוחלט האם להאשים את בת זוגו הרופאה בסיוע לרצח

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

הפרקליטות צפויה להגיש מחר (שני) כתב אישום נגד שמעון קופר בגין רצח אשתו השלישית, ג'ני קופר, בשנת 2009. בנוסף, מתנהלת חקירה נגד קופר בחשד שרצח גם את אשתו הראשונה. חומר החקירה נגד בת זוגו של קופר, ד"ר מריה זקוטסקי, נבחן בפרקליטות ובקרוב יוחלט האם יגובש גם נגדה כתב אישום בגין סיוע לרצח.

צוות היחידה המרכזית במחוז מרכז של המשטרה סיים היום את החקירה הסמויה והגלויה נגד קופר, שנמשכה לטענת המשטרה מאז מותה של ג'ני קופר. על פי החקירה, עד כה ניהל קופר קשר זוגי עם לפחות שש נשים, אשר שתיים מהן מצאו את מותן בנסיבות דומות. בחלק ממערכות היחסים עם יתר הנשים נרשמה התנהלות דומה מצדו של קופר, שכללה ניסיון להשגת גישה לרכושן תוך יצירת סיפור כיסוי לגבי מצבן הנפשי.

לדברי החוקרים, היה להם ברור ששמעון קופר לא יספק מידע בעצמו, ולכן הם חיפשו את "החוליה החלשה" שתוביל אותם לראיות ולפיענוח התיק. לצורך העניין סומנה בת זוגו באותו הזמן, ד"ר מריה זקוטסקי. לאחר מעצרה מסרה זקוטסקי כמה גרסאות שקריות, אך לבסוף מסרה פרטים חשובים על השתלשלות האירועים. בין היתר סיפרה כי היא העבירה לו את הכדורים בהם השתמש לכאורה נגד נשותיו, זאת לאחר שטען כי הוא עוסק בעבודה חשאית וזקוק לכדורים לצורך חיסול ביטחוני.

הארכת מעצר למריה זקוטסקי  הרופאה המרדימה שנתנה סם הרדמה ,אוקטובר 2012. שלומי גבאי
קופר היה לקראת קבלת אפוטרופסות על בנה שסובל מלקות קשה. זקוטסקי/שלומי גבאי

על פי החקירה, בכל המקרים היה קופר בתהליך לקראת השתלטות על הרכוש של בנות זוגו ונשותיו. כמה חודשים לפני מותה של ג'ני, שכנע קופר את הוריה להעביר את דירתם השנייה על שמה של אשתו, מבלי שידעו כי היא חתומה על צוואה לפיה כל רכושה יועבר לו לאחר מותה. כמו כן, במסגרת יחסיו עם ד"ר זקוטסקי, קופר פעל לקבלת אפוטרופסות על בנה שסובל מלקות קשה - מהלך שלדברי גורמים בימ"ר נועד להזרים כסף לכיסו.

בכל המקרים שנבדקו במשטרה, היה קופר בשלבים שונים של יצירת סיפור הכיסוי לפיו נשותיו נמצאות "במצב רוח רע". בחלק מהמקרים הוא אף טען כי הן אובדניות, למרות שכולן היו בקו הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מההתחלה היה ברור שמשהו בתיק לא בסדר"

מפקד מחוז מרכז, ניצב בני סאו, סיפר כי "נחישות החוקרים להגיע לחקר האמת הובילו לפיענוח תיק הרצח המורכב הזה". לדבריו, התיק לא הונח בצד לרגע במהלך השנים האחרונות.

לדברי החוקרים, לאורך כל החקירה שמר קופר על שתיקה ולא מסר שום גרסה בנושא. פקד טל בן אבן, שליוותה את התיק זמן רב, סיפרה כי "מההתחלה נראה היה שמשהו לא בסדר בתיק הזה. למרות שהייתי עסוקה בדברים נוספים לא הצלחתי להניח לזה". לדבריה, זה עשרה חודשים שקופר מנהל יחסים עם אשה נוספת תוך כדי שהוא, ככל הנראה, מכין את הקרקע למותה של הרופאה בזמן שהיא מממנת את עורך הדין שלו בתביעה נגד התכנית 'עובדה' שבה נחשפה הפרשה, וכן בתיקים נגדו".

ניצב משנה יגאל בן שלום, מפקד ימ"ר מרכז, סיפר כי התיק היה קשה במיוחד לפענוח. "בראש ובראשונה, מדובר בחשד למקרי רצח שאירעו לפני שנים רבות, ומדובר ברוצח סדרתי", סיפר, "מי שקורא את חומר החקירה מבין די מהר שמדובר באדם שעובד בצורה שיטתית, מתכנן את פעולותיו ומכין את הקרקע לפני ביצוע המעשה".

לדבריו, גורם נוסף שהקשה על ביצוע החקירה היה החשיפה בתכנית "עובדה", שבה הוצגו ראיות רבות. "מטבע הדברים, לאחר פרסום התחקיר הנאשם ידע את רוב העובדות וזה מכניס אותנו לחקירה בעמדת נחיתות", אמר בן שלום, אולם ציין כי "חשוב לומר שזה הוביל לחשיפת פרצופו האמיתי. עוד לפני זה המשטרה חקרה, העובדות שנחשפו בתוכנית היו צריכות להיתרגם לראיות וזה מה שעשינו".

ראש הימ"ר בתדרוך בלוד על פרשת שמעון קופר והרופאה המרדימה. דרור עינב
"ומדובר ברוצח סדרתי". מפקד הימ"ר/דרור עינב

עו"ד צבי אבנון, פרקליטן של בנותיה של ג'ני, אמר בתגובה כי "היה לי ברור שחובה לעצור אותו, לחקור אותו ולהגיש נגדו כתב אישום". לדבריו, "התחושה שלי מהיום הראשון הייתה שמדובר ברוצח סדרתי, בנוכל שהפיל ברשת לא אישה אחת ובסופו של דבר אני מאמין שימוצה עמו הדין". עו"ד אבנון, שפעל לפתיחת תיק החקירה, ציין כי למרות שתיק הרצח השני עדיין נחקר, חשוב היה להגיש את כתב האישום. "אם הוא יילך למאסר עולם אחד - דיינו", אמר.

גם עו"ד מיכל זימרן, עורכת הדין של בנותיה של ג'ני בהליכים המשפחתיים, בירכה על ההחלטה. "לאורך כל הדרך היינו מודעים לכל מעשי המרמה של קופר, הבנות חיו שנים בשקר והולעטו על ידו בשקרים. ג'ני עצמה הולעטה על ידו בשקרים וכל הדברים הללו יבואו לכדי ביטוי בבית המשפט, כך אנו מקוות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully